Fjäril kär skrev 2021-02-25 13:37:17 följande:
Du får ju faktura hemskickad. Kan du inte betala får du ringa till det nummer som står angivet på fakturan och be om avbetalning.
Aa, ok... känns bara så konstigt att man ska behöva skuldsätta sig för vård man inte öht har bett om eller vill ha... Men bra om det finns en lösning iaf
Anonym (Kvinna) skrev 2021-02-25 13:53:20 följande:
Jag skulle bli extremt förvånad om de inte är mycket generösa med en lång avbetalningsplan. Många som behöver lpt har inga pengar.
Tack! Låter ju bra iaf, även om jag som sagt tycker att det är jättekonstigt att man ska behöva stå i skuld för vård som man inte öht har bett om eller vill ha.
Anonym (Kvinna) skrev 2021-02-25 13:53:20 följande:
Men om du inte blir inlagd, vad har du då för plan för att försörja dig och börja må bättre? 1500 är inte mycket för tak över huvudet och mat
Det viktigaste är att du blir bättre
Alltså, jag har inte bara 1500 spänn totalt, utan det jag menade var att jag inte har några pengar över när jag betalt min hyra, mat och andra nödvändiga räkningar. För det mesta går det precis jämt ut men ibland går jag back lite, men då har jag fått låna lite pengar av kompisar och så. Några extra pengar till att betala för inläggning finns helt enkelt inte.
Jag har ingen plan för hur jag ska må bättre, det enda jag vet är att lösningen absolut inte är att bli inlagd, utan precis tvärtom. Tack för att du bryr dig iaf.