Nojjig skrev 2021-02-25 10:22:30 följande:
Jo jag försöker förklara för honom på hans nivå. Och han har inget emot att det blir mer skärmtid, tvärtom. Men jag får dåligt samvete. Han är i trotsåldern nu också plus att han förmodligen också har adhd så han är sjövild och trotsig. Vet inte hur jag ska orka detta.
Vad var det för medicin du slutade med?
Jag småäter, lite då och då. Är rädd för att bli hungrig för då mår jag mer illa. Jag vill inte dricka sötningsmedel helst.. men börjar bli desperat.. vad som helst bara det hjälper *hulk*
Quitiapin hade jag ätit i några år då jag har adhd och lätt autism för att stabilieras lite i humöret :) man kan ju dricka med socker också, jag klarar dock inte av socker när jag mår illa för man får en så sur smak i munnen efter tycker jag och mår så illa av det. Förstår att det är jobbigt min lilla 8 månaders är en så kallad highneed baby och har bestämt sig för att inte sova på nätterna. I förra graviditeten gjorde jag isglass av sockerfri saft också det hjälpte en del. Märker också att om man får sova bra på nätterna så mår man mindre illa. Sover redan dåligt utan att dottern stör eftersom jag bröt svanskotan som barn och det gör så ont hela tiden blev ännu värre efter jag födde barn, sömnen va också en anledning till att jag tog den medecinen, men risken för psd ökar med den och bäbisen måste läggas in på övervakning direkt efter födseln då dom ofta inte kan andas om man tagit den medecinen, så jag slutade tvärt hade 600 mg vilket är en extremt hög dos... hade jag fasat ut den så hade jag nog mått bättre men man vill ju inte skada sitt barn :)