• 222missii

När fick ni 2-3 på clearblue digital?

När fick ni 2-3 på clearblue digital i förhållande till äl? Skriv gärna hur många dagar före/efter bim, ni som är säkra på eran ägglossning.

• Svar på tråden När fick ni 2-3 på clearblue digital?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Gravid) skrev 2021-03-20 16:54:07 följande:

De två första var runt 15.00 och 11.00, den med 3+ sparade jag morgonurinen och testade senare på dagen. Vanligtvis föredrar jag oftast urinet efter morgonurinet, då jag inte upplever att mitt morgonurin är så koncentrerat utan snarare "sämsta" urinet på dagen. Men drick inget på typ 2 timmar och kissa inte om du kan och testa med det urinet så visar det nog rätt idag. Eller vänta till imorgon om du vanligtvis har mer koncentrerat urin på morgonen.

Testade nu efter att ha hållit mej 3,5 timme o druckit ett stort glas vatten (för att kunna kissa) men de har inte ökat ändå. Vet inte varför men urinet kanske var för utspätt. Kanske får vänta några dar till
  • Maramba
    Liiis88 skrev 2021-03-20 18:36:32 följande:

Hur säker var du på äl?:) clearblue är inte känsliga tester så äl+9 borde vara omöjligt att få utslag på. Tänkte om du kanske hade äl innan. Bara en fråga, Inge illa menat

Trackat min cykel väldigt länge och räknar dagen efter positivt ÄL-test som ÄL-dagen. Bekräftat det med tempning i andra cyklar men inte just denna cykel då jag plussade. Blev själv lite förvånad att cb digital visade positivt så pass tidigt. Plussade svagt på test av annat märke redan dagen innan men fick då negativt på cb digital.

Väldigt koncentrerat urin också kan tilläggas.
  • Liiis88
    Maramba skrev 2021-03-20 18:45:12 följande:

Trackat min cykel väldigt länge och räknar dagen efter positivt ÄL-test som ÄL-dagen. Bekräftat det med tempning i andra cyklar men inte just denna cykel då jag plussade. Blev själv lite förvånad att cb digital visade positivt så pass tidigt. Plussade svagt på test av annat märke redan dagen innan men fick då negativt på cb digital.

Jaha ok, ja då stämmer det nog :) men när du skriver äl+9, menar du 9 dagar efter äl fick du 1-2? Alltså 10 dagar sen ägglossningsdagen.
  • Anonym (Undrar)
    Maramba skrev 2021-03-20 18:45:12 följande:

Va mena du me väldigt koncentrerat urin? Mina ökar inte men vet inte om ja testar fel. Har testat på både dagar o kvällar, när ja väntat några timmar o inte druckit, men även när ja druckit vatten innan
  • Maramba
    Liiis88 skrev 2021-03-20 18:53:09 följande:

Jaha ok, ja då stämmer det nog :) men när du skriver äl+9, menar du 9 dagar efter äl fick du 1-2? Alltså 10 dagar sen ägglossningsdagen.

Dagen efter ägglossning är ÄL+1 osv. :)
  • Maramba
    Anonym (Undrar) skrev 2021-03-20 19:10:06 följande:

Va mena du me väldigt koncentrerat urin? Mina ökar inte men vet inte om ja testar fel. Har testat på både dagar o kvällar, när ja väntat några timmar o inte druckit, men även när ja druckit vatten innan

Kissa direkt när jag kliver upp på morgonen för att tömma på eventuell vätska som dracks kvällen innan. Sen hålla sig minst 1,5 h utan att äta eller dricka och sedan kissa igen och testa på den urinen. Räcker med en liten skvätt i en kopp att doppa testet i. Lycka till :)
  • Anonym (Undrar)
    Maramba skrev 2021-03-20 19:49:19 följande:

Kissa direkt när jag kliver upp på morgonen för att tömma på eventuell vätska som dracks kvällen innan. Sen hålla sig minst 1,5 h utan att äta eller dricka och sedan kissa igen och testa på den urinen. Räcker med en liten skvätt i en kopp att doppa testet i. Lycka till :)

Använder du inte första morgonurinet utan de andra efter 1,5 timme? Är de mest koncentrerat då? (Frågar för jag själv ska ta test haha:)
  • Anonym (Undrar)

Nån som vet om man kan få starkare utslag(Alltså fler veckor) på indikatorn om man dricker ett glas vatten innan man tar testet? 1-2 dag innan bim, O inte med morgonurin men hållit mig några timmar o druckit vatten, kan de visa för många eller för få veckor då?

• Maramba
    Anonym (Undrar) skrev 2021-03-29 13:51:00 följande:

Använder du inte första morgonurinet utan de andra efter 1,5 timme? Är de mest koncentrerat då? (Frågar för jag själv ska ta test haha:)

Jag vet verkligen inte men jag tänker mig att det bör vara mer koncentrerat då. Att det spelar ingen roll att du går och håller dig länge om du samtidigt dricker massa vätska. Utan det borde vara den urin som skapas med så lite vätska som möjligt i kroppen blir den mest koncentrerade. Tänker bara en varm dag när man slarvar med att dricka mycket vatten så blir mitt kiss mycket mer gult i färgen, alltså koncentrerat.

Därför är min uppfattning att urinet är som mest koncentrerat om jag först kissar direkt när jag vaknar och sen håller mig från att äta och dricka en stund och sen kissar igen och testar på det. Det verkar stämma om jag utgår från färg på urinen samt mina resultat på ägglossningstest. Jag fick alltid starkare utslag på mina ÄL-test på urin nr 2 för dagen, än urin nr 1. Haha jag kanske ska blir forskare på detta.
  • Holy93

2-3 ca bim-3. Testade en vecka senare alltså ca bim+4 och visade fortfarande 2-3 veckor, slutade testa då. Nu gravid i vecka 21 :)

• Anonym (Undrar)
    Holy93 skrev 2021-03-29 16:01:57 följande:

2-3 ca bim-3. Testade en vecka senare alltså ca bim+4 och visade fortfarande 2-3 veckor, slutade testa då. Nu gravid i vecka 21 :)

Hur många dagar efter ägglossning var det? Alltså bim-3?:)
  • Anonym (Undrar)
    Maramba skrev 2021-03-29 15:08:36 följande:

Jag vet verkligen inte men jag tänker mig att det bör vara mer koncentrerat då. Att det spelar ingen roll att du går och håller dig länge om du samtidigt dricker massa vätska. Utan det borde vara den urin som skapas med så lite vätska som möjligt i kroppen blir den mest koncentrerade. Tänker bara en varm dag när man slarvar med att dricka mycket vatten så blir mitt kiss mycket mer gult i färgen, alltså koncentrerat.

Därför är min uppfattning att urinet är som mest koncentrerat om jag först kissar direkt när jag vaknar och sen håller mig från att äta och dricka en stund och sen kissar igen och testar på det. Det verkar stämma om jag utgår från färg på urinen samt mina resultat på ägglossningstest. Jag fick alltid starkare utslag på mina ÄL-test på urin nr 2 för dagen, än urin nr 1. Haha jag kanske ska blir forskare på detta.

Tack:) haha ja de borde du göra, många som har liknande frågor :p
  • Holy93
    Anonym (Undrar) skrev 2021-03-29 16:07:07 följande:

Hur många dagar efter ägglossning var det? Alltså bim-3?:)

Tog tyvärr inte ägglossningstest den månaden men skulle tippa på ca 11-12 dagar efter ägglossning
  • Anonym (Undrar)
    Holy93 skrev 2021-03-29 16:28:27 följande:

Tog tyvärr inte ägglossningstest den månaden men skulle tippa på ca 11-12 dagar efter ägglossning

Jaha testade du på morgonen då när du fick 2-3 så tidigt?:)
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Undrar) skrev 2021-03-29 14:41:43 följande:

Nån som vet om man kan få starkare utslag(Alltså fler veckor) på indikatorn om man dricker ett glas vatten innan man tar testet? 1-2 dag innan bim, O inte med morgonurin men hållit mig några timmar o druckit vatten, kan de visa för många eller för få veckor då?

Puff
  • Holy93
    Anonym (Undrar) skrev 2021-03-29 16:47:52 följande:

Jaha testade du på morgonen då när du fick 2-3 så tidigt?:)

Nej jag testade på eftermiddagen, hade hållit mig ca 4 timmar. Tror dock inte att det stämmer med hur många veckor exakt som de påstår, det är ju olika för alla hur mycket hcg man har :)
  • Anonym (Undrar)
    Holy93 skrev 2021-03-29 21:33:18 följande:

Nej jag testade på eftermiddagen, hade hållit mig ca 4 timmar. Tror dock inte att det stämmer med hur många veckor exakt som de påstår, det är ju olika för alla hur mycket hcg man har :)

Ja så är de ju:) men de står dock att veckoindikatorn är 93 procent säker när dom jämfört med tjejers rutinultraljud sen, men man vet ju aldrig. Finns ju dom som blir flyttad fram o tillbaka ändå som inte stämt med clearblue
Svar på tråden När fick ni 2-3 på clearblue digital?