Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Kul sätt att berätta för kollegorna på distans?

Dina kollegor blir säkert glada för din skull men det är oftast väldigt bökigt och omständligt när en kollega blir gravid- både att man måste ta in en vikarie och sedan alla vab-dagar som kommer senare. Det är alltså inte säkert att det bara är tjo och tjim i deras tankar, du kan väl ha med det i ditt planerade spex...

• Anonym (anonym)
    Goldenrobot skrev 2021-02-24 15:22:08 följande:
    Jag förstod att du tyckte det. Jag är som sagt inte helt tondöv. Jag har rätt bra koll på mina kollegor, och även stämningen och kulturen på vår arbetsplats.

Däremot är jag rätt ny på Familjeliv, och här har jag uppenbarligen inte fattat kulturen! Jag efterfrågade tips på hur man kunde berätta på ett lite roligare sätt nu när man bara har dessa videomöten och aldrig ses, men det enda folk skriver är hur pinsamt och fel det är! I min värld så svarar man på frågan - möjligen kan man ge välmenande tips - och annars behöver man liksom inte skriva i en tråd som efterfrågar just idéer. Det finns ju miljarder andra trådar att skriva i om man har så mycket man vill få uttrycka..? Eller är målet i forumet att trycka ner så många man bara kan under en dag? Jag är helt häpen!
    Jag svarar dig för att ge dig en annan sida på din fråga, en annan synvinkel vilket du för övrigt inte alls verkar ta åt dig av. Finns det ingen del av dig som tar åt dig av att vi anonyma kanske representerar några på din uppsluppna arbetsplats.

Jag och mina kollegor har också en god stämning och jag skulle aldrig visa dessa tankar utåt- därför får du dom anonymt.
Svar på tråden Kul sätt att berätta för kollegorna på distans?