Jag uppskattar er omtanke om mina kollegor och deras familjeplanering, men vi är en ganska "gammal" grupp där jag är "minstingen" i gänget - och jag har passerat 40 :D
De flesta har både två och tre barn, såväl adopterade som biologiska, som närmar sig tonår - om de inte redan är där. Så, även om jag är medveten om att andra kämpar så upplever jag att jag har rätt bra koll på just mina kollegor. Fullt så plump är jag faktiskt inte.
Jag hade inte tänkt spexa till det så särskilt heller, men det kändes bara så tråkigt att bara berätta rakt upp och ner. Det har jag gjort tidigare på tidigare arbetsplatser, men då har man dessutom setts. Nu är det så trist när man är på videomöten hela tiden bara...
Vi är en ganska tajt grupp med uppsluppen stämning och det är bl a min chef som tycker det vore kul om det avslöjades på ett lite roligare sätt än att bara säga det på något planeringsmöte. Typ smyga in det i nån slags quiz i anslutning till nåt annat, men absolut inte att hela mötet/fikat ska gå åt till nån slags "baby shower". Jag tänkte alltså inte trycka upp t-shirts eller muggar, även om jag uppskattar att @gameofthrones faktiskt kom med tips <3