Anonym (anonym) skrev 2021-02-24 15:30:16 följande:
Jag svarar dig för att ge dig en annan sida på din fråga, en annan synvinkel vilket du för övrigt inte alls verkar ta åt dig av. Finns det ingen del av dig som tar åt dig av att vi anonyma kanske representerar några på din uppsluppna arbetsplats.
Jag och mina kollegor har också en god stämning och jag skulle aldrig visa dessa tankar utåt- därför får du dom anonymt.
Jo, nog har jag tagit åt mig. Du skrev lite mer sansat än de som skrev efter dig. Du skrev inget om tramsigt och pinsamt utan gav din syn på att det kan vara krångligt för dem med frånvaro och framtida VAB; det respekterar jag. Min frånvaro påverkar emellertid bara min allra närmaste kollega - som redan vet - och min chef - som är den som föreslagit att inte bara säga torrt att "om allt går som det ska ska jag vara föräldraledig från sommaren".
Jag efterfrågade inte nåt spexande (det ska gudarna veta, att jag avskyr att stå i centrum för uppmärksamhet). Jag bara frågade om idéer på något liiite roligare sätt att informera än att bara säga att jag ska vara föräldraledig. Det är ju så speciella tider nu när man bara ses på video sedan ett år tillbaka. Sansad input är en sak, men när inlägg efter inlägg upprepar hur pinsamt och tramsigt det är om man inte bara säger att man "ska vara föräldraledig" är det rätt trist..
Jag har barn sedan tidigare och då har jag helt enkelt bara berättat, dels pö om pö för de närmaste och sedan på något möte för resten s a s, men då har vi ju setts. Nu har jag inte träffat mina kollegor (mer än faktiskt rent socialt) sedan snart ett år, så att åtminstone berätta under lite mer uppsluppna former kändes faktiskt inte helt förmätet...