Mycket Tabubelagt ämne varning
Anonym (Milori) skrev 2021-03-01 11:04:26 följande:
Min man är en produkt av samhället precis som alla andra. Jag vill inte vara ensamstående och jag vill ha barn. Så vad skulle jag gjort annorlunda menar du? Tycker också min man var gammal och omogen länge tidigare. Osäker på vad för typ av pappa han hade varit till exets barn om det hade överlevt. Ja men alltså hur lång tid kan det egentligen ta att bara bestämma sig för en man? Många prioriterar supande och fest ja. Under många år. Har man en seriös kille, man gillar honom, han är bra, ni har roligt, ni har bra sex, ni har normal ekonomi, ni har mål i livet, varför inte köra om man vill ha barn? Varför tänka och känna efter hela tiden och göra slut hit och dit och göra massa annat och sedan tappa bort sig själv?Varför skaffa barn med någon det kanske inte känns helt rätt med?
Även om allt det u skriver stämmer,man trivs tillsammans,har bra sex,bra ekonomi sov så kanske det ändå inte känns helt rät.
Varför då sätta ett barn till världen om man är det minsta osäker på om det kommer att hålla?
Barn är ingen rättighet.
Mitt ex och jag hade egentligen ett bra förhållande, Men hans eviga festande och att han blev sur så fort han inte fick gå ut gjorde att jag började tveka.
Borde jag ändå ha skaffat barn med honom för att jag då,enligt dig,var i rätt ålder?
Tycker du att det är viktigare att skaffa barn först innan man har etablerat en stabil relation?
Du skriver också själv att din man valde att leka av sig,festa och resa osv innan han skaffade barn.
Om det var rätt,varför är det då så fel när andra väljer att göra samma sak?
Du talar emot dig själv väldigt mycket.