Inlägg från: Anonym (Patetiskt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Patetiskt)

Mycket Tabubelagt ämne varning

Jag tycker att det vore bra om man förbjöd att skaffa barn i ung ålder. 
    Dessutom barn till äldre mammor är smartare och mer framgångsrika.

• Anonym (Patetiskt)
    sextiotalist skrev 2021-02-23 17:01:01 följande:
    Jag vet sedan tidigare att du har en rätt konservativ syn på familjelivet. Men vet du, för alla kvinnor (och män också) är inte att bilda familj så tidigt som möjligt en dröm. Kvinnor (och män) kan ha äkta drömmar att utbilda sig, att få ett roligt jobb, att resa etc.
    Personligen var jag långt ifrån redo att bli förälder vid 24-25, hade med all säkerhet blivit en usel förälder, frustrerad att avbryta en utbildning (som jag drömt om sedan barnsben), fast med ett usel pappamaterial (åh, vilket dåligt omdöme jag hade när det gäller killar på den tiden, ja fram tills jag var nästan 35 skulle jag säga). 
    Så du skriver att det är moderna samhället som gjort detta. Det kan kanske vara så att det moderna samhället har gett kvinnor ett alternativ till att endast vara mamma
    Bra skrivet! Klokt!

Jag födde alla mina (fyra) barn efter 40! Utan IVF. Men om jag hade behövt ta hjälp av den behandling så hade jag inte tvekat en sekund. 

Inte att det spelar någon roll om vad andra tycker och hur andra lever men jag vill skriva kort ändå. I dag är jag 55, driver två företag som jag startade under Corona, är självständig, aktiv och frisk individ som tänker aldrig på min ålder.  Förra sommaren deltog jag i en triathlon tävling, den så kallad Iron man. 

Jag ville aldrig offra min ungdom och bli mamma i 20 eller 30- års ålder, aldrig någonsin. Jag levde fullt ut, reste världen runt, pluggade till civilingenjör i USA, dejtade killar och hade så jävla kul.

Det är TS som har missat mycket av sin ungdom och begravde sig i blöjor och barnskrik. Och jag förstår att hon är frustrerad och olycklig och troligen ångrar mycket. Jag kan verkligen förstå hennes besvikelse och irritation. 

• Anonym (Patetiskt)
    Anonym (I) skrev 2021-02-24 17:41:09 följande:
    Vi kan alla be för att hon inte jobbar med människor i någon form
    Eller jobbar överhuvudtaget. Tom maskiner kan stanna när man har en sådan människosyn. 
  • Anonym (Patetiskt)

Varför engagerar ni fortfarande i denna patetiska tråden? Inte ens TS är kvar.
    Jag läste bara senaste 10 inlägg, vilka meningslösa diskussioner. 

Svar på tråden Mycket Tabubelagt ämne varning