• Ess

Mycket Tabubelagt ämne varning

Det är väl inget konstigt att få barn när man är 40+
    Min farmor hade 12 barn och fick det sista vid ca 43 års ålder, och på den tiden fanns ingen ivf.
    Så det är ett relativt nytt påfund att tvunget krysta ut alla ungar innan 25. Du valde ju uppenbarligen att göra det, varför?
    Varför valde du inte bort biologiska barn och adopterade istället?

• Ess
    molly50 skrev 2021-02-26 10:27:56 följande:

Men då har du ju själv en äldre förälder till dina barn.
    Så vem är du då att klaga på andra som skaffar barn lite senare i livet?

Men det är ju en heeeelt annan sak fattar du väl
  • Ess
    Anonym (Milori) skrev 2021-02-27 14:42:22 följande:
    Alternativet hade ju varit bättre menar du?
    Eftersom din man enligt dina normer är för gammal så skulle du skaffat barn med en som är lika gammal som du själv, eller yngre. Du har ju frångått dina egna principer redan från början och skaffat barn med en man som är nära nog gammal nog att va din pappa, som dessutom stapplar runt med stödkäpp nu och kommer va död eller ligga på pallativvård när er yngsta tar studenten.
  • Ess
    Anonym (Milori) skrev 2021-02-27 15:23:20 följande:
    Har sagt detta hundra gånger nu. Jag valde en äldre pga normen ser ut så att man ska vara gammal när man skaffar barn. Jag hade att välja på det eller att ha en som sprang gatlopp på krogen
    sextiotalist skrev 2021-02-27 08:15:30 följande:

Vi kan helt enkelt komma överens om att vi inte är överens men med skillnaden att jag inte anser att du gjort ett fel val för dig. Däremot har samma val med all säkerhet varit katastrof för mig.

Jag och mina vänner, där den stora majoriteten fått samtliga sina barn efter 30 är fullt nöjda med våra val. Vi har klarat av småbarnsåren, fixat tonåren. Har idag friska, väl fungerande vuxna barn som uppenbarligen är nöjda med deras uppväxt eftersom de väljer att gå samma väg som oss föräldrar.

Studera först, har pojk/flickvänner. Sonen lägger nu mellan 50 och 60 timmar i veckan på studier, ungefär som jag gjorde när jag pluggade. Vissa utbildningar kräver den insatsen periodvis.

Jag är nöjd med att jag fick barn när jag fick och framförallt är jag så nöjd med att jag inte fick barn med stolpskottet jag var tillsammans med innan.

Jo tack vet hur det är att lägga så mycket tid på plugg. Behövde inte ha 10 pojkvänner för det utan bestämde mig för en efter att legat runt lite i tonåren och bestämde mig sedan för att växa upp.

Tur att ni kunde få barn. Hoppas inte den dagen kommer när dina barn står inför valet att eventuellt behöva göra ivf för att de ihärdigt matats med hur bra det är att vänta sjukligt länge.
    BS!
  • Ess
    Anonym (Milori) skrev 2021-02-27 16:25:38 följande:
    Nej för att 99% av alla män fungerar som ni i tråden. De inser inte att de har blivit vuxna förrän de är minst 35 och man vill inte ha en strulpelle till pappa för barnen. Sedan är det ingen garanti att folk mognar då heller men just han hade gjort det.
    Du håller stenhårt på dina fixideer när det gäller andra, men när det gäller dig själv så var det ett väl genomtänkt beslut...BS
  • Ess
    sextiotalist skrev 2021-02-28 08:42:03 följande:
    Hur löser man det när båda läser en utbildning där det krävs 50-60 timmars studier per vecka?

När båda har tentor samtidigt (då man läser ännu mer) ?

När båda läser en utbildning där laborationer är mellan 17 och 21?

Beskriver en civilingenjörsutbildning både under min tid och under nutid
    Men då gör man ju som ts och väljer en pensionär till pappa, för han har ju all tid i världen att lägga på sina barn.
Svar på tråden Mycket Tabubelagt ämne varning