Mycket Tabubelagt ämne varning
Jag ber om ursäkt till äldre mammor.
Hur ska jag kunna ha haft insikt om detta från början menar du? Jag frågar ju för att jag saknar insikt i frågan och stöter på den ofta i olika forum och i tidningar så undrar. Jaa hör väldigt ofta att man vill satsa på sig själv bara tänka på sig själv göra det och det och det först och sen göra det och sen kanske skaffa barn vid 35-40 det hör jag väldigt ofta ja. Från båda könen. Det får det för mig att låta nonchalant och som om barn är en rättighet och att man kan kontrollera detta precis som man kan kontrollera husköp, bilköp, utbildningar osv osv. Många män och kvinnor är sjukt omogna och bara super och håller på bete sig som barn tills de är 40 typ och då blir förvånade att det inte går. Är fuullt medveten om att det oftast inte går till så ifråga om ivf utan är en lång process över flera år. Men mer i ämnet kan inte jag , saknar erfarenhet , har aldrig pratat med någon som genomför ivf mer än på forum.
Jag har inte heller erfarenhet av IVF. Jag har en vän som gjort det, men det gjorde hon i 25-årsåldern. Ändå har jag inga problem att förstå att det finns många anledningar till att människor genomgår IVF:er. Likaså förstår jag att det är en fruktansvärt tuff process.
Lite med ödmjukhet vore på sin plats!