• Anonym (Pucko)

Mycket Tabubelagt ämne varning

Anonym (Natura) skrev 2021-02-24 06:19:01 följande:

Fattar inte grejen med IVF ärligt talat. Har man defekt reproduktionssystem kanske man inte ska reproducera sig.

Håller helt med. Vissa av er borde inte fötts alls.
  • Anonym (Pucko)
    KKarate skrev 2021-02-23 23:03:11 följande:

De flesta människor är dumma i huvudet. Hjärndöda helt enkelt. Jag har vid flertal tillfällen lyft upp denna fråga och själv precis som du TS blivit motarbetad för att man lyfter fram rå vetenskaplig fakta.

Problemet är att människor istället för att lyssna och tänka, istället tror de redan vet något om saken, fast deras saker bygger på deras eget tyckande, som oftast beror på deras handlande.

Det vill säga istället för att handla rättfärdigt efter vad som är bäst, gör man först handling och därefter anpassar man vad man tycker är rätt om handlingen till hur man handlat, dessutom med stor självgodhet.

Summerar man det handlar det om ego och en brist på andlig utveckling som kommer korrigeras förr eller senare med mer eller mindre lidande. Detta är ofrånkomligt.

Själv har jag forskat kring reproduktionsbiologi, genetik, och utfall. Det är obönhörligen så att generna blir sämre om främst mamman är äldre, även pappan men det gäller gubbar, så det är försumbart. HELT FÖRSUMBART i jämförelse oavsett vad aftonbladet skrivit och tutat i dessa småskallarna.

Genetiska utfallet ses redan efter 25 men markant ökning sker efter cirka 33 års ålder. Detta är således ingen risk utan 100 %-igt förlopp - att generna och utfallet blir sämre för barnet. Risken tillkommer sedan att de försämrade generna uttrycks i form av högre risk för autism/trisomier/genetiska defekter som ehler danlos/marfangs/downs etc etc.

Men jag skiter i vilket, vill folk inte lyssna får deras barn lida. Har helt slutat bry mig. Ego? Kanske. Man kan inte folk som inte vill bli räddade eller i detta fallet deras barn. Deras barns karma kommer sammanlänkas med deras, och allt mynnar ut i korrigering genom lidande.

Oj. Men du som verkar så otroligt kunnig tycks ha missat en fördel i genetiken gällande äldre fäder.

Du kanske ska hålla dig lite uppdaterad.
  • Anonym (Pucko)
    KKarate skrev 2021-02-24 07:20:23 följande:

Uppenbarligen har du stora problem att förstå skriven text. Är någon förvånad? :)

Åh. Kändes det bra?

Kära, lilla, rararaste du. Nu skriver du i nattmössan och ska nog gå och sova lite innan du sätter igång en diskussion med genetiker.

Men puss i ljumsken på dig!
Svar på tråden Mycket Tabubelagt ämne varning