Mycket Tabubelagt ämne varning
4) anser ni att det är etiskt mot barnet att skaffa barn så sent i livet?Hahaha! Vad menar du med det?
Min son är glad över att jag skaffade barn (på naturligt sätt) när jag var äldre, för om jag skaffat barn när jag var 20, skulle ju det varit ett annat barn, och min son hade aldrig funnits till. Sonen är glad att han finns till, och lider inte ett dugg av att ha en äldre mamma (och pappa).
Själv har jag också föräldrar som är äldre än mina jämnårigas föräldrar, men dom är pigga och roliga, har aldrig upplevt detta som ett problem.
När jag var liten var jag lite rädd för en kompis mamma, för hon var ofta lite otrevlig. Min mamma förklarade för mig att den andra mamman hade det nog jobbigt, för hon fick första barnet när hon var 20, och sedan fick hon 3 till ganska tätt, och det kan vara överväldigande när man är så ung, och då orkar man inte alltid vara snäll. Så jag var glad att min mamma var äldre (och snäll).
Nu menar jag förstås inte att äldre mammor alltid är snällare än yngre (det tror jag verkligen inte), utan vill bara berätta om hur just jag hade det, med en äldre mamma.