Anonym (Milori) skrev 2021-03-01 19:54:43 följande:
Gamla föräldrar försöker pådyvla andra att det är riskfritt och helt försvarbart att vänta länge. De tror på det så starkt själva. Befolkningen i landet blir äldre och äldre och andelen äldre och yngre matchar inte, medelåldern blir äldre, risken för massa saker ökar med familjebildande och stigande ålder. Men nej man ska tuta i andra att prioritera dig dig dig och alla som är pålästa i ämnet ljuger. Till och med två civilingenjörer vet bättre än forskare inom ämnet. Det är lite som när hotar forskare inom corona och går till personangrepp och letar upp dem på deras hemadressen. Allt för att det inte passar in i de opålästas kanbästvetbäst-attityd. Många är mycket trötta på att behöva förhålla sig till dessa ekonomiskt.
Du får ursäkta mig, men du börjar upplevas som väldigt irrationell och ombytlig av flera nu här i tråden.Det går inte att bemöta dina resonemang för du ändrar dig hit och dit hela tiden.
Ingen här har sagt att det inte finns några risker för 35-plussare, det enda vi försöker göra är att förklara för dig varför vissa inte har något val än att börja då, eftersom dom inte träffat någon tidigare (som jag).
Jag förstår inte längre varför du startade tråden. Var det för att alla vi "äldre" skulle svara, ja du har rätt, vi lägger ner försöken att få ett barn här och nu.
Det börjar kännas lika hopplöst som när man diskuterar med en incel-man.