Lurkis skrev 2021-02-26 13:35:50 följande:
OH herregud. Okej. Alltså säg upp dig. Jag förstår att 20k kan kännas skönt & tryggt men en sådan arbetsplats är bara pretentiös. Haft sådana chefer & har alltid ifrågasatt dem. Ledde oftast till deras egna förödmjukelse då jag visade för alla att de var inkompetenta. Säg inte upp dig direkt utan arbeta på en exit-strategi. Vad för jobb skulle du kunna tänka dig att göra? Arbetar tidvis som frilansande rekryterare så ifall du ger mig chansen kan vi säkert hitta något tillsammans
Jag ville verkligen tro gott om arbetet när jag började och ville försöka att bara se det positivt samt att det var så skönt att få komma ur arbetslösheten. Men ju mer jag jobbar ju mer märker jag ju att dels detta inte är något för mig, men också dels att det är rätt mkt dubbelmoral här.
Chefen ger oss nya säljpitchar som hon präntar in i huvudet på oss att detta måste du säga varje gång, trots att det inte alltid passar och man är rädd för att säga fel medan hon sitter där och lyssnar på en. Sen att alla säljare ändå inte kör samma. Har fått lyssna på andra säljare och där freestylas det lite beroende på vem de pratar med, vilket för mig är betydligt mer naturligt än att göra det från ett manus. Fattar inte varför de tror att en eller två pitchar skulle funka bättre till alla kunder än om man har möjlighet att freestyla, inom rimliga gränser såklart.
Min uppfattning är att om en kund vill köpa eller använda den tjänst du erbjuder så gör han det mer eller mindre klart redan när man presenterar sig, och vill han inte så spelar det (oftast) ingen roll vad och hur du säger. Framförallt inte om man rabblar på enligt manus och inte ger kunden något utrymme. Sant?
Jag jobbade ju tidigare inom hotell/restaurang men servicejobb oavsett är vad jag letar efter.