Vi som planerar syskon 2022
Hej allihopa!
Ny här i tråden. Har alltid haft oregelbunden mens, har kunnat ha mens 1-2 gånger på ett år bara och alltid varit nervös över hur det ska bli med barn. Jag och min sambo sen 8 år plussade i juli 2019 helt oväntat då sista mensen var i januari 2019 och i februari 2020 kom vår älskade son. Jag fick havandeskapsförgiftning, spydde konstant, var inlagd på lasarettet med konstant uppsikt och han kom i v37+4. Efter det så har tankarna varit galna ?kan jag få fler nu?? ?Hur länge ska vi försöka?? ?Kommer jag må dåligt?? Dessutom var återhämtningen lång.
I januari i år slutade jag amma och mensen kom igen i mars. Nu har jag mått skit i en vecka och tänkte att jag måste utesluta, tog ett gravtest och trillade typ av toan när det var ett plus. Jag är så lycklig. Jag ska få en familj jag alltid drömt om med 2 barn. Det blir 22 månader mellan dom. Men pga att den första kom i februari 2020 är den andra nu beräknad 26/12-2021.. Jag som hoppades på 2022 ????
Våra familjer såg ju hur sjuk jag var och alla har sagt ?vänta tills den store är lite självgående om ni ska orka? så nu mår jag dåligt över det. Att orka finnas för båda mina barn och finnas för den första nu när jag redan märker att denna graviditeten verkar börja likadant, knappt ätit på 1v nu för jag blir spyfärdig och jag trodde bara jag var sjuk..
Någon som har tips, råd eller pepp? Min stora dröm i livet var att få 2 barn och ha en fantastisk familj fylld med kärlek för det fick inte jag. Men nu är rädslan av otillräcklighet så påtaglig.