• Emmissss

Vi som planerar syskon 2022

Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

Är det någon mer här som planerar syskon?

• Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Gasellen87
    Hadt skrev 2021-05-03 10:38:05 följande:

Håller tummarna att du har ÄL idag och att ni får till det ikväll! :)

Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-03 13:46:08 följande:

Vad spännande! Hoppas ni får till det så är det bara att vänta och se :)

Tack, får hoppas på det bästa :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    mape92 skrev 2021-05-03 15:11:41 följande:

Nu börjar manin igen. Men måste fråga alla. Hur är ni i magen? Jag har säkert gått på toa för att bajsa fem gånger idag. Är hård i magen och har liksom svårt att tömma mig. Sen känner jag mig lite yrslig och varm. Men det kan lika gärna vara fake då jag läst om gravsymtom. Jag brukar inte fundera så mycket på hur min kropp känns vanligtvis så vet inte om jag alltid brukar bli så innan mens. Man blir helt koko i väntan på BIM. 

Inget jag märkt av! Håller tummarna att det är ett symtom för dig :)
  • Lotgardet

Nu börjar manin igen. Men måste fråga alla. Hur är ni i magen? Jag har säkert gått på toa för att bajsa fem gånger idag. Är hård i magen och har liksom svårt att tömma mig. Sen känner jag mig lite yrslig och varm. Men det kan lika gärna vara fake då jag läst om gravsymtom. Jag brukar inte fundera så mycket på hur min kropp känns vanligtvis så vet inte om jag alltid brukar bli så innan mens. Man blir helt koko i väntan på BIM. 

Hoppar in här.

Har samma med magen, men jag är ?bara? på ÄL+3, 1/5(osäker på om det är ÄL+3, appen visar det men kan vara så att det faktiskt är ÄL+5 om man går efter sekret) men det var varit såhär sen i söndags.

Kan inte minnas att jag haft det såhär i tidigare cykler.

Man kan ju bli dålig i magen under mens pga utsöndring av protstagladin för att livmodern ska dra ihop sig, men det får ju även tarmarna att dra ihop sig då tyvärr.

Vet inte vad det kan va för betydelse innan mens dock!
  • Hoppas2022

Denna månad analyserar jag mycket. Mest eftersom min kropp inte beter sig som den brukar göra. Jag är frusen och svettas om vartannat, så var det i min sista graviditet under de första veckorna. Jag har ingen PMS vilket jag brukar ha från en vecka innan mens. Jag lider av svår PMS/PMDS och brukar må riktigt dåligt dagarna innan mensen men nu mår jag toppen bra. Men sista graviditeten så hade jag PMS som vanligt. Tänkte att den minskade PMS kan bero på att jag tagit bidrottninggele denna cykel. Längtar till på fredag så man får veta om man är gravid eller inte :)
  • mape92
    Lotgardet skrev 2021-05-04 08:27:23 följande:
    Hoppar in här.

Har samma med magen, men jag är ?bara? på ÄL+3, 1/5(osäker på om det är ÄL+3, appen visar det men kan vara så att det faktiskt är ÄL+5 om man går efter sekret) men det var varit såhär sen i söndags.

Kan inte minnas att jag haft det såhär i tidigare cykler.

Man kan ju bli dålig i magen under mens pga utsöndring av protstagladin för att livmodern ska dra ihop sig, men det får ju även tarmarna att dra ihop sig då tyvärr.

Vet inte vad det kan va för betydelse innan mens dock!
    Haha jag hade molvärk hela kvällen igår och var mycket trött. Är idag på BIM -6 har tänkt att vänta tills på lördag morgon med att testa. Har endast ett testa tidigt test. Men är lite sugen på att testa ändå med ett vanligt test imorgon haha. Är så nyfiken på om jag kan njuta av ett glas vin på min födelsedag. Eller få en fin present. Skäms
  • Anonym (88a)

BIM lista.

2/4 EmmalinneaS - 29 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 10/12-2021

18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (tredje försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 29/12-2021

25/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1 -2022

5/5 Hadt - 25 år (första försöket) ett barn

7/5 Börjar - 32 år (första försöket) två barn

7/5 Hoppas2022 - 37 år (andra försöket) tre barn

10/5 mape92- 28 år (första försöket) ett barn

13/5 Magdalena88- 32 år (andra försöket efter mf) två barn

14/5 Hadt - 25 år (första försöket) ett barn

15/5 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn

18/5 Gasellen87 - 33 år ( första försöket) tre barn

18/5 muffins88 - 32 år (tredje försöket) ett barn

28/5 lottizm - 36 år (andra försöket) två barn

29/5 88a - 32 år (tredje försöket) ett barn

• Hoppas2022
    Hoppas2022 skrev 2021-05-04 08:34:06 följande:

Denna månad analyserar jag mycket. Mest eftersom min kropp inte beter sig som den brukar göra. Jag är frusen och svettas om vartannat, så var det i min sista graviditet under de första veckorna. Jag har ingen PMS vilket jag brukar ha från en vecka innan mens. Jag lider av svår PMS/PMDS och brukar må riktigt dåligt dagarna innan mensen men nu mår jag toppen bra. Men sista graviditeten så hade jag PMS som vanligt. Tänkte att den minskade PMS kan bero på att jag tagit bidrottninggele denna cykel. Längtar till på fredag så man får veta om man är gravid eller inte :)

Glömde säga att jag även har ömma bröstvårtor sen förra veckan. Det har jag enbart haft min första graviditet men inte med de två andra. Nu springer jag och kollar efter spottings, brukar få det 1-4 dagar innan mens. Önska att det fanns en mall för hur graviditeterna brukar vara så man slapp fundera så mycket. Alla mina graviditeter har startat helt olika med olika symtom så det är omöjligt att veta vad det ena eller andra beror på. Nåja måste ha tålamod till på fredag :)
  • Lotgardet

BIM lista.

2/4 EmmalinneaS - 29 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 10/12-2021

18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (tredje försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 29/12-2021

25/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1 -2022

5/5 Hadt - 25 år (första försöket) ett barn

7/5 Börjar - 32 år (första försöket) två barn

7/5 Hoppas2022 - 37 år (andra försöket) tre barn

10/5 mape92- 28 år (första försöket) ett barn

13/5 Magdalena88- 32 år (andra försöket efter mf) två barn

14/5 Hadt - 25 år (första försöket) ett barn

15/5 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn

16/5 Lotgardet - 25 (första försöket) ett barn

18/5 Gasellen87 - 33 år ( första försöket) tre barn

18/5 muffins88 - 32 år (tredje försöket) ett barn

28/5 lottizm - 36 år (andra försöket) två barn

29/5 88a - 32 år (tredje försöket) ett barn

• Lotgardet
    mape92 skrev 2021-05-04 08:39:53 följande:

Haha jag hade molvärk hela kvällen igår och var mycket trött. Är idag på BIM -6 har tänkt att vänta tills på lördag morgon med att testa. Har endast ett testa tidigt test. Men är lite sugen på att testa ändå med ett vanligt test imorgon haha. Är så nyfiken på om jag kan njuta av ett glas vin på min födelsedag. Eller få en fin present. 

Jag har galet mycket molvärk även idag, aldrig haft molvärk såhär länge efter ägglossning innan.

Minns inte attest var såhär med förra barnet
  • Emmissss
    Lotgardet skrev 2021-05-04 10:45:22 följande:

Jag har galet mycket molvärk även idag, aldrig haft molvärk såhär länge efter ägglossning innan.

Minns inte attest var såhär med förra barnet

Vad roligt med en till här i gruppen! Vink vink* Så hade jag när jag plussade förra gången. Hur gammal är ditt barn? :)
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022