Inlägg från: Anonym (Försökmednr2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försökmednr2)

Vi som planerar syskon 2022

Emmissss skrev 2021-08-29 20:52:41 följande:

Jag troooor jag precis lärt mig att äl-flytningar är tjocka precis innan ÄL och vid ÄL genomskinliga vattniga typ hehe. Alltid trott jag har ÄL vid äggvite. Du ska absolut inte ge upp hoppet! :)

Jag trodde det var tvärtom haha!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Emmissss skrev 2021-08-30 11:12:07 följande:

Haha ja jag har också jämt trott det, men nu har jag faktiskt läst på lite för att förstå och de "vattniga" är de bästa hehe.

Jaa, jag har förstått att det vattniga är lättare för spermierna att simma i, men trodde de kom först och sen äl flytningar under själva äl men det verkar vara olika tydligen haha!
  • Anonym (Försökmednr2)
    lottizm skrev 2021-08-30 12:50:00 följande:

Jag brukar ha tvärtom, vattnigare ett par dagar och sen äggevite precis innan och någon dag efter äl.

Hade äl förra veckan så nu är det väntan igen även om jag försöker vara realistisk och inte hoppas så mycket när jag vet hur liten chansen är. Men fick tag på en gynmottagning idag och fick tid för första samtal för utredning den 23/9, känns bra att något är på g iallafall.

Håller tummarna för er som har bim i dagarna!

Jaa, det var så jag trodde det var! Aja, det är bara att chansa haha!

Åh, förstår det! Jag håller tummarna för dig! Om inte annat skönt att du ska träffa gyn för utredning så du kan få lite svar och kanske hjälp :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Emmissss skrev 2021-09-01 18:07:16 följande:

Spännande att följa er alla! Idag gjorde jag min första dag på nya jobbet efter mammaledigheten! Kändes sjukt bra. Här har man även rätt till föräldralön efter ett år. Nu vill jag bara att tiden ska gå lite snabbare så ska vi snart börja försöka.

Jag gjorde också min första dag igår, så skönt att vara igång igen! Vad menar du med föräldralön? Förstår att du längtar, hur lång var provanställningen?
  • Anonym (Försökmednr2)
    Emmissss skrev 2021-09-02 18:10:04 följande:

Vad roligt, kändes det bra?

Unionens avtal med 10% om du varit anställd ett år. Har ett halvår.. Så ganska lång tid!

Jaa, det kändes superbra!

Aha, okej!
  • Anonym (Försökmednr2)

Nu är garanterat min ägglossning förbi! Nu är det bara den jobbiga väntan. Men denna gång kommer jag vänta till BIM om inte mensen kommer då jag blir så besviken. Så nu försöker jag invänta bim. Några tips på hur jag kan stilla mig tills dess?

• Anonym (Försökmednr2)
    Hoppas2022 skrev 2021-09-03 22:57:43 följande:

Har tyvärr inga bra tips xD är själv den mest otåliga person i världen :) men jag håller tummarna hårt för att det är din tur nu!

Haha! Absolut inga fel med det! Även om jag inte fått så många negativa svar än så är det ändå jobbigt att gå å hoppas. Jag vet ju att du och fler andra har försökt betydligt mycket längre. Håller tummarna för oss båda :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (88a) skrev 2021-09-04 16:19:30 följande:

Det är svårt att tänka på annat, men man får väll försöka att leva i nuet helt enkelt och njuta av familjen man har. Även om det är SVÅRT. Och det tar på förhållandet att försöka o försöka varje månad också. Hoppas på plus nu för oss alla!!

Jaa, jag har nytt jobb nu också så är mycket nytt att ta in så änsålänge har det gått ganska bra. Hoppas veckan som kommer går fort. Så jag får veta.. Endera mens eller plus! Hoppas också för plus för oss alla!!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Börjar) skrev 2021-09-04 19:03:52 följande:

Uppe i fjärde försöket nu

Bim idag men neg test

Clearblue digital väl knappast visa fel?

Tråkigt :/ det brukar vara väldigt säkert, men det beror ju på om du är säker på din bim och äl tänker jag. Håller tummarna för att det är din tur nästa gång!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Börjar) skrev 2021-09-04 20:50:33 följande:

Ja

Äl är jag säker på för det var ju också clearblue som gav smilie och vi låg då

Det skulle väl vara om bim helt plötsligt flyttas några dagar. Kan det hända? Isf kan jag ju har testat för tidigt för jsg tror det är bim nu? Många tankar

Okej, jaa! Ibland kan det ju faktiskt visa positivt me. Att ägget inte lyckas släppa. Men det kan också vara att din cykel bara blivit rubbad och längre. Återstår att se :)
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022