Inlägg från: Anonym (Försökmednr2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försökmednr2)

Vi som planerar syskon 2022

Jag frågade här för ett tag sen om vaccination dos 2 ifall man misstänker att man är gravid. Nu har jag pratat med 1177 och barnmorska. Det som dom sa till mig är att nu idag har dom fått information om att är man gravid ska man INTE ta dos 2 innan v 12. Utan avboka och träffa läkare som får göra en bedömning. Man behöver ett intyg då för att få ta vaccinationen.

I mitt fall vet jag ju inte än om jag är gravid så då sa dom att det går ju alltid att avboka och sedan gå på drop in tid/boka ny tid när man vet om man är gravid eller inte. Men att det är bra att få till så snabbt som möjligt så det inte tar för lång tid emellan doserna. Tänkte att jag ville dela med mig till er som också försöker om ni är i samma sits som jag :)

• Anonym (Försökmednr2)
    Ik96 skrev 2021-08-11 05:35:18 följande:

Äntligen fick jag ägglossningen bekräftad trots en ganska långsam tempökning! Nu känns det lite mer hoppfullt igen då vi myste en del i helgen och att dubbeldosen faktiskt funkade :D nu är det bara den långa väntan..

Åh vad skönt!! Håller tummarna att det tar sig <3
  • Anonym (Försökmednr2)
    mape92 skrev 2021-08-11 07:06:16 följande:

Två dagar fram till BIM. Känner mig illamående till och från, lite ont ibland i ljumskarna speciellt när jag ligger på mage märkte jag inatt. Sist jag fick mens hade jag molvärk i va 3 dagar innan mensen kom. Men inte den här gången. Mensfinnen syns inte heller till. Längtar lite tills jag kan testa :p

Låter lovande! Du skulle ta test på bim om mensen inte kommit eller hur? Snart dags! Spännande!! Håller såklart tummarna!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hoppas2022 skrev 2021-08-11 12:20:36 följande:

Efter två veckors vila är vi på banan igen och bestämt oss för att fortsätta försöka :) vi prickade äl perfekt igår så nu hoppas jag att det blir en bebis i maj!

Håller tummarna för er!!
  • Anonym (Försökmednr2)
    mape92 skrev 2021-08-11 19:15:27 följande:

Ja jag kommer inte kunna hålla mig så kommer ta ett test på fredag morgon fast egentligen vill jag vänta till lördag morgon och ge mensen hela fredagen på att komma. Är så frustrerande att ta ett test och sen kommer mensen 15 min senare. Fick lite molvärk idag efter frukost så trodde det var mens. Satte i en binda ifall att men ingen mens i sikte än och värken försvann.

Okej, åh vad spännande! Jag hoppas att din mens inte kommer och att du får ett stort plus på fredag! Jag tänkte ta ett tidigt test på lördag hade jag tänkt så får vi se :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    lottizm skrev 2021-08-11 21:21:34 följande:

Stort stort grattis till er som plussat nyss, och håller tummarna för er som är nära bim!

Jag har bim på torsdag men hoppet är ute sedan länge. Tog lite prover för en månad sedan och fick reda på att jag har väldigt lågt amh, så chanserna att bli gravid är nästan obefintliga. Är helt förstörd över detta och vet inte hur vi ska gå vidare. Hänger kvar och läser ibland ändå även om det inte lär bli något plus här, det är kul att se att det går bra för många också :)

Vad innebär det? Går det att få hjälp via IVF eller något?
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (88a) skrev 2021-08-12 11:33:00 följande:

Såå nyfiken på alla som har bim i dagarna, hur har det gått? :-*

Jag har BIM på måndag, men ska testa med ett tidigt test på lördag :) hade äl senare denna månad så kommer vara på äl+10 så får se vad det visar! Tycker det borde synas om jag är gravid då.
  • Anonym (Försökmednr2)

Mape0509 hur har det gått för dig? Har du tagit något test idag? :)

• Anonym (Försökmednr2)
    mape92 skrev 2021-08-13 16:54:08 följande:

Uppdatering från mig. Borde ha Bim idag, ännu ingen mens i sikte. Det komiska är att vi åkt till stugan och tänkte testa mig här. Min sambo packade bilen och glömde väskan med nessäsären hemma. I den fanns mina test och mensskydd. Så nu sitter jag här mitt i skogen utan test och utan skydd. Och ber om att inte få mens. För det är typ 45 min med bil till närmsta affär. Tur att sonen fortfarande använder blöja :p

Och på nått sätt så känns det bra. Jag vill typ inte testa, det känns lite läskigt. Typ som att jag inte vill veta. Typ som att jag redan vet svaret. Exakt så var det förra gången jag var gravid. Då testade jag när mensen var typ en hel vecka sen. Och då liksom visste jag. Blir iaf att testa på söndag om jag vågar. Det är iaf planen just nu. Hur går det för er andra?

Såg din uppdatering nu! Haha så det kan bli! Jag hoppas att mensen håller sig borta och att din känsla stämmer och du får ett plus på söndag :D

Jag har BIM på måndag och rä kte ta ett tidigt test imorgon så får vi se. Fick äl senare så kommer bara vara på äl+10. Men vi får se vad det säger. Min känsla har varierat upp och ner. Ena stunden känner jag mig gravid och känslan är att det stämmer och andra så känns det som jag inbillar mig och det är mens känningar. Så försöker inte fundera så mycket och ta det som det kommer, men kan inte låta bli att testa imorgon haha!
  • Anonym (Försökmednr2)

Uppdatering från mig!

Tog ett tidigt test idag, vad jag tror är äl+10, toknegativt. Mensen ska komma på måndag så avvaktar och ser vad som händer :)

Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022