Inlägg från: Anonym (Försökmednr2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försökmednr2)

Vi som planerar syskon 2022

Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-07-31 18:26:33 följande:

Ja plus minus nån dag. Och brukar få spottings 1-2 dagar innan mensen kommer.

Ena gången jag va gravid plussade jag på bim+4 först men det slutade i tidigt mf så jag har inte så höga förhoppningar om det skulle ha tagit sig och jag plussar sent nu.

Men om du plussat sent tidigare så kan det ju vara så denna gången. Jag håller tummarna :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-07-31 23:43:14 följande:

Jo, mer att det slutade i mf så det kändes som att jag plussade sent för att allt inte stod rätt till. 

Okej :/ jag förstår nu vad du menar! Usch det är inte lätt när man försöker få barn, det är mycket oro :/
  • Anonym (Försökmednr2)

Nu är jag ganska säker på att jag har ägglossning idag! Kan ju inte veta 100 men känns så.. Nu till det kluriga.. Jag har insett att jag har min andra dos för covid vaccin på tisdag.. Nu tänker jag att tänk om jag skulle bli gravid? Borde jag boka om mitt vaccin, eller är det lugnt. Jag har försökt att läsa på men vad jag kan se kan de inte se några biverkningar men att de rekommenderar att man vaccinerar sig efter 12 v om man är gravid.. Någon som har egen erfarenhet av detta eller kollat upp och vet? Annars tänkte jag ringa och kolla :)

• Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-08-03 18:11:47 följande:

Gravida är ingen riskgrupp innan v 12 och det är därför det rekommenderas från v 12 har jag fått till mig.

Förlåt nu förstår jag inte vad du menar. Att jag inte borde ta vaccinet om jag skulle kunna vara gravid? Då ska jag avvakta?
  • Anonym (Försökmednr2)
    Emmissss skrev 2021-08-03 19:53:20 följande:

Borde inte vara någon fara, isåfall kan ju ingen som försöker vaccinera sig. Jag resonerade att vet man om att man är gravid kan man ju avvakta annars har jag ju ingen aning. Klart du ska ta dos 2 :)

Sant! Så får det nog bli! Vill ju vara färdigvaccinerad så man kan känna sig lite lugnare till hösten ifall det kommer en ny våg!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-08-04 07:54:46 följande:

Tvärt om. Att rekommendationen är från 12 veckor är för att man anses som riskgrupp först efter vecka 12. På folkhälsomyndighetens hemsida står det att man kan vaccinera sig när som helst under graviditeten.

Tänk det lite som ett vanligt influensavaccin, det rekommenderas att man tar det från v 16 tror jag det är. Det är inte dåligt på något sätt att ta det innan, men det är först eter v 16 som lungorna anses börja bli komprimerade att man medicinskt anses vara i riskgrupp. Att vara riskgrupp ger ju exempelvis företräde i vaccinationsköer.

Okej, jaa men dåså!! :D
  • Anonym (Försökmednr2)
    mape92 skrev 2021-08-06 20:02:47 följande:

Hej alla! Hur går det för er? Nära BIM? själv har jag typ en vecka och man börjar ju såklart leta på tecken. Haft vita flytningar i förrgår och i tisdags kände jag typ som ett hugg i ljumsken. Hoppas att ett ägg fäste :) jag är också väldigt trött till och från, hungrig och mått lite illa när jag ätit dåligt

Jag har 8 dagar kvar, känns spännande men känner inga symtom än. Jag trot min äl var den 4/8, så tror drt är alldeless för tidigt för att känna något för mig. Får se om det händer något efter helgen :) låter ju lovande för dig :) när hade du äl?
  • Anonym (Försökmednr2)
    mape92 skrev 2021-08-07 08:58:15 följande:

Jag hade positivt äl-test 30/7 och fick till det den dagen och dagen efter. Hoppas det räcker. Jag och sonen ska hälsa på min kompis under veckan som kommer så kommer att ta ett test först när jag kommer hem. Hoppas det kommer att distrahera mig så att tiden går fortare :P och sen börjar jag jobba igen.

Rätta mig om jag har fel men det är väl efter att ägget fäst som hcg börjar produceras? Så då är det nog för tidigt för dig men om nån dag så! Håller tummarna att du får tydliga symtom som sen visar ett plus :)

Okej, duktig du är som försöker vänta! Det klarar nog inte jag haha!

Det stämmer, jag vet inte säkert när jag hade äl, enligt min app skulle det vara den 1/8 men jag tror 4/8oxh är det sistnämnda så är det alldeless för tidigt för att känna av något såklart!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-08-07 11:53:36 följande:

Jag har fått symtom typ direkt båda gångerna som gravid så tror inte alls det är omöjligt! :)

Okej, såpass!! Jag känner tyvärr inget men än finns det tid haha! Hur mår du? :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    muffins88 skrev 2021-08-09 21:40:01 följande:

Alltså herregud! Jag tror att vi har plussat! :D

Äl + ca 13 idag, BIM -2

Väntar dock med att lägga in mitt pluss på listan tills efter BIM, då vi hade en kemisk graviditet för någon månad sedan som gjorde oss så satans besvikna..

Stort grattis!!
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022