Inlägg från: Anonym (Försökmednr2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försökmednr2)

Vi som planerar syskon 2022

Hadt skrev 2021-07-27 19:53:15 följande:

Tittar in här lite då och då för är så nyfiken på att se hur det går för er alla :)

Kul med uppdateringar!! :)

Håller alla tummar och tår att ni alla får ett plus snart <3

Gulligt av dig!! Tack <3

Hoppas du mår bättre nu med illamåendet! När blir första ultraljudet?
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-07-28 10:52:46 följande:

Ja tack det har tack och lov börjat lugna ner sig! Men har andra bekymmer istället haha. Min kropp gillar inte att vara gravid :))

Men ska på inskrivning i eftermiddag! Så spännande! Och ta prover inför KUB som jag har den 12/8, dagen innan sonen fyller 1 år :) så ser allt bra ut där så får alla resterande släktingar reda på nyheten på hans kalas. Känns kul! :)

Hur går det för dig? Har din mens blivit regelbunden? :)

Vad skönt! Okej, låter jobbigt!!

Åh vad kul!! Vilken tajming, håller tummarna att allt ser bra ut :)

Jag tror det! Senaste 2 ggr har den kommit samma dag eller en dag senare. Men allt verkar vara igång. Sen är det lite oklart med äl då jag en gång fick positivt 6 dagar innan mens.. Känns inte så lovande om jag har så kort lutealfas. Men nu kör jag inte med några stickor utan kör på bara. Har "liggveckan" nu typ. Enligt app har jag äl på söndag men det är oklart. Inte stämt när jag tagit äk test utan då har jag fått närmare mensen. Men det återstår att se :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-07-28 13:14:24 följande:

Åh låter ju väldigt bra med så regelbunden! :) kul att det kommit igång så fint nu!!

Ja men det gör du rätt i att bara köra på! Att försöka ligga varannan/var tredje dag räcker gott och väl, då behöver man inga test :)

Håller tummarna! :D

Jaa, det känns skönt! Ja vi försöker få till det varannan dag nu så får vi se. Är ju inte alltid så lätt med en liten knodd som sover dåligt haha

Tack <3
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hoppas2022 skrev 2021-07-28 21:28:09 följande:

Jag har fått blanka test alla dagar. Fått spottings nu så inväntar mens på fredag. Det var ändå väntat, vi fick ju bara till det 3 dagar innan äl. Känner mig inte allt för ledsen denna gång. Sommaren har varit extremt stressig så jag funderar på att pausa med försöken till ett syskon några månader.

Man ska göra det som känns bäst för en! Kanske kan vara skönt att samla kraft och komma igen när det är dags :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Ik96 skrev 2021-07-30 16:42:22 följande:

Är på cd11 idag och jag hoppas så innerligt att ägglossning ska ske inom de närmaste dagarna. Första dosen med dubbeldos så jag hoppas det funkar bättre än enkeldos. Jag har sagt till sambon att nu får vi mysa mycket tills nästa helg för att verkligen ge det ett riktigt försök då vi innan bara har sagt "det sker när det sker". Men månaderna rullar och jag har haft långa cyklar och oregelbunden ägglossning så jag känner att den taktiken inte fungerar längre och vi vill verkligen bli gravida snart.

Hur ofta tycker ni att man ska ligga för att maximera chanserna? :)

Håller alla tummar och tår för dig!! Vet att du haft jobbigt med äl och mens. Hoppas att det ska kicka igång nu. Det låter klokt att mysa mkt när ni inte riktigt vet när det blir äl. Jag tror varannan dag är bra sen om du märker att du har äl så ligg den dagen och dagen efter så är det superduper bra!

Jag borde också ha äl här i dagarna, är på cykeldag 11 jag med haha! Otippat att vi har samma! Enligt min app ska jag ha på söndag och jag har faktiskt lite känningar idag att det är på gång men vi får se!
  • Anonym (Försökmednr2)

Nu tror jag närmare bestämt att min äl är på gång, haft lite smått molande värk under dagen som tilltagit under kvällen och (ursäkta informationen) men flytningarna har ändrat karaktär. Så förhoppningsvis blir det äl kring sön-mån hoppas jag :) tar inga tester så försöker bara lyssna på kroppen så får vi se hur det går!

• Anonym (Försökmednr2)
    Ik96 skrev 2021-07-30 21:59:20 följande:

Tack tack snälla du!! Har gått ner något kilo och ändrat mina rutiner senaste veckorna så hoppas det också kan vara positivt :) Ja men så tänker jag också, hoppas hoppas att det blir ägglossning denna gången!

Wow vad kul att du också ha cd11 idag, haha! Så spännande att du kan känna av så mycket, låter ju onekligen som det är något på gång för dig :D

Vad duktig du är!! Jag har också tänkt ändra lite rutiner och gå ner lite i vikt om det inte tar sig denna månad. Har fortfarande några gravid kilon kvar sen min förra graviditet.

Ja! Ja, alltså innan jag. Fick mitt första barn har jag aldrig känt av eller märkt av äl. Men nu efter är det så tydligt. Eller ja, jag känner mkt smärta och sekretet ändrar sig. Men problemet är att jag kan ha äl flytningar i flera dagar för att sen försvinna och komma igen i två dagar sen är det klart. Så tror att min kropp inte riktigt släpper ägget på första försöket så det är svårt att veta när man ska ha sex. Men vi får se som sagt!

Håller tummarna för oss båda nu att vi får äl snart!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Ik96 skrev 2021-07-31 06:14:05 följande:

Jag fick sådan motivation efter att vi hade varit iväg på semester och ätit mycket skräp så jag tog tag i det direkt när jag kom hem och jag har verkligen kommit in i bra rutiner. Jag har bara gått ner 3 kg sedan jag var gravid först snart 3.5 år sedan och tyckt att det var lite jobbigt trots att jag är smal och lång. Men när jag fick reda på att jag hade pcos så började jag förstå varför jag kanske haft så svårt att gå ner några kilon till.

Ah jag förstår! Jag har i princip inga symtom alls utan går mest på tempning som jag gör varje morgon. Kan ju få äl väldigt sent så har så dålig koll när jag hade det och tester funkar inte mig på. Hoppas det är vår tur nu i veckan! <3

Skönt, man får passa på när motivationen kommer :)

Jag måste gå ner tror jag för att det ska ta sig. Gick upp väldigt mycket i vikt. Men har inte velat stressa över det, men tror det blir dags nu som sagt om det knte tar sig ändå. Okej, kan pcos påverka viktnedgång? Jag kan inte så mycket om det.

Okej, jaa då förstår jag!

Det hoppas jag med <3
  • Anonym (Försökmednr2)
    Ik96 skrev 2021-07-31 14:24:52 följande:

Ja jag kände att det vara lika bra att ta vara på motivationen och främja min hälsa :) övervikt är ett vanligt syntom vid pcos och att man inte kan tillgodose sig insulin som man ska = insulinsresistans. Så jag tror att det kan ha och göra med att jag har haft svårt att gå ner de kilona jag velat trots att det går över 3 år. Visste inte att jag hade pcos förens i våras så nu börjar med och mer klarna för mig :)

Jag förstår! Okej, det hade jag ingen aning om! Då förstår jag. Skönt att du fått mer klarhet nu också :) håller tummarna för oss båda att ägglossningen kommer snart!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-07-31 16:16:28 följande:

Bim idag. Blankt test imorse men inga tecken på mens ännu. Vet inte vad jag ska tro riktigt.

Åh vad tråkigt :/ brukar mensen komma som en klocka eller kan det variera? Inget är ju kört förrän mensen kommit men förstår om du känner att det inte blev något när du är på bim.
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022