• Hadt

Vi som planerar syskon 2022

Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-06-16 22:00:50 följande:

Jaa, jag hoppas det med! Började igår kväll med att försöka sluta nattamma. Blev en hel del skrik, men inte så konstigt och väldigt lite sömn för mig haha! Får se hur det går inatt. Ammar alltid en sista gång innan jag går och lägger mig i hopp om att han ska sova bättre och att jag tillslut ska kunna ta bort den amningen också! Får se hur det går!

Håller tummarna att det ger sig snart och att du får mer energi snart <3

Ja, men ta upp det då, den 29e! Säg bara att du vill ha det för att känna dig lugn då du inte vill råka ut för att komma när det är kub och så är det försent. Tryck på oron. Tror inte dom nekar dig. En kompis till mig ville också ha tidigt så jag peppade henne och sa vad hon skulle säga så då fick hon ett tidigt ultraljud. Det blir då ett vul. Stå på dig!!

Ja man får ta ett steg i taget! I början ammade jag sonen en gång på kvällen så han somnade och på morgonen när han vaknade, där emellan fick han tröst på annat vis.

Sen tog jag bort det också till slut. Men det är tufft!!

Hoppas det går bättre inatt så du får mer sömn :)

Tack för tips! Har screenshotat så jag ska komma ihåg vad jag ska säga när det är dags haha! Har så svårt för hur man ska ta upp det, vet inte varför men vill väl inte vara jobbig. Men ska försöka! :)
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-06-17 19:38:39 följande:

Jaa det är lite det jag strävar efter, vi får se! Inatt var det lite bättre. Får se hur natten blir :)

Haha det är bra, på dom bara! Dom kommer inte kunna neka dig! En orolig mamma har alltid rätt att komma på kontroll ;) glöm inte det!

Så härligt att läsa att det vart lite bättre igår, hoppas det fortsätter så! :) ammar du något på dagen fortfarande?

Jaa det är ju sant! Får ta på min bästa oroliga röst när bm ringer haha!
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-06-18 17:29:56 följande:

Ja, det fortsätter att gå bra tycker jag! Blir ju fortfarande mycket vaket på natten men så är det får man väl räkna med! Inatt drömde jag för första gången på såååå länge. Drömde att jag var gravid haha! Önsketänkande!

Jaa, det gör du helt rätt i!!

Åh härligt!! Förhoppningsvis blir det mindre vaket med tiden!

Haha kanske en sanndröm om vad som komma skall ;)
  • Hadt
    Lucifer91 skrev 2021-06-18 14:35:32 följande:

Jag skrev ju igår att jag haft mjölkiga flytningar i 2 dagar från & till..

igårkväll hade jag sån molande värk i magen o dragnings smärta.. så idag tog jag ett ÄL test för igen, fast än att jag snart har bim.. o då är de såhär?!

Skickar även med bild på min tempning..

Äl test kan reagera på ägglossning, mens och graviditet haha! Det gör en tyvärr inte mycket klokare men låter lovande för att du kan vara gravid :)
  • Hadt
    Lucifer91 skrev 2021-06-18 22:03:48 följande:

Aha.. hmm.. har bim på midsommarafton.. när hade du testat?

ÄL+8 fick jag första positiva men extremt svagt och på en sticka som mätte från 10.

Brukar annars börja testa ÄL+10 med testa tidigt! :) vilken dag är du på idag?
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-06-18 23:49:01 följande:

Jaa, vore skönt om det var lite bättre tills jag börjar jobba. Men det får gå i hans takt helt enkelt. Ingen idé att stressa.

Haha, jaa man kan ju alltid hoppas!! Alltså åhh jag längtar så tills vi ska börja försöka. På ett sätt vill jag att tiden ska gå fort fram tills augusti men på ett sätt vill jag bromsa tiden, med första sommaren med lilla plutten. Kommer vara jättejobbigt att vara ifrån honom. Längsta jag varit ifrån honom är 2 timmar typ!

Så är det ju, är ju tid kvar också tills du börjar jobba eller ska du jobba på ditt gamla jobb först innan det nya? :)

Jag förstår dig!! När man väl bestämt sig så vill man bara komma igång!

Tar din partner över eller är det förskola som gäller eftersom sommaren? :)

Jag känner samma, vill att tiden ska gå nu!! Men samtidigt vill man inte hoppa över denna tiden med sonen, såhär liten kommer han aldrig vara igen.

Men jag har märkt att man gärna längtar till saker och glömmer leva här och nu och njuta av nutiden, vilket jag försöker bli bättre på nu :)
  • Hadt
    Lucifer91 skrev 2021-06-19 08:40:05 följande:

Är testet ogiltigt när linjen är vågrät?!

Hur ska testet se ut Som positivt?

Ett plus, vågrätt eller lodrätt?
  • Hadt
    Lucifer91 skrev 2021-06-24 10:29:55 följande:

Nu fick jag de verkligen bekräftat. Jag kan knappt förstå de.. första månaden jag testade att tempa..

Jag lyckas inte lägga in mig i bim listan..

Men bf blir i början på mars -22

Fortsatt lycka till mina fina tjejer!

Ja!! Stort grattis! :D
  • Hadt
    Hoppas2022 skrev 2021-06-27 09:08:57 följande:

Själv har jag nu lite molande mensvärk. Mår annars så himla bra. Min hud är jättefin, brukar annars få fettig ansiktshud dagarna innan mens. Jag sover superbra, har intensiva drömmar men sover genom hela nätterna. Annars sover jag riktigt dåligt dagarna innan mens, brukar svettas och vakna ofta. Återstår att se om detta är positiva biverkningar från apiforce eller om jag är gravid :)

När ska du testa igen? :)
  • Hadt

Så kul att få läsa allas uppdateringar!

Går in lite då och då och läser och håller mina tummar hårt för er alla :)

Stort grattis till er som plussat! <3

Beklagar missfallet Emmissss :( <3 hoppas du slutar blöda snart!

Spännande med jobbet, hoppas på bra besked i veckan :)

Själv så mår man skit rent ut sagt, illamående från helvete men inget kräkande, dock önskar man ibland att man hade kräkt så känslan skulle försvinna..

Har nog börjat få foglossning också i blygdbenet, supertidigt men hade samma med sonen förra året så inte så mycket att be för.

Har Lergigan Comp nu iallafall så jag kan överleva dagarna lite bättre.

Har KUB inbokat 12/8 så vi längtar dit! Finns typ inga tidiga ultraljud att boka någonstans, alla är uppbokade eller har semester :( var knappt där ens fanns tid för min KUB på min mvc, alla skaffar barn nu tydligen enligt bm haha.

V.7 idag, 6+6. Tiden går lååångsamt.

Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022