• Hadt

Vi som planerar syskon 2022

Lucifer91 skrev 2021-05-28 07:28:01 följande:

Ja ganska säker, läste att nidblödning inte har klumpar.. detta beter sig som en vanlig mens. Märkliga är att alltid annars så blöder jag ytterst lite första dagar och mer dagen efter. Men igår va de som om allt exploderade samtidigt.

Aha.., vad tråkigt! :( kanske ett befruktat ägg som inte fäste eller stöttes ut? Därav att det beter sig lite annorlunda?

Hoppas det går snabbt över så ni kan börja om i nästa cykel <3
  • Hadt

Då har vi inga fler BIM för maj månad, grattis till alla som plussat!!

Vi andra försöker vidare! :)

Fjärde dagen med blinkande smiley idag. Nu börjar man bli nervös att den inte ska bli fast haha. Alltid något att oroa sig över!

Men mannen tror den fasta kommer imorgon så vi får väl se..

• Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-29 11:47:09 följande:

Hur går det för er?

Vi är flera som snart har bim!! Spännande! Hur känner ni? Några symtom? Känsla?

Ska du testa imorgon? Vilket test ska du isåfall prova? :)

Nu har jag inte BIM men väntar på ägglossning och det var fortsatt blinkande idag.. är orolig att jag missar stegringen eftersom jag bara testar på morgonen.. men men vi försöker mysa varannan dag så ifall jag ägglossar så har vi maximerat chansen :)

Men man vill ju ha den där bekräftelsen! + så man kan beräkna BIM.
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-29 19:42:29 följande:

Okej, jaa jag förstår! Jag blev också frustrerad när jag aldrig fick fast. Men sen visade det ju sig att jag hade äl mycket senare! Det är ju jättebra! Skulle du missa stegringen så har ni ändå gjort vad ni kan för att öka chansen.

Jag tänkte teste imorgon med ett testa tidigt test från graviditetskollen. Känna dumt att ta det digitala jag har med veckor när jag är 99 %säker på att det är mens jag har.

Ja jag fortsätter att testa! Har beställt fler test också ifall det skulle behövas haha. Är på CD18 idag. Med sonen hade jag ÄL CD24 och senaste cykeln CD36 så hoppet är inte ute än! :)

Minns inte men fortsatte du testa och fick positivt på dessa test eller hur upptäckte du att du fick ägglossning senare? :)

Förstår! Hade gjort detsamma! Men är där ett hyfsat streck så hade jag sparat urinen och tagit digitala i samma ev taget det dagen efter ifall att :) håller tummarna och du får uppdatera imorgon med resultatet!!
  • Hadt
    Lucifer91 skrev 2021-05-29 20:20:35 följande:

Ja de känns som att de är något annorlunda. De kom lixom massa blod o klumpar direkt... o jag har haft ovanligt mkt mens denna gången, fortfarande inte avtagit så mkt.

Hoppas de snart är över. Beställt nc så väntar på termometern... ska testa de o se..

Usch då! Så jobbigt med både mycket flöde och klumpar :(

Hoppas det avtar snart!

Spännande att testa nc! Du får berätta vad du tyckte sen, är själv nyfiken på att testa det :)
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-29 21:40:47 följande:

Haha du låter som jag! Alltid bra att vara förberedd! Nejdå, det finns massa tid kvar. Det kommer ska du se :)

Ne alltså jag använde up palla mina cb tester och sedan hade jag sånna billiga stickor kvar. Sen började jag känna av mycket i magen och så och fick mer flytningar och du var där ett starkare streck och sedan gick det bara någon dag så fick jag fullt utslag. Men då började jag ta 2 ggr om dagen för att inte missa då jag inte hade digitalt.

Smart! Det kan jag ju faktiskt göra! Jaa, men det är klart jag gör!

Blinkande idag med haha.

Hur gick det med testet?! :D
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-30 08:44:04 följande:

Åhh.. Men det kommer!

Nej du, det var så blankt det kunde bli så det var mensen som kom helt enkelt. Skittråkigt men jag var inställd på det redan så värsta besvikelsen kom ju när jag började blöda. Har på något sätt redan accepterat att det blir att försöka till hösten istället :) glömde ju uppdatera om intervjun också! Den gick jättebra, hoppas dom kan erbjuda mig en fast tjänst i höst!

Åh så tråkigt!! :( trodde verkligen det kunde vara något!

Blir lite semester nu i sommar och sen på det igen till höst :)

Vad roligt med intervjun att den gick så bra! :D när får du svar om fast tjänst? :)
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-30 22:15:23 följande:

Jaa, ne tyvärr :( ja, precis så får det bli. Jag ser det positiva att jag får chansen att bli av med lite gravid kilon innan jag bygger upp det igen ;) viktigt att vara stark i kroppen så man orkar!

Jaa, jag vet inte! Dom skulle höra av sig! Nu var det ju två tjänster dom hade lagt ut varav ena var vik och andra fast tjänst. Nu verkade det på intervjun som den fasta tjänsten redan var klar men jag försökte trycka på att det var den jag var intresserad av! Vi får se helt enkelt! Kommer nya jobb hela tiden så jag fortsätter söka så får jag se. Men vill ju ha en fast tjänst.

Åh nu håller jag tummarna för dig imorgon att det blir en fast gubbe! Vilken cd är du på?

Helt rätt! Inte lätt att bli av med dessa kilona men man har ju mycket bättre förutsättningar om man lyckas! :D

Bra du tyckte på! Ja men precis, du har ju så brett område så där kommer väl jobb lite då och då, skönt! :) förstår det, klart man vill ha fast! Håller tummarna att dom hör av sig snart med den fasta tjänsten! :)

CD20 idag och fortsatt blinkande haha.. det som såg så lovande ut! Men nu springer dagarna iväg :( hoppas ägglossningen kommer snart, är så drygt att bara gå och vänta!

Kommer mensen denna cykeln så kommer jag kontakta läkaren igen, för nu har ju isåfall systemet kommit igång så det behöver jag inte hjälp med men gärna så man kan få ägglossning tidigare. Tiden springer snabbt iväg om man inte ha en chans på ägglossning varje månad :/
  • Hadt
    ugglans skrev 2021-05-31 06:58:29 följande:

Haft stickande känsla i vänstra äggstocken i ett par dagar nu... äl+6 idag. Tror det är för tidigt att känna något, men hoppet är det sista som överger en ;)

Åh hoppas hoppas!! När ska du börja testa? :)
  • Hadt
    ugglans skrev 2021-05-31 07:20:06 följande:

Ska försöka hålla mig till lördag/söndag. 11-12 dpo. :) Om man är gravid borde det visa utslag då väl?

Ja det är mycket möjligt att det visar då :) Dock är det ju lite beroende på när ägget släppte och när det fäste men jag själv hade absolut testat med ett testa tidigt då :)
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022