Inlägg från: Anonym (Försökmednr2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försökmednr2)

Vi som planerar syskon 2022

Hadt skrev 2021-05-27 14:03:57 följande:

Tack! <3 Har lite mer smärta i tjejmagen idag så hoppas det är för att ägglossning är på g!!

Åhh! Hoppas hoppas!! Nu är jag så spänd för din skull och hoppas du ska få äl :))
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-27 14:05:12 följande:

Åh vad tråkigt att höra!! Du tog aldrig något grav test? Tänkte på kemiskt?

Kan ju fortfarande vara något i.o.m att det kommer som det gör?

Håller tummarna ända in i det sista!!

Nej jag tänkte det var för tidigt för grav test. Har ju fått hem dom tidiga men känns ju onödigt att ta nu när jag blöder. Jag vet inte :( kanske tar ett på söndag bara för att. Men jag blöder så pass att det inte kan vara nidblödning. Men tack för att du håller tummarna <3
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-27 22:55:17 följande:

Skickar en virtuell kram <3 tiden kommer gå snabbt till hösten!

Men måste ju varit en kort cykel du haft?

Tack <3 jaa, det måste verkligen varit en kort cykel.. Nu ska jag lägga mitt fokus på intervju imorgon istället och så ska jag försöka släppa att det inte blev något. Håller tummarna för dig istället :))
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-05-27 23:06:46 följande:

Inget kväll heller. Han hade somnat när jag va klar med nattningen :( blir så ledsen. Känner för att bara skita i allt. Får veta att fler runt mig är gravida och jag tänker bara på att jag skulle fått min bebis i augusti. Nu blir det tidigast mars istället.

Åh, jag känner med dig :( förstår att du blir ledsen! Det hade jag med blivit. Är han medveten om att du hade äl? Tänker om han visste eller inte.. Prata med honom och tala om hur du känner!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-27 23:17:52 följande:

Stort lycka till på intervjun! Du får berätta hur det gick :) är ju spännande att söka nytt jobb!

Tack snälla! Vi får se hur det går, känns som man bara går runt och väntar en massa haha.

Tack så jättemycket! Det kan jag absolut göra :)

Jag förstår det, men väntan är väl värd!!
  • Anonym (Försökmednr2)
    mape92 skrev 2021-05-28 07:38:12 följande:

Ja jag hoppas att det kanske kan vara nått. men försöker att inte tänka på när jag har BIM och hur många dagar det är tills jag kan testa. Försöker vara lite mer chill och inte känna efter så mycket men det är ju skitsvårt. 

Ja det är ju alldeles för tidigt för mens så tidigt efter ÄL. Måste vara så jobbigt att inte veta riktigt vad som pågår i kroppen. Hur lång blev cykeln? Vad jobbar du med? 

Det låter klokt, man blir ändå bara förvirrad! Jag vet, jag är likadan. Man känner efter fastän man försöker tänka bort det. Det blir nog så när man vill något väldigt mycket.

Jaa.. Nee, men misstänker att det är för att min mens precis kommit tillbaka. Men jag vet att jag hade äl och jag visste inte att det var möjligt att få mens så snabbt. Min cykel blev 27 dagar, men då hade jag äl cd 21.

Jag jobba som kurator på ett behandlingshem för ungdomar innan jag gick hem på föräldraledighet. Nu söker jag nytt jobb då jag inte hade fast tjänst och blev oplanerat gravid. Är utbildad socionom så mitt yrke kan vara väldigt brett :)

Vad jobbar du med?
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-05-28 07:43:44 följande:

Nej det visste han inte. När jag berättat det vid tidigare tillfällen så får han prestationsångest så även om vi myser blir det inget avslut och då blir det ju lite samma sak som att vi inte gjort nått alls :(

Okej, jag förstår! Det är svårt det där! Och det blir ju att som kvinna går man ju och tänker på det mer då det är du som har äl, mens osv. Du kan ju inte ta bort prestationsångesten för dig själv.
  • Anonym (Försökmednr2)
    mape92 skrev 2021-05-28 10:30:49 följande:

Ja kroppen kanske behöver lite tid på att ställa in sig. 

Roligt! Jag är också socionom och jobbar som biståndshandläggare inom äldreomsorgen. Så skönt att ha en bred utbildning så att man lätt kan byta yrke om man tröttnar på det man redan har. 

Jaha, vad roligt! Ja, men visst är det så!
  • Anonym (Försökmednr2)
    ugglans skrev 2021-05-28 10:42:12 följande:

Har fått bekräftad ägglossning och därmed BIM, så jag ändrar mitt datum i listan :)

2/4 EmmalinneaS - 29 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 10/12-2021

18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (tredje försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 29/12-2021

25/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1-2022

16/5 Lotgardet - 25 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 24/1 - 2022

18/5 EmelieE1996 - 25 år (åttonde försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 25/1 - 2022

2/6 Lucifer91 - ? år (första försöket) ett barn

3/6 Skuggviol - 31 år (första försöket) ett barn

3/6 Magdalena88- 32 år (tredje försöket efter mf) två barn

4/6 Hoppas2022 - 37 år (tredje försöket) tre barn

4/6 ik96 - 25 år (andra försöket) ett barn

4/6 mape92- 28 år (andra försöket) ett barn

4/6 Försökmednr2 - 30 år (första riktiga försöket) ett barn

5/6 mamma8212 38 år (första försöket) tre barn

7/6 mangelica - 29 år (första försöket) 5 barn

8/6 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn

13/6 muffins88 - 33 år (andra försöket) ett barn

15/6 gasellen87 - 33 år (första försöket) tre barn

19/6 lottizm - 36 år (tredje försöket) två barn

28/6 Hadt - 25 år (andra försöket) ett barn

30/6 88a - 32 år (fjärde försöket) ett barn

6/7 Bebisdrömmar - 35 år (tredje försöket efter ängel) ett barn

Vad roligt! Härligt!! :) glad för din skull!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-28 13:28:09 följande:

Då har vi inga fler BIM för maj månad, grattis till alla som plussat!!

Vi andra försöker vidare! :)

Fjärde dagen med blinkande smiley idag. Nu börjar man bli nervös att den inte ska bli fast haha. Alltid något att oroa sig över!

Men mannen tror den fasta kommer imorgon så vi får väl se..

Jaa, oroa sig gör man mkt både innan, under och efter graviditet haha! Håller tummarna för imorgon :)
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022