Inlägg från: Anonym (Försökmednr2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försökmednr2)

Vi som planerar syskon 2022

Hadt skrev 2021-05-25 08:08:53 följande:

Som jag förstått så när man får fast gubbe så är den kvar i 48h? Men efter dessa timmar så kanske jag ska fortsätta testa då för säkerhets skull tänker jag :)

Ja asså jag har ju läst om andra som fått tidigare ÄL tack vare rosenroten, var bland annat därför jag börja prova den! Hade ägglossning på CD36 förra cykeln haha!

Om jag förstått rätt när jag läst så kan du inte fortsätta använda den. För då är testet förbrukat. Men om du vill fortsätta testa efter så skulle jag köpa hem lite billigare stickor och dubbelkolla med. Nu la jag mig i här haha men jag tänkte samma sak, men nu hann mina ta slut först men när jag försökte läsa var det fler som sa att det inte är giltigt efter. Det måste gå mer än 3 dagar och då nollställs testet. Det betyder att efter 3 dagar gör du ett test och då utgår den från att det är ditt normalläge. Om du ligger högt egentligen då, kommer inte testet känna av en eventuell stegring.
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-25 09:04:24 följande:

Ja men får nog bli det att försöka få till varannan dag! Lättare sagt än gjort med barn som sover i sängen haha! Och som får tand efter tand stackaren så en dålig period nu :(

Ska försöka ta en dag i taget nu!

Asså så avancerat det ska vara haha! Mycket att hålla koll på!

Jag köpte ju 2 pack så har ett oöppnat paket med en ny hållare. Men det ska alltså gå 3 dagar från fast gubbe så kan man börja testa igen?

Men ja blir ju fel om jag fortfarande ligger högt då hm.. så svårt!

Jag förstår dig fullt ut, vi hade samma bekymmer! Våran kille sover också i sängen! Vi fick vara kreativa och mysa till det på andra ställen ibland.

Det är aldrig lätt, jag tror inte du ska använda digitalt för att kolla om ägget släpper. Utan om du vill dubbelkolla så beställ hem billiga stickor isåfall. För som sagt tror jag det blir svårt med digitala. Det står i bruksanvisningen att efter positivt äl test är det ingen idé att fortsätta testa. Om man inte börjar nästa cykel då kan man använda samma. Men då ska det ju gå ett tag emellan! Det är svårt det där! Har du några känningar alls nu?
  • Anonym (Försökmednr2)
    mape92 skrev 2021-05-25 10:51:15 följande:

Ja jag försöker tänka så, och att karlsloken också ska ha nån att prata med om allt det här. Är så spännande nu med väntan på mens. Och börjar fundera på det här med ägglossningstest. Så funderar på om jag ska börja med det om det inte tar sig denna cykeln, eller eventuellt cykeln efter det. Hur går det för dig? 

Jaa, men det kan ju vara skönt också :) spännande!!

Jag fick positivt äl test för snart en vecka sen så får vi se. Ska eventuellt ta ett tidigt test på söndag så får vi se!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-25 11:04:10 följande:

Ja får nog bli lite kreativitet här också haha!

Får kika i mina gömmor och se om jag har några vanliga stickor liggandes och köra på det isåfall! :)

Nej inga känningar men jag brukar aldrig ha det heller, förutom nu senast med vattniga flytningar men det hade jag inte ens när sonen blev till så förväntar mig inte så mycket på den fronten även om det hade varit skönt med såna flytningar som en bekräftelse!

Okej, jag förstår! Jaa, du får kika efter så hoppas jag du hittar haha!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-05-25 18:58:03 följande:

Jag har senaste två gångerna inte fått någon blinkande gubbe, bara från tom ring till fast gubbe direkt från ena morgonen till nästa morgon så det kan ske plötsligt! Håller på å kollar denna cykeln nu. tror jag har äl på torsdag så har testat några dagar men fortfarande blankt.

Okej, jag det är galet! För vissa går det superfort! Hoppas du får äl snart :))
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-26 06:34:45 följande:

Nytt ÄL test idag, var orolig att den skulle visa tom ring men den blinkade idag också :D

Så spännande! Hoppas verkligen ett ägg släpper! Hade varit fantastiskt att ha ägglossning såhär tidigt i cykeln.

Vi fick till lite mys igår också så känns bra, ska försöka varannan/var tredje dag iallafall så vi har säkrat upp :)

Förstår att känslan är skön att det håller i sig. Hoppas ägget släpper snart också!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Lucifer91 skrev 2021-05-26 08:27:46 följande:

Tjejer.. jag behöver en liten klapp på axeln...

Såg att många plussar väldigt tidigt, så jag testade med kasett imorse o de va ju såklart negativt, har inte bim förrän den 2 juni.. så vet att de är väldigt tidigt att kunna plussa nu, men samtidigt så tappade en del av mig hoppet direkt..

Hang in there!! Det finns fortfarande mycket tid kvar att plussa på. Det är väldigt tidigt för dig nu. Vet att man gärna jämför sig med andra men alla är olika och vissa är låghormonare, vilket betyder att ett positivt test kan dröja. Ibland till och med efter bim.

Håller tummarna <3
  • Anonym (Försökmednr2)

Nu vet jag inte vad jag ska tro.. Igår kväll tyckte jag att jag såg lite ljusrosa på pappret när jag torkade mig. Och imorse kom mer. Det är inte blodrött utan mer rosa.. Är på cd27 och hade äl cd20.. Till saken hör att jag inte vet när jag ska ha min mens då jag precis fått tillbaka den. Jag räknade 14 dagar från äl som bim men egentligen vet jag inte.. Nu blir jag rädd att jag är påväg att få mens :( jag som hade hoppats få ha hoppet uppe lite längre och få ta ett tidigt test på söndag.. Visst det skulle vara en nidblödning också. Men nu känner jag mig inte så hoppfull :(

• Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-05-26 10:16:47 följande:

Å va grymt! :) själv fick jag fast gubbe i morse redan på cd 14 så vi har inte hunnit få till det än. Så himla typiskt! Men håller tummarna för att vi lyckas ikväll iaf och att det räcker. När jag blivit gravid har vi alltid fått till det kvällen innan jag fått fast gubbe.. men det är inte kört förrän den röda floden rinner.Å va grymt! :) själv fick jag fast gubbe i morse redan på cd 14 så vi har inte hunnit få till det än. Så himla typiskt! Men håller tummarna för att vi lyckas ikväll iaf och att det räcker. När jag blivit gravid har vi alltid fått till det kvällen innan jag fått fast gubbe.. men det är inte kört förrän den röda floden rinner.

Åh vad kul att du fått bekräftad äl, håller tummarna!!
  • Anonym (Försökmednr2)
    ugglans skrev 2021-05-26 10:36:39 följande:

Ägglossning bekräftad med temperatur idag! Nu börjar den jobbiga tvåveckors väntan

Härligt! Jag är mitt i väntan! Hoppas för oss båda att tiden går fort :)
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022