Hadt skrev 2021-06-11 12:11:54 följande:
Åhh!!
Ja precis! Förhoppningsvis är det bara så, men man vill ju ha den där digitala bekräftelsen där det står att man är gravid innan man verkligen kan förstå det :)
Det lugnar mig att höra att du också haft sån mensvärk som gravid! Jag minns inte alls hur det var i början med min son och då är det bara 1,5 år sen han blev till haha. Tack snälla för att du delar med dig.
Jag hoppas verkligen!!
Ja precis, jag hoppas du får det bekräftat på det digitala i dagarna <3 har du någon plan på när du tar nästa digitala?
Med min första hade jag inga PMS besvär så då tänkte jag inte ens på om det var någon skillnad med mensvärk eller annat men hade ingen mensvärk då vad jag kan minnas. Han var inte planerad så tänkte inte så mycket på symtom då.
Med min andra hade jag ingen mensvärk men fick blödningar vid de tillfällen jag skulle haft mens så i vecka 4,8 och 12 blödde jag. Om jag inte planerade barn och tagit testet så hade jag nog inte vetat att jag var gravid då.
Så med två barn hade jag ingen mensvärk och med tredje hade jag rejäl mensvärk. Det är lustigt att graviditeterna är så olika, hade underlättat om alla graviditeter var likadana så man slipper oroa sig kring allt nytt :)