Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-20 10:39:29 följande:
Ja men verkligen! Tack för allt ditt stöd och pepp <3
Jaa, jag håller tummarna. Vi låg igår och ska försöka få till det ikväll och kanske imorgon bitti om det går att få ihop.
Jag testade för 20 min sen typ. Det är positivt idag!!
Har några test kvar så jag kommer ta ett nytt test imorgon osv tills dom är slut för att se att strecket minskar igen så jag vet att jag har ägglossat. Ska jag räkna 14 dagar från idag innan jag tar gravtest tro?
Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-20 10:40:32 följande:
Jag är på cykeldag 21! Så väldigt långt in i cykeln!! Men jag har kännt av att kroppen försökt ägglossa men det har liksom inte gått. Nu känns det annorlunda!
Då har ni verkligen gjort det ni kunnat denna ägglossningen :)
Det är så olika hur man räknar har jag märkt! Vissa räknar från positivt ÄL test, andra en eller två dagar efter eftersom ägget släpper inom 48h.
Jag tycker det är enklast att räkna från positivt ÄL test då man ju inte vet exakt när ägget släpper! Så börja du testa om 14 dagar! :)
Åh men då har ju kroppen försökt men så blev det nu! Som min kropp gjorde också! Kanske blir lite så när mensen är tillbaka efter förlossningen.
Men så spännande!! Hoppas ni får till det ikväll också! Så får du uppdatera efter hand! <3
Dag 21 är ju ändå helt okej tidsmässigt! Håller tummarna att det tar sig!!