Vi som planerar syskon 2022
Hej! Vi planerar också syskon. Dottern fyller 3 år nu i början på mars :)
Hej! Vi planerar också syskon. Dottern fyller 3 år nu i början på mars :)
Hej, vad roligt!
Låter som en bra åldersskillnad tycker jag :) När ska ni börja aktivt?
Åh, va härligt! Ja det är ju så svårt. Har många vänner som är gravida och alla har ju fått gå ensamma på besök osv. Men man vet ju aldrig hur länge det fortsätter heller. Verkar ju bli utdraget! Är du snart färdig med studierna eller planerar du att pausa? :)
Hallå där! :)
Jag & min man planerar att börja försöka i april, har sedan tidigare en dotter på snart 2 år. Kul att följa andra här i en liknande situation!
Åh vad spännande! När är er dotter född? Så kul att följas åt! Hoppas vi blir ett gäng här inne! :)
Här är en till!
Jag ska ha mens imorgon och sen måste vi vänta ca 2 långa månader till innan vi ska sätta igång :)
Hur hanterar ni att det är så låååångt kvar innan försökstart?
Har funderat massor fram och tillbaka på om vi ska köra redan nu. Men det känns klokare att få barn i början av året om vi nu har sån tur att vi kan välja..
Jag följs gärna åt! Kommer nog längta ihjäl mig i 8 veckor nu :)
Haha, jaså? Är han som min, tycker att det är bättre att barnet föds tidigare på året om man kan välja? Jag vete tusan vad jag ska ägna två månader åt nu när jag bara vill börja nuuuuu. Får väl snällt mumsa folsyra och drömma antar jag :)
Fler är jag som har väldigt oregelbunden menscykel? Sedan jag slutade med p-piller förra sommaren har jag haft cyklar som är mellan 28-43 dagar och jag har inte kunnat hitta min äl heller. Har ibland symtom som tyder på att jag har ägglossning och isåfall har jag haft en väldigt kort lutealfas. Denna månaden verkar den dock vara längre.. Funderar fram och tillbaka om jag borde kolla upp detta hos gyn eftersom vi vill börja syskonverkstaden snart.
Någon annan med dessa erfarenheter?
Vad jobbigt vännen! Jag har tyvärr inte erfarenhet av lång cykel men av kort lutefas. Hade alltid sen ÄL när vi försökte. Nu har jag bestämt mig, slutar med ppiller denna karta! :) Vet att det tog ett tag att bli av med hormonerna förra gången.
Låter som en bra plan! Spännande! Gick det fort med första barnet?
Ja nu är man lite peppad. Ett steg i rätt riktning! :)