• Jozsan

BIM mars 2021

Rosahimmel86 skrev 2021-03-24 21:37:44 följande:

Ja det står det på dom här med

Men jag tror det är väldigt tidigt att plussa redan 6 dagar efter ÄL

Det skulle vara BIM-8 för mig.

Jag är på BIM-6 eller BIM-8 i dag beroende på vilken kalender/äl test jag ska gå efter :)

Då har vi nästan samma bim, enligt min beräkning ska jag ha bim nästa onsdag men enligt kalendern är bim på torsdag.

Jag var ju tvungen att testa idag, tvärblankt.. Har inget test kvar nu, så inväntar mensen.
  • Jozsan
    LinaJ87 skrev 2021-03-25 19:11:33 följande:

Första syskonförsöket och BIM på måndag. Kunde inte låta bli att ta ett test i morse, men givetvis negativt. Blev gravid med en gång förra graviditeten, eller ja, gravid med en gång, tidigt missfall och sedan ny graviditet direkt efter. Livrädd för att det ska vara betydligt svårare denna gången.

Några kvar i tråden som väntar på att plussa?

Jag har bim på onsdag nästa vecka, haft ont i längdryggen sedan äl och nu på kvällen kom det ljusrosa blod på pappret :,( Får se om det blir värre.. Tog ett gravtest igår son var helt blankt!

Hoppas på många pluss i tråden <3
  • Jozsan
    LinaJ87 skrev 2021-03-25 21:12:18 följande:

@rosahimmel86

Minns inte vilka säkra tecken jag hade förra gången. Förutom enorm trötthet.

Men så öm i fogarna i ljumskarna om kvällarna att jag vill hoppas att det är något på gång. Om inte mensen kommer tidigt så tar jag ett nytt test på söndag. Hoppas!

Håller tummarna för oss alltihop!

@Jozsan

Nidblödning kanske? Ändå en vecka till BIM. :)

Kan ju hoppas, men hade blödning förra månaden också och då var det tyvärr mensen som var på intåg :(

Men håller hoppet uppe tills det är definitivt!

Håller tummen jag också för oss alla <3
  • Jozsan
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2021-03-26 07:18:41 följande:

Hej alla! Skulle haft bim 23e. Tog ett test imorse som visade tydligt plus?. Är överlycklig och kan inte riktigt fatta det. Här är vår historia.

Jag är 28år och sambon 31år. Vi började försöka i november 2019. Testade alla möjliga metoder, bisolvonmetoden, temp, äl stickor, massa vitaminer osv osv. Månad efter månad blev vi ledsna och började tänka på att vi aldrig skulle få barn. I början på detta året bestämde vi oss för att sluta tänka på det så mkt, ha sex när vi känner för. Vi satte upp oss på ivf lista och har inte fått tid än.

Som ni säkert förstår är det nu svårt och tro på plusset, men ingen månad tidigare har jag ens fått ett plus, sambon vet ff inte om detta.

Vill bara berätta vår historia och uppmuntra er alla som kämpar, ge inte upp. Det tar tid, men det blir er tur!!.

Underbart, grattis!
  • Jozsan
    LinaJ87 skrev 2021-03-26 17:45:39 följande:

Sagt att jag ska vänta med att testa till på söndag, men så svårt att låta bli. Så galet trött efter lunch idag och min hjärna kan inte låta bli att tolka det som symtom.

Jag vet hur det är, jag är också jättetrött. Känner mig nästan bakfull ha ha!
  • Jozsan
    Rosahimmel86 skrev 2021-03-27 06:04:12 följande:

Tog ett test i morse men det var blankt.

Har jag inte fått något plus på måndag så är det bara att invänta tant röd igen.

Åh, jag vill också testa igen.. Testade i onsdags senast, tvärblankt. Ska leta om jag har fler test någonstans, har för mig att jag fick med några från Babyplan när jag beställde äl test i vintras.
  • Jozsan
    Rosahimmel86 skrev 2021-03-27 15:05:32 följande:

Alltså nu blir jag så förvirrad

Jag har känt av spänningar i brösten hela dagen och tänkte att jag tar ett test till.

Och efter bara en liten kort stund kunde jag skymta ett extra svagt svagt streck på babyplans sticka.

Jag blev så glad och tänkte att jag provar med ett digitalt för att få svar.

Fick då "ej gravid"

Jag ser två streck på stickan (det ena väldigt väldigt svagt såklart) men ändå synligt.

Sist jag var gravid och hade så svagt streck med testlagret så visade CB "gravid 1-2"

Kan det ha varit ett spök?

Jag får helt enkelt vänta nu och se

Men åhhh vi är i samma sits, har du fler stickor så testa imorgon igen!

Testade nu med babyplans, syns det något??

Kan det vara spök..

• Jozsan
    Rosahimmel86 skrev 2021-03-27 15:47:59 följande:

Wow vad spännade!

Ditt är starkare än mitt.

Men du har BIM någon dag innan mig också vill jag minnas.

Jag läste nu att CB digital inte känner av under 25

Och babyplans känner av 10

Så det är därför jag inte fick plus på det.

Ditt skulle jag säga absolut är plus :)

Nu blir det några nervösa dagar för att se att stickorna blir starkare.

Jag fick glad gubbe förra torsdagen så min ÄL skedde nog inte förrän på fredagen vilket betyder att jag är på BIM-6 i dag

Vill inte hoppas för mycket heller

Jaa blir så sjukt nervös, haft lättare blödning och sen bruna flytningar så känns ju läskigt allting om det nu skulle va ett +

Även om jag såklart kommer bli överlycklig!

Har inga test kvar så nu väntar HD-film nog ett par dagar o köper ett digitalt om mensen inte kommer nästa vecka.

Hade glad gubbe förra tisdagen, så är på bim -5 tror jag.

Uppdatera hur det går för dig, håller tummen så hårt att vi får vara gravida <3
  • Jozsan
    Rosahimmel86 skrev 2021-03-28 07:53:04 följande:

Det är starkare i dag även om det fortfarande är väldigt svagt.

I dag fick jag med det på bild :)

Jag ser :) Lär ju va starkare imorgon <3

Usch jag har fortfarande färgade flytningar, och ibland ljusrosa blod :( och ibland ingenting.. Förstör inte alls vad detta är! Haft såhär sen i torsdags.
  • Jozsan
    LinaJ87 skrev 2021-03-28 07:54:26 följande:

Åh. Det där ser ju positivt ut! Hoppas hoppas. ??

Tog själv ett test i morse, men icke. Bara att invänta mensen och försöka nästa månad.

Åh, april är er månad <3

Hoppas också att detta är positivt och att det lilla fröet vill stanna!
  • Jozsan
    Anonym (Längtar) skrev 2021-03-28 13:26:54 följande:

Har bim 31 mars, någon mer? :)

Vill testa nu men har inga tester hemma, samtidigt som jag inte vågar testa då jag inte har några symtom, möjligtvis lite rikligare flytningar än vad jag brukar ha. Brukar i princip vara torr mellan äl och bim så bara pytte lite skillnad på den fronten.

Drack även iskaffe igår som jag tyckte var jätte gott för några veckor sedan men igår kunde jag inte drick det ????

Har också bim 31/3, testat svagt svagt positivt igår. Men har haft ljusrosa blod och färgade flytningar så vet inte om det är ett mf på g :(

Håller tummen för dig!
  • Jozsan
    Rosahimmel86 skrev 2021-03-29 14:52:43 följande:

Kunde inte hålla mig längre

Jag är så glad!

Efter 1,5 års försök med ett MF och ett MA bakom mig hoppas jag att det här lilla grynet vill stanna hos oss <3

Woow! Stort grattis!!

Jag har inte testat mer nu, har fortfarande bruna flytningar så känns inte bra alls :(
    Rosahimmel86 skrev 2021-03-29 14:52:43 följande:

Kunde inte hålla mig längre

Jag är så glad!

Efter 1,5 års försök med ett MF och ett MA bakom mig hoppas jag att det här lilla grynet vill stanna hos oss <3

Stort Grattis, vad underbart! <3
  • Jozsan

Tack snälla alla <3

Hoppas nu att detta går vägen, bokat in ett tidigt ultraljud i v.8 för att se att allt ser ok ut.

All lycka till er som väntar och försöker.

Svar på tråden BIM mars 2021