• Jozsan

BIM mars 2021

Anonym (Syskonförsök) skrev 2021-02-13 10:28:19 följande:

Vad mysigt! Hur gamla är de?

De är 13 och 6 år
  • Jozsan
    EliinA90 skrev 2021-02-13 16:48:59 följande:

Ja, har haft blinkande smiley fram tills idag, och nu i eftermiddag fick jag äntligen en fast smiley vilket ju betyder ägglossning snart. :)

Testar du med äl-test? 

Woho! Jag testar också, blankt än så länge.
  • Jozsan

Lycka till ni som fått positiva äl test, själv testar jag negativt fortfarande. Får väl se om det blir någon stegring i veckan

• Jozsan
    Tryingtogetnr2 skrev 2021-02-15 14:26:10 följande:

Någon som varit med om positivt ägglossningstest dagen innan och nästa dag är den helt blank? Går de verkligen så fort med att stegra ner?

Hade så när vi försökte med min yngste, positivt på torsdagen och negativt på fredagen.
  • Jozsan
    Tryingtogetnr2 skrev 2021-02-15 11:47:39 följande:

Böla till inget alls idag haha.

Känner samma, har dessutom sjukt ont idag på höger sida i magen. Känns som träningsvärk typ. Äl testet är liiite starkare än igår men inte positivt.

• Jozsan

Hej på er!

Igår hade jag verkligen känningar av äl, mensvärk och ömma bröst.

Idag inte alls lika starka symtom.

Hur mår ni andra?

• Jozsan
    myownworstenemy skrev 2021-02-17 21:20:26 följande:

Ja, vi gjorde en fertilitetsutredning i höstas. De hittade inget på mig (förutom lite hög ålder och lite högt BMI... ska försöka ändra på det sistnämnda i alla fall) men min sambos spermier är lite slöa tydligen. Om någon har något tips på att förbättra det får ni gärna höra av er! Han äter tillskott och så.

Min menscykel brukar vara väldigt regelbunden, dock var min mens 5 dagar sen i december så då hann jag nästan tro att jag var gravid! Mycket konstigt och ovanligt för mig.

Hur gammal är du?

Ok, vet inte hur en kan jobba upp spermierna. Hade inte läkaren några bra råd för er?
  • Jozsan
    Bacon89 skrev 2021-02-17 21:08:35 följande:

Igårkväll ömma bröstvårtor, äl-flytning. Idag ont i magen och uppsvälld. Har kännt mig snygg och sexig i några dagar också så det är rätt säkra tecken för min del :)

Vi har legat fredag, söndag, tisdag, onsdag så det borde räcka men vi kör på när lust finns oavsett var i cykeln vi är :))

Ja vi har rätt ofta sex i vanliga fall, men nu blev det söndag, måndag, tisdag morgon plus kväll och sen igår kväll ,;)

Nu återstår det att vänta in BIM.
  • Jozsan
    myownworstenemy skrev 2021-02-18 22:08:33 följande:

Jag fyllde precis 35, så det stressar mig lite.

Nej, läkaren sa typ att det är möjligt för oss att bli gravida men att det här försvårar. Alternativet är IVF men det är ju mycket pengar när man inte får något bidrag till det (vi har ju redan ett barn).

Förstår dig, jag är 34 och känner att det är dags nu att försöka för vet ju att det kan ta tid.

Tog det lång tid att bli gravida med ert första barn?

Hoppas vi får + snart och att våra små kan få syskon <3
Svar på tråden BIM mars 2021