• Stårschan2

Hur mycket lägger ni er i era barns klädval?

Min dotter, som visserligen är några år äldre än TS dotter, klär sig åt det hållet. Håret är färgat i olika kulörer, och svart, metall och nät och spets dominerar när hon ska styla upp sig ordentligt. Jag tycker faktiskt att det mest är läckert, för hon gör det så genomtänkt och med stil. Det blir snyggt, helt enkelt. Visst har jag tagit mig för pannan ibland och tvingat på henne en extra tröja för värmens skull ibland, men för det mesta är jag okej med det, just för att det är en vald stil som hon lägger ner energi på, plus att hon ju kör med helt vanliga svenssonkläder också. Just det att hon inser att alla kläder inte funkar i alla sammanhang gör att jag känner mig lugn. Hade hon envisats med att komma i helsvart goth på kusinens konfirmation eller när hon ska ut på praktik på skolan så hade jag varit orolig, men det behöver jag alltså inte vara.

• Stårschan2
    Anonym (riotgrrrl) skrev 2021-02-08 14:51:14 följande:
    Subkulturer innebär inte att man klär sig slafsigt eller automatiskt mer utmanande än andra som följer modet. Många som kör på en alternativ stil är mer välklädda än normalsvensson.
    Bra poäng.
Svar på tråden Hur mycket lägger ni er i era barns klädval?