• toughshit

Hur mycket lägger ni er i era barns klädval?

Det är väl bra att ungen vågar vara sig själv. Nu vet jag ju inte exakt vad hon vill klä sig i, men ni kan väl kompromissa iallafall...

"Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • toughshit
    Anonym (Emma) skrev 2021-02-06 20:52:18 följande:

Det har vi redan gjort. Hennes vinterskor är en lightvariant av det hon tjatar om och klädstilen i övrigt är inte det vi skulle önska heller. Googla på "demonia shoes" så får du ett hum vad det rör sig om.

Jag googlade faktiskt efter att jag läst din tråd... Om inte annat så är ju skorna ganska dyra. Jag själv hade en "udda" och mörkare stil än många andra i min skola i den åldern. Hon börjar ju bli stor och borde få mer inflytande i vad hon har på sig, men du som förälder (tycker jag) måste ju få dra gränser om det är någonting som går för långt...
  • toughshit
    Anonym (Emma) skrev 2021-02-07 09:02:48 följande:

Det har hon redan, det och diverse mangainspirerade plagg med djuröron och dyl. Jag anser att vi försöker möta henne på halva vägen, men hon fortsätter att tjata om att det inte är tillräckligt.

Jag var definitivt inte så i den åldern eller egentligen någonsin. Har alltid varit väldigt lugn och gjort som jag blev tillsagd.

Jämför inte med dig själv och vad du tycker är "normalt" för att du var på ett visst sätt... Hon är en egen person. Jag tycker att du ska fortsätta kompromissa som du gör... Låt henne också förstå att man kan inte alltid få allt precis som man vill. Tjatet får du väl leva med, hon är ju i den åldern (:
Svar på tråden Hur mycket lägger ni er i era barns klädval?