Hur mycket lägger ni er i era barns klädval?
Nej, jag vill inte lära mina barn att de ska göra avkall på sin egen stil/smak/personlighet utifrån vad andra ska tycka.
Nej, jag vill inte lära mina barn att de ska göra avkall på sin egen stil/smak/personlighet utifrån vad andra ska tycka.
Vi säger vad vi föräldrar känner inför den stilen och att vi inte kommer köpa sånt, men väljer hon ändå att göra det så kommer vi inte hacka på henne för det. Men gilla det kommer vi inte. Folk kommer att snacka och det är viktigt att hon är medveten om det innan så hon inte blir chockad sen.
Vad har du fått tonåring ifrån?
Självklart vill vi att hon ska förstå vad hennes val kan ha för konsekvenser, det är inte samma sak som att hon ska låta det styra.
Skulle du gjort samma sak om hon ville ha kläder från Louis vuitton eller ett annan lyx märke?
Hur mycket får en 12 årings stil kosta? De här skorna kostar väl minst 1500kr. Och det är ändå inga vinterskor utan konstiga kängor. inget som en 12åring kan ha mer än att gå fram och tillbaka till skolan i.
Det blir en hög kostnad i varje fall. Och du skrev tidigare att man inte skulle kompromissa.
Sånna skor är väl i så fall något som tjejen själv får spara i hopp till. Det är ju inga skor man kan ha till något mer än att gå en kortare bit. Skulle man försöka cykla med dem så slår man nog slå ihjäl sig.