Anonym (Ensam vårdnad) skrev 2021-02-17 03:03:51 följande:
Jag sökte aldrig om ev, pappan var extremt kränkt och hämndlysten efter att jag ville skiljas. Så han gjorde ALLT han kunde för att jävlas och trodde att han skulle kunna ta barnen och dra till sitt hemland. Han stämde mig på vårdnad i tr men det slutade med att jag fick den. Men han var våldsam mot barnen och hotfull och sånt. Det framkom i samtalen som familjerätten höll med dom, så om han bara hade nöjt sig med att ha dom vv så hade det aldrig kommit fram. Nu fick han en polisanmälan av soc ist. Jag gjorde verkligen allt för att göra han nöjd under alla de år mellan separationen och rättegången men han blev liksom aldrig nöjd. Motiveringen från domaren var att de inte kunde se ett fungerande samarbete mellan oss, samt att familjerättens och socialtjänstens samlade bedömning var att båda barnen skulle bo med mig och endast träffa sin pappa några timmar med umgängesstödjare. Domaren följde helt utredningen som gjorts. Men dom såg ju också hur vi var under våra förhör samt vilka vittnen vi hade. Jag hade alla olika myndighetspersoner samt ungarnas lärare som vittnen, han hade sina kompisar som berättade vilken fantastisk människa han var. Så ja... jag hade lite mer trovärdiga vittnen också.
Hej ok.tack snä
lla.vi har valt att inte ha just några vittnen då vi har så mycke i skrift,även polis och orosanmälningar.han kommer väl ha hela sin släkt,berättandes om hur jag förstör hans liv mm. Domaren bad oss komma överens ang sem så barnen kan få ut det mesta av det(om dom nu vill träffa han) men inte ens en sån sak var han intresserad av,så jag har gett upp.mitt ombud sa att låt han bara vara fram tills dess att det blir förhandling.hen har problem i skolan,och det är sån info jag anser han bör ta del av,men hen vill inte jag kontaktar pappan för hen sa:han har ändå ingen insyn.och det har hen rätt i,men man vill inte han ska komma och säga att han inte får ta drl av viktig info,men han vill ändå inte ha kontakten av mig,svårt veta vilket ben man ska stå på,och vill inte trampa hen på tårna heller.för barnens skull hoppas jag det blir så bra det bara kan i allt detta.