Anonym (Undrande) skrev 2021-02-17 05:55:35 följande:
Hej ok.tack snälla.vi har valt att inte ha just några vittnen då vi har så mycke i skrift,även polis och orosanmälningar.han kommer väl ha hela sin släkt,berättandes om hur jag förstör hans liv mm. Domaren bad oss komma överens ang sem så barnen kan få ut det mesta av det(om dom nu vill träffa han) men inte ens en sån sak var han intresserad av,så jag har gett upp.mitt ombud sa att låt han bara vara fram tills dess att det blir förhandling.hen har problem i skolan,och det är sån info jag anser han bör ta del av,men hen vill inte jag kontaktar pappan för hen sa:han har ändå ingen insyn.och det har hen rätt i,men man vill inte han ska komma och säga att han inte får ta drl av viktig info,men han vill ändå inte ha kontakten av mig,svårt veta vilket ben man ska stå på,och vill inte trampa hen på tårna heller.för barnens skull hoppas jag det blir så bra det bara kan i allt detta.
Jo, vi hade också massa papper. Bl.a hade pappan innan i muffar sagt att han absolut inte vill ha någon info från mig. Han förbjöd mig att dela med mig av vad som händer i skolan, läkare osv. Man kan ju då tro att jag störde han med sånt ofta men nej, jag skickade info ca 1 gång i månaden max! Vi hade kilometervis med papper från sms han skickat, skolrapporter och utredningar. Men vi hade ändå med vissa nyckelvittnen. Men vi hade ju också vittnen som sett han slå barnen och så, vilket var viktigt att få fram. Ditt ex låter ganska lik mitt ex i handlingar om skuldbörda. Han ville att jag skulle lida för att jag valde bort honom, han gick då genom barnen för att skada mig. Hemskt, men otroligt skönt att tr såg genom honom. I domen står det att både domaren och alla nämndemän är eniga i beslutet dom kommit fram till. Själva domen är dessutom väldigt välskriven med noll chans till misstolkningar eller utrymme för att överklaga eller ta upp lösa ändar.