Inlägg från: Anonym (I) |Visa alla inlägg
  • Anonym (I)

Orgasmglappet

Anonym (Ger och tar!) skrev 2021-07-08 20:59:51 följande:
    Intressant! Hur kan kvinnor träna upp sig till det? Källa på det, tack! 
    Kan de även träna upp förmågan till att få vaginala orgasmer? Är det någon som har erfarenhet? 
    Sex är som allt annat, ju mer man övar ju bättre blir man. Det är snarare du som skall ge källa på att sex skulle vara ett undantag för det som gäller för allt annat.. 
  • Anonym (I)
    Anonym (,) skrev 2021-07-12 01:27:04 följande:
    Förklarar ändå inte varför tjejer oftare får orgasm i en lesbisk relation, än i en heterorelation.
    Men det är logiskt om det faktiskt hänger ihop med övning och erfarenhet. Är det två kvinnor så ökar ju sannolikheten att åtminstone nån av dem har övat och kan hjälpa sin partner. 
  • Anonym (I)
    Anonym (,) skrev 2021-07-12 01:25:59 följande:
    Sex är ofta på mannens villkor (in-ut-sprut, i princip orgasmgaranti för mannen), vilket inte direkt gynnar tjejen. Sex som gynnar tjejen är väl att hon blir smekt eller slickad till orgasm, sen är det mannens tur att få orgasm genom att bli smekt, avsugen eller genom knull. Få tjejer får orgasm genom knull enbart.
    Det förutsätter dock att kvinnan vet hur hon behöver bli smekt och att hon kommunicerar det till mannen. Och det brister inte sällan i båda dessa.. 
  • Anonym (I)
    Anonym (Peter) skrev 2021-09-27 22:04:45 följande:

Ni som börjar tjafsa att det inte är en rättighet, fattar ni inte att ni outar er själva helt om varför ni inte får sex då ni avslöjar att ni är totalt egoistiska och dåliga i sängen?
    Vem fan vill ha sex med nån sån?

Det där är en härskarteknik. I stället för att komma med sakliga argument försöker du tysta debattörer genom att skam och skuldbelägga dem. En väldigt ful debattteknik. 

Sedan stämmer det ju inte, uppenbarligen är det inga problem för egoistiska män att få sex, annars skulle det inte klagas över dem så mycket. Att döma av klagandet här så är det snarare tvärtom så att de egoistiska männen är de som får sex. 
  • Anonym (I)
    Anonym (,) skrev 2021-09-28 12:37:19 följande:

De egoistiska männen kanske får sex åtminstone en gång med en kvinna. Men det är nog tveksamt om det blir återkommande sex. De som bryr sig om varandras njutning är nog vinnare i längden.

Vi ser ju redan att kvinnor i högre utsträckning väljer bort män, och den trenden kommer nog att fortsätta.

Med tanke på att du och dina medsystrar i tråden alltid lyckas ha sex med de egoistiska männen så verkar det som att de får ligga en hel del. 

Män väljer ju i allt högre grad bort kvinnor också, allt fler män tycker kvinnor är så dåliga i sängen så de satsar på porren i stället.  
    Så det verkar rätt ömsesidigt. 
  • Anonym (I)
    Anonym (,) skrev 2021-09-28 14:36:05 följande:

De jag behållit som sexpartners är de som, liksom jag, är intresserad av ömsesidig njutning. Resten har rykt efter en gång. Och så blir det nog för fler och fler kvinnor.

Är väl ingen nackdel egentligen att vi väljer bort nåt dåligt, båda könen.

Ja, det är jättebra att välja bort dem, det är det enda sättet att åstadkomma nån förändring för de kommer inte läsa i sådana här trådar, egoister skiter i orgasmglappet. 
    Men det gäller ju att vara medveten om sin egen roll, om man ständigt hamnar i säng med egoister så är man en del av problemet. 

• Anonym (I)
    Fiona M skrev 2021-09-28 16:34:32 följande:
    Hur tänkte du nu?

Om man däremot _fortsätter_ ha sex med ngn man vet är egoist som skiter i att båda har det bra vid sex så är det en annan sak.
    Det är två som väljer att ha sex med varandra, så om man ständigt hamnar i säng med egoister kanske man skall se över vilka man väljer att hoppa i säng med, välj en annan sorts män/kvinnor i stället för egoister helt enkelt. 
    Väldigt få människor byter helt personlighet när de hamnar i sängen. 
  • Anonym (I)
    Anonym (,) skrev 2021-09-28 20:51:55 följande:

Jag tror såhär: om man frågar alla kvinnor, så har nog samtliga (eller nära nog) varit med en man som varit helt ointresserad av deras njutning, utan mest tömt och sen varit nöjd. Dvs, kvinnan har blivit utan orgasm.

Frågar man däremot män, är det nog ett fåtal män som inte fått komma vid sex med en kvinna. Sannolikt inte en enda som varit med om att tjejen avbrutit sexet innan killen hunnit komma.

Sorgligt men sant. Skillnaden nu är nog att tjejer är mer medvetna idag om att de inte behöver stå ut med det.

Som du säger: båda ska få njuta. Inte bara den ena. Skulle inte kunna tänka mig ett sexliv där bara min kille fick komma, eller bara jag för den delen. Ge och ta.

Ja, män kommer säkert oftare, men det beror ju inte på att kvinnor är mindre egoistiska eller mer intresserade av att män njuter än vad män är av att kvinnor njuter. 

Man kan ju också titta på hur nöjda kvinnor och män är med sitt sexliv och då är kvinnor oftast nöjdare, och det borde vara viktigare än vem som kommer oftare. 
  • Anonym (I)
    Anonym (,) skrev 2021-09-30 21:48:53 följande:

Vad menar du att det beror på att män kommer oftare?

Min teori är att det beror på att samlag ofta är uppbyggt för att en man ska få orgasm, inte kvinnan.

Det är mer norm med in ut sprut än med förspel, slick, fingrande och vibratorer.

Vi behöver ändra synen på vad sex innefattar. In ut sprut är bara en del av det, inte hela akten.

Frågar du mig så tror jag det beror på att män övar mycket mer. De onanerar mer och lär sig på så sätt vad de behöver både i form av fysisk stimulans men också vad de tänder på. Jag tror inte det är en slump att den grupp som onanerar mer också kommer mer.

Ja, jag håller med om att det finns en streotyp syn på sex, men jag tror till skillnad från vad som ofta anses i den offentliga debatten inte att det är män som framförallt har den utan kvinnor som får sin bild från romcoms och mainstreamfilmer. Man kan säga mycket om porr men sexet där är inte lika stereotypt som i vanliga filmer och innehåller betydligt mer än bara den penetrativa sex som är normen i vanliga filmer.  
  • Anonym (I)
    parnordqvist skrev 2021-10-01 03:31:05 följande:
    Det gör ont i mig varje gång jag läser om kvinnor och deras orgasmförmåga. De har en hel verktygslåda med orgasmer att uppleva medan vi män har en enda som är ungefär hälften så bra. Detta är ren utklassning. Jag (s)experimenterar ganska mycket på egen hand men jag får aldrig till en intensiv och lång orgasm. Helkroppsorgasm tror jag inte alls är aktuell för oss med kuk. Undrar hur många procent av männen som känner sig utskåpade i sängen?
    Det beror på hur man ser på det. Vanligtvis brukar män dominera i de statistiska extremerna, Det är fler män i toppen men också i botten av samhället, fler män är genier men också psykiskt sjuka etc. Men just vad det gäller orgasmer så är det tvärtom,merparten män befinner sig nånstans i mitten, de kan relativt enkelt få orgasm men måste ha en paus innan nästa etc. För kvinnor är det tvärtom, vissa kan få en radda orgasmer i rad medans andra aldrig får någon orgasm i hela sitt liv, 
  • Anonym (I)
    parnordqvist skrev 2021-10-01 10:24:53 följande:
    Men då måste väl de som aldrig får orgasm ha otur med att träffa män som inte ger dem rätt stimulans, för det är väl inga kvinnor som rent biologiskt inte kan få orgasm? Det tror då inte jag.
    Jag måste väl försöka åstadkomma något på det här området innan jag blir helt oförmögen. Men det verkar vara finito när man kommer upp i ålder och är fullständigt oerfaren. Faan också!
    Varför skulle de behöva en man för att få orgasm?  Problemet är nog snarare att de inte lärt sig onanera. 
  • Anonym (I)
    Anonym (,) skrev 2021-10-01 11:56:13 följande:

Hur vanligt är det då i porr att tjejen slickas och pullas till orgasm, dvs att det inte är fokus på orgasm genom penetrativt sex? I heterosex då alltså, inte två tjejer som har sex.

Det är jättevanligt. Porr handlar väldigt mycket om att visa könsorgan och speciellt kvinnors så det blir mycket, slick, pullande och leksaker eftersom det syns mycket då. Det finns naturligtvis stereotyp porr också men porrens problem är snarare det motsatta, att det som visas är lite väl otypisk och väl fantasifullt så att det inte svara mot vad normala människor klarar av, eller vill ha i praktiken. 
    Vanliga hollywoodfilmer är som sagt mycket värre när det gäller stereotypa skildringar av sex.  
  • Anonym (I)
    Anonym (,) skrev 2021-10-01 14:32:42 följande:

Porr är väl inte särskilt verklighetsanknuten den heller, liksom romcoms.

Nej, det har du rätt i, i porren är kvinnor mycket mer initiativrika, ohämmade och på på ett sätt som inte motsvarar verkligheten men det gör också att porren inte är lika stereotyp och fokuserat på penetrativ sex som t.ex romcom's är. 
  • Anonym (I)
    Anonym (Vad händer) skrev 2021-10-03 19:30:45 följande:

Är rätt förbluffad över att tjejer klagar på att killar inte hittar klitoris men själva så verkar dom inte veta vad ollonet är..

Ja, det håller jag med om, det ställs krav på män som väldigt många kvinnor inte själva lever upp till. 
  • Anonym (I)
    Anonym (,) skrev 2021-10-04 12:39:44 följande:

Tror ni missat en liten grej här. Är det så att män alltaå blir utan orgasm, eller inte?

Siffrorna pekar iaf på att betydligt fler män än kvinnor får orgasm i relation. Så vem är det som inte hittar vad och vad får det för betydelse?

Män får orgasm oftare även utan nån relation, så att män får orgasm oftare än kvinnor vid sex i relationer är inte så konstigt och beror på att män är bättre på att få orgasm och inte på att kvinnor skulle vara speciellt bra på att tllfredställa män.
Svar på tråden Orgasmglappet