Inlägg från: Anonym (I) |Visa alla inlägg
  • Anonym (I)

Orgasmglappet

Umedude skrev 2021-03-12 11:24:50 följande:
    Absolut... jag tror definitivt att kvinnor är kapabla att utforska sin egen sexualitet och vad de gillar. 

Men detta tog jag för givet att det var underförstått. 
    Jag tar för givet att man pratat om favoritställningar och vad man gillar att göra INNAN man ens har sex första gången. Hur ska man annars veta något att börja med?

Jag pratar om själva AKTEN... när man knullar. Då finns det inget utrymme, enligt mig, att försöka prata om och diskutera vad man föredrar. Då är det sex som gäller.

Och då MÅSTE man kunna läsa av varandra... lyssna etc. 
    Fast det är ju just det som ofta är problemet, kvinnor har ofta dålig koll på vad de gillar och vad de behöver och är dessutom dåliga på att kommunicera det. Det har de ett eget ansvar för att ta reda på, det är inget de kan lägga över på män. 

Det går absolut att prata under själva akten, man behöver ju inte ha långa diskussioner för att förklara vad som är skönt... 
  • Anonym (I)
    Anonym (Hon) skrev 2021-03-12 13:04:16 följande:
    Det är stor skillnad på att ha krav i ett existerande förhållande och att ha ett allmänt krav att få sex av vem som helst det säger ju sig själv. 

Bara för att det finns män som ingen vill ha sex med betyder det inte att kvinnor inte har rätt till ett jämställt sexliv med sin partner. 

Att orgasmglappet råkar vara till kvinnornas nackdel har att göra med att kvinnor generellt har svårare att uppnå orgasm och att det ofta är ett stort fokus på mannens könsorgan. 

Jag tvivlar starkt på att en man skulle tycka att det var rättvist om det bara är kvinnan som får orgasm för att hon är helt ointresserad av att involvera mannens kuk i sexakten och mena på att det är hans eget ansvar att smeka kuken till orgasm. Hur många män skulle tycka om ett sexliv där det inte förekommer någon penetration tex? Eller att det bara sker då och då och aldrig är en naturlig del i sexet? 

Sex är ett samspel mellan två personer. Om var och en ska ta ansvar för sin egen njutning så kan man ju lika gärna onanera istället. Då finns det ju inget syfte med att ha sex tillsammans med någon. 
    Nej, det är ingen skillnad, kvinnor har ingen rätt till ett jämställt sexliv. Män har igen skydighet att ställa upp på sex på ett visst sätt bara för att kvinnor vill lika lite som kvinnor har skyldighet att ställa upp på sex med män bara för att de vill ha sex. 
    Det enda man har rätt till är att säga nej till sex man inte vill ha. 

Sedan kan man diskutera orgasmer ur nån sorts folkhälsoperspektiv eller rättviseaspekt men i sådant fall är det precis lika motiverat att diskutera sexbrist öht. 
  • Anonym (I)
    Anonym (Hon) skrev 2021-03-12 14:50:24 följande:
    Män få diskutera sexbrist hur mycket dom vill. Det är bara det att då finns det överhuvudtaget ingen att ställa krav på.

Om en man nu har en sexuell relation så har han samma rätt som kvinnan att säga ifrån om han aldrig får ut något av sexet. Vill kvinnan inte göra något för att mannen ska få orgasm utan tycker att det får han fixa själv så hoppas jag att den mannen slutar ha sex med den kvinnan. Nu råkar det ju vara så att män generellt får orgasm av det som anses vara riktigt sex, dvs penetration. 

Bara för att det finns män som ingen vill ha sex med så betyder inte det att alla kvinnor som någon vill ha sex med inte får ha några krav på kvaliteten. Man kan inte ställa sexlösa mäns problem som en motpol till precis alla andra problem. 

Att det finns män som ingen vill ha sex med är ett problem att diskutera.
    Att kvinnors njutning inte har en lika självklar plats i sexuella relationer är ett annat. 

Dessa helt olika problem. Därmed inte sagt att något av dessa problem står över det ena eller det andra. Dom hör helt enkelt inte till samma diskussion. 
    Men då håller du ju med mig? Båda problemen är lika legitima att diskutera. Tyvärr är det ju inte den allmänna uppfattningen. 
  • Anonym (I)
    Anonym (Hon) skrev 2021-03-12 15:06:55 följande:
    Vad eller vem är det som hindrar män att diskutera sexbrist? Det är bara att diskutera på.

Det enda problem jag kan se i den diskussionen som man kan invända emot är ju de män som vill att sex ska vara en mänsklig rättighet och att det skulle vara någons skyldighet att ställa upp på sex. Många män som ingen vill ha sex med brukar hysa agg mot kvinnor och mena att allt är kvinnornas fel. Kvinnorna har för höga krav, kvinnorna är elaka, kvinnorna väljer fel män, kvinnorna gör ditt och kvinnor gör datt. 

Att prata om ensamhet, längtan och vägar att gå i en sån situation är det knappast någon som ställer sig emot. 
    Du påstod ju nyss att jämlik sex var en rättighet för kvinnor. Så på vilket sätt är det bättre menar du? 
  • Anonym (I)
    Anonym (Hon) skrev 2021-06-19 12:58:31 följande:
    Jag upprepar. Det finns absolut ingen anledning att ha sex om man inte får ut någonting av det. 

Du har en väldigt underlig syn på det här med sex. Är du oskuld eller bara otroligt omogen? De allra flesta bryr sig om varandras njutning, sex handlar om att ge och ta, någonting som man gör tillsammans för att njuta tillsammans. Om man är fullkomligt ointresserad av den andres njutning så är man helt enkelt inte mogen nog för att ha sex. Du verkar göra sex till någon konstig grej där man ska vara så ego det bara går och det ska vara ok pga. det finns män som ingen vill ha sex med. Det går inte ihop med hur sex fungerar i verkligheten. Du har ett så fruktansvärt underligt och missunnsamt sätt att se på saken. Ja det finns män som inte lyckas hitta någon att ha sex med. Men det finns massor av saker som alla inte lyckas med här i livet. Ska vi applicera ditt tankesätt på alla "orättvisa" aspekter här i livet? 

Och nej, sex är varken en rättighet eller en skyldighet för någon. Det är ju så självklart att man inte ens ska behöva diskutera saken. Du verkar på något sätt blanda in män som inte får sex i varenda aspekt. Att det finns män som ingen vill ligga med betyder inte att alla andra som någon faktiskt vill ha sex med inte ska få ha krav på hur de vill att deras sexliv ska se ut och innehålla. Alla har rätt till det. Ingen har någon skyldighet att ha sex med någon oavsett anledning. Bara för att det finns män som ingen vill ha sex med ska inte kvinnor nöja sig med en man som bara bryr sig om sin egen njutning och använder kvinnans kropp att runka i. 

Sex är något man gör för att njuta tillsammans. Men ger och man tar. Är man den som ständigt får ge blir man ju fullständigt avtänd tillslut. 

Skulle du vilja ha sex med en kvinna som skiter fullständigt i din njutning gång på gång? Skulle du tycka att det var intressant att ha sex med en kvinna som vägrar ens peta på din kuk? 

Tänker du bara på din egen njutning om du har sex? Känns det bra att skita fullständigt i den andres njutning och känslor efteråt? Ser du den du ligger med som ett objekt att runka i? Eller ser du personen som någon du faktiskt vill väl och vill ha en trevlig stund TILLSAMMANS med? Har du hört talas om ordspråket: Delad glädje är dubbel glädje? Men du kanske är så pass skruvad i huvudet att du skulle njuta av att ha sex med ett traffickingoffer som ligger apatisk i en skitig lägenhet...... Det finns ju incels och dom verkar ju ligga högst upp i utsatthetspyramiden så vad gör det om det finns kvinnor som blir våldtagna 10 gånger om dagen av män som du, dom anser att det är din rätt att våldta kvinnan. 

Sen vill jag att du svarar på den här frågan: Om sex skulle klassas som en mänsklig rättighet, vem har då skyldighet att ligga med alla människor som ingen vill ligga med? Ställer du upp med din kropp? 
    Så mycket floskler och hyckleri. 
    Du kan naturligtvis kräva vad du vill men ingen har skyldighet att ställa upp på att ge dig orgasm. Passar inte det är det bara att avstå. 
    Det finns som du själv skriver massor av saker som alla inte lyckas med och dit hör orgasmer på precis samma sätt som att hitta någon att ha sex med. 
  • Anonym (I)
    Anonym (M) skrev 2021-07-04 17:00:01 följande:
    Det är det som det inte gör.
    Vilket är väl beskrivet. Hur kommer det sig att du missar det. Läser du alltid bara det som stärker dina egna åsikter och struntar i resten?

För att ta det till en mycket basic nivå som du kanske förstår så handlar det om att män tar sex utan att ge tillbaka. Kvinnor ge sex utan att få tillbaka.
    Att en kvinna får orgasm 3 gånger uppväger ingenting. Det betyder att EN kvinna fått orgasm. Det betyder att EN man ger sex tillsammans med henne.
    Det återstår då TVÅ kvinnor som har sex med egoistiska män som bara tar utan att tänka på någon annan än sig själv.

Poängen är att bara en egoistisk man försöker bortförklara männens sexuella egoism som att det inte fanns.

METOO upprepar sig, samma undanflykter, samma bortförklaringar, samma negligering.

Ja ja. Tids nog kommer det ikapp er.
    Nej, kvinnor ger ingenting, det är inte tack vare kvinnor som män får orgasm, det är för att män själva tränat på det. Kvinnor tränar inte lika mycket på att få orgasm och alltså får de inte orgams lika ofta. Om de inte var så lata skulle de också träna upp sig, men i stället förväntar de sig att män skall fixa det åt dem. 
  • Anonym (I)

Det är lite intressant att jämföra med hur kvinnor klagar över att de får göra det känslomässiga arbetet i relationer för att män inte har övat på att prata känslor men när kvinnor inte har övat upp sin sexualitet så är det självklart att män skall göra orgasmarbetet åt dem... 

• Anonym (I)
    Anonym (M) skrev 2021-07-07 17:46:05 följande:

Ännu sämre bortförklaring.

Man löser absolut ingenting genom att gnälla: "och du då?".

Det är inte att ta ansvar för sitt eget misslyckande. Det är bara en mycket omogen reaktion.

Men jag hade inte väntat mig annat från dig än nya bortförklaringar.

Och ändå har du ägnat hela tråden åt just det. Vad sägs om att lyda ditt eget råd?
  • Anonym (I)
    Anonym (M) skrev 2021-07-07 17:34:34 följande:
    Det här var den allra sämsta bortförklaring jag läst.
    Kunde du inte hittat på någon mer fantasifull förklaring varför du vägrar ta ansvar för ett gemensamt sexliv och bara är inriktad på att du ska ha, ha och ha utan att tvingas ge?
    Tryter argumenten? 
  • Anonym (I)
    Anonym (M) skrev 2021-07-07 18:58:18 följande:
    Hela tråden?

Ge dig. Det här är mitt 5 inlägg (av 190). Det ska jämföras med dina bortförklaringar i samtliga av dina 18! inlägg.

Så du erkänner alltså att du bara tänker på dig själv när det gäller sex och att du alltid skyller allt på alla andra.
    Bra då vet vi.
    Att du inte har nått annat än personangrepp att komma med säger väl nånting om hur dåliga argument du har. 
Svar på tråden Orgasmglappet