Inlägg från: Anonym (Ologiskt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ologiskt)

Orgasmglappet

Nomanisanisland skrev 2023-07-17 13:47:03 följande:
    Du är ju verkligen lika ologisk som ditt användarnamn.

Förstår inte vad som är problemet, det är ju bara att se till att ens partner trivs och att ens partner ser till att en trivs.
    Det är ett problem för nu plötsligt är det ett problem när kvinnor får det sämre. 

Det är dessutom ologiskt med tanke på vad mpnga kvinnor vanligen säger om sex. 
  • Anonym (Ologiskt)

Förstår inte vad som är problemet, det är ju bara att se till att ens partner trivs och att ens partner ser till att en trivs.
    Det är redan så för männen att ens egna önska inte är det viktigaste. 
    Om en man vill göra något som olika kvinnor ogillar så har han rätt till det så länge som han först fick samtycke till sex och han får avsluta när han vill. 
  • Anonym (Ologiskt)

Så jag får bestämma över vad andra personer vill när det handlar om sex? 
    Samma sak borde gälla även nu. 
    Kvinnor har inte heller någon rättighet till sex 
  • Anonym (Ologiskt)
    Nomanisanisland skrev 2023-07-17 13:29:10 följande:
    Fast du är ju bara snurrig. Sex är helt klart roligare om båda får komma i den utsträckning de vill. Förstår inte vad du vill uppnå?
    Mannen ska få göra som han vill så länge som det inte handlar om en våldtäkt. 

Om en kvinna avslutar samlaget iförtid och han tvingar henne för han ska också få en orgasm då blir det en våldtäkt.
  • Anonym (Ologiskt)
    Nomanisanisland skrev 2023-07-17 13:29:10 följande:
    Fast du är ju bara snurrig. Sex är helt klart roligare om båda får komma i den utsträckning de vill. Förstår inte vad du vill uppnå?
    Du säger något som du själv gillar och sedan ska det gälla andra människor också. 
    Så en man får säga att "sex är roligare när man har analsex och förstår inte varför du inte vill" och sedan ska kvinnan ha analsex? 
    Vad jag gillar är ointressant.

Sex är helt klart roligare om båda får komma i den utsträckning de vill

• Anonym (Ologiskt)

Om det hade handlat om det så hade jag inte skrivit något angående "kvinnliga orgasmglappet". 
    Nu finns det likheter mellan män utan sexpartner. 
    Exempelvis att sex påstås nu ska vara jämställt,  det sex ska fördelas rättvist, någon annan är skyldig andra något sexuellt samt sex ska vara ett grundläggande behov. 
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (Måndag) skrev 2023-07-25 01:38:17 följande:

Har inte läst hela tråden, utan regerar mer trådstarten. Jag undrar hur vanligt det är att klitoris ignoreras vid  sex? Att det inte lyckats och leder till orgasm är en annan sak. Det är helt enkelt svårare för en kvinna att få orgasm, vilket om inte annat visat sig i att mycket mindre procent av kvinnor än män får orgasm vid onani.

Och det är svårare för män att få en sexpartner.
    Och för att få orgasm under sex så krävs det en sexpartner först. 
  • Anonym (Ologiskt)
    Eurydike skrev 2023-07-12 17:46:46 följande:
    Ja, det har du självklart rätt att tycka! Men tycker du inte att det är sexigare om kvinnan också får orgasm? 🤔
    Det är ointressant i det här sammanhangen när jag diskuterar om kvinnliga orgasmglappet. 
    Jag är intresserad i frågan för att jämföra med exempelvis kvinnor säger när det handlar om något till deras fördel eller inte när det handlar om sex 
  • Anonym (Ologiskt)
    Ja, det har du självklart rätt att tycka! Men tycker du inte att det är sexigare om kvinnan också får orgasm? 🤔
    Vad jag tycker är sexigt eller inte är allstå ointressant. 
  • Anonym (Ologiskt)
    Sex i övrigt ska inte fördelas rättvist påstår många kvinnor pågrund av någon ingen mänsklig rättighet. 
    Nu är lagstiftningen likadan och då använder många argument som gäller även när kvinnor får orgasm vid sex. 
Svar på tråden Orgasmglappet