Inlägg från: Anonym (Ologiskt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ologiskt)

Orgasmglappet

Decemberskytt skrev 2023-02-05 16:43:39 följande:

Hur svårt kan det vara?

Man väljer själv vem man vill ha sex med. Tror de flesta, både kvinnor och män, vill att båda ska ha det skönt och få orgasm. Funkar man inte ihop, inte vill göra det skönt för varann, då finns inget som säger att man måste fortsätta att ha sex ihop heller.

Om en mans njutning är efter hans orgasm och att ogillar göra exempelvis avsugningar, är det då förbjudet om han avslutar sexet?
    En kvinna som har sex har lika mycket rätt till sex för de som aldrig har sex, har inte sex just då eller personer som ogillar sex, oavsett kön. 

Så när man inleder sex då ska man endast bryr sig om sin egna njutning men när sexet startas så ska man plötsligt lägga mer tid på andras önskemål än vad man själv vill? 
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (Om kvinnans orgasm inte har med dig att göra - ha då inte sex med kvinnor tack) skrev 2021-10-08 23:44:50 följande:
    Men alltså du är väl ett troll, men kan inte låta bli. Menar du på fullaste allvar att om en kvinna får orgasm vid sex är det "på bekostnad av männen" ???? det var fan det sorgligaste jag hört på länge. ???? Utgår från att du aldrig haft sex över huvud taget, annars hade du fattat att bra sex är lika inriktat på att njuta själv som att ge njutning till den andra.
    Hur ser sex ut i övrigt?
    Vad är det som gäller innan en kvinna inlett ett samlag, ska hon göra det för någon annans njutning skull?.
    .... 
    Tänk igenom själv och jämför med varför det nu plötsligt ska vara en skillnad men inte sex i övrigt, även i ett äktenskap!? 
  • Anonym (Ologiskt)
    Decemberskytt skrev 2023-02-05 16:43:39 följande:

Hur svårt kan det vara?

Man väljer själv vem man vill ha sex med. Tror de flesta, både kvinnor och män, vill att båda ska ha det skönt och få orgasm. Funkar man inte ihop, inte vill göra det skönt för varann, då finns inget som säger att man måste fortsätta att ha sex ihop heller.

Hur ska det gå till utan att någon våldtäkt ska äga rum?
    Kom själv på en lösning då. 
    Eftersom det ska handla om två personers vilja, så kan olika personer tycka olika och ha olika sexliv som inte ser likadant ut som för andra. 
  • Anonym (Ologiskt)
    Eurydike skrev 2023-02-13 14:22:17 följande:
    Jo, det gäller nu, då, sen, alltid. Hela tiden. Även när det handlar om kvinnliga orgasmglappet, bara att kvinnor förmedlar och ventilerar en önskan om att bli tillfredsställda i sängen.
    Varför är det då samhällets fel, mannens fel påstås det?
    Om det handlar enbart om vad kvinnor vill, då kan det inte vara männens fel..!? 
  • Anonym (Ologiskt)
    gungstol skrev 2021-10-11 11:45:37 följande:
    Det är ingen kaka. Båda kan ha det bra. Både män och kvinnor kan komma under samma akt. För min del är det t.o.m. så att jag inte kan bli kåt om inte tjejen är kåt, har det bra och tycker det är skönt.
    Hur då utan att man våldtar någon?
    Eller du tänker att alla måste tycka och gilla exakt likadant som vad du gör?
    ... 
    I alla andra sammanhang kallas det ingen mänsklig rättighet om en kvinna avslutar sexet och mannen klagar. 
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (,) skrev 2023-02-14 20:13:40 följande:
    Vi har konstaterat i andra trådar att du dels verkar ha autism, dels inte har haft sex med en annan person någon gång. Troligen är det saker som försvårar för dig att förstå hur sex går till och som också gör att du fastnar i vissa tankemönster. 

Det verkar gå i perioder för dig, när du hänger mycket på familjeliv, skriver många inlägg och är arg. Jag hoppas att du kan hitta andra sätt att ta dig vidare i livet.
    Det har inte saken att göra 
    Jag vill att sex ska se likadant ut även när kvinnor missgynnas. 
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (,) skrev 2023-02-14 20:13:40 följande:
    Vi har konstaterat i andra trådar att du dels verkar ha autism, dels inte har haft sex med en annan person någon gång. Troligen är det saker som försvårar för dig att förstå hur sex går till och som också gör att du fastnar i vissa tankemönster. 

Det verkar gå i perioder för dig, när du hänger mycket på familjeliv, skriver många inlägg och är arg. Jag hoppas att du kan hitta andra sätt att ta dig vidare i livet.
    Jag känner att jag blir förnedrad och vill inte att det ska vara så för någon. 
    Och jag tar upp skillnader mellan vad folk säger trots likheterna. 
  • Anonym (Ologiskt)
    Eurydike skrev 2023-02-14 21:43:06 följande:
    Det är inte samhällets eller mannens fel. Varje individ, man som kvinna, måste bli bättre på att inte nöja sig med smulor om man vill käka hela kebabrullen. För då får man alltid gå hungrig. Män har lättare för att få sig ett riktigt skrovmål. Att uppnå orgasm vid samlag är oftast ingen utmaning för män, medan många kvinnor får nöja sig med att slicka tallriken efteråt. Jag är jävligt hungrig och vill äta en god trerätters, därför måste jag hitta en restaurang som erbjuder detta. Så länge jag fortsätter att gå till hak, kommer jag få mat som smakar bak 😝
    Nu "plötsligt" är det kvinnor som har det svårare och sex ska vara ett behov.
  • Anonym (Ologiskt)
    Eurydike skrev 2023-02-14 21:43:06 följande:
    Det är inte samhällets eller mannens fel. Varje individ, man som kvinna, måste bli bättre på att inte nöja sig med smulor om man vill käka hela kebabrullen. För då får man alltid gå hungrig. Män har lättare för att få sig ett riktigt skrovmål. Att uppnå orgasm vid samlag är oftast ingen utmaning för män, medan många kvinnor får nöja sig med att slicka tallriken efteråt. Jag är jävligt hungrig och vill äta en god trerätters, därför måste jag hitta en restaurang som erbjuder detta. Så länge jag fortsätter att gå till hak, kommer jag få mat som smakar bak 😝
    Det gäller bara generellt sett då det finns kvinnor som kan få orgasmer vid sex och samtidigt ha det lättare att få sex än männen. 
  • Anonym (Ologiskt)
    Eurydike skrev 2023-02-16 20:49:06 följande:
    Ja, och det finns män som har lätt att få sex och orgasm, precis som kvinnorna. Varken män eller kvinnor har rätt till orgasm om man inte fixar den själv. Det man däremot har rätt till är att tacka ja eller nej till att ha sex, om någon vill ha sex med en. Om någon är egoistisk och inte får en att njuta i sängen, då blir man inte särskilt benägen att göra om det. Är det riktigt illa har man hellre sex med en kaktus 🌵
    Ingen rätt att få tacka ja eller nej då det inte heller är en rättighet att någon är intresserad i en. 
Svar på tråden Orgasmglappet