• KNAS2

BIM Mars 2021 - första barnet

MAKL skrev 2021-03-16 08:13:22 följande:

Dagen igår var hemsk rent känslomässigt. Att vakan på bim dagen med låg temp satte ribban för hur resten av dagen skulle bli. Jag var gråtfärdig hela dagen för jag visste mensen skulle komma, och när den väl gjorde det igår kväll så brast det och jag stor grät resten av kvällen.

Det har aldrig varit så jobbigt vid tidigare försök när det slutat med att mensen dykt upp, men igår va det fruktansvärt jobbigt. Mest kanske för att man så här ett halvår senare av försökt fortfarande står på ruta ett igen och den känslan blev bara för mycket. Jag vet att dom 6 månaderna är långt ifrån så länge som vissa av er försökt och även långt ifrån hur länge det kan ta normalt sätt. Men jag tror att vi alla här känner igen känslan av att hamn på ruta ett och försöka gång på gång utan det resultat man vill ha. Idag känns det dock bättre och jag vet att det bara är att samla nya krafter för nästa försök.

Hoppas att det slutar bättre för många av er den här månaden som inte nått era bim datum än <3 Jag hoppar vidare till apriltråden :)

Kan SÅ relatera. Man får vara hur ledsen som helst. Bryt ihop och kom igen, det är så jag brukar tänka <3
  • KNAS2
    Notalonee skrev 2021-03-16 21:18:29 följande:

Hej tjejer!

Jag har tagit flera test idag och alla har fått svagt streck/ spökstreck. Tog rfsu testa tidigt nu ikväll.

Vågar man hoppas på att det verkligen gick på första försöket???

Svårt att säga! Vänta någon dag o testa igen! Jag håller tummarna! <3
  • KNAS2
    Notalonee skrev 2021-03-17 09:48:43 följande:

Jag tog nya test på morgonen idag, jag ÄR gravid 

STORT grattis!

Hoppas att det håller hela vägen för er! :)
  • KNAS2
    apan95 skrev 2021-03-17 20:08:05 följande:

Då var det återigen dags att hoppa över till nästa tråd.. fick mens i morse :?(

Och för fem minuter sedan fick jag sms av min vän (som visserligen vet vad vi går igenom) som berättade att de väntar syskon till sitt barn.

Just nu känner jag typ att jag bara vill lägga mig ner o aldrig vakna igen. :)))

Lycka till ni andra <3

<3
  • KNAS2
    apan95 skrev 2021-03-18 20:47:43 följande:

känner mig så uppgiven över allt just nu och känner att jag bara måste ge extra allt dessa sista månader innan ivf...

så jag undrar, vad använder ni för ägglossningstest? jag har använd RFSU hela tiden och har alltidfått stegring och dagen har stämt med NC men vet att många använder clearblue så tänkte kanske beställa det nu inför nästa månad, men isåfall vilka?

Tar gärna emot alla tips ni har <3

Jag har använt CB som visar de två mest fertila dagarna och tycker att de funkat bra. Dock är min cykel väldigt precis så denna månaden struntade jag i att testa och vi körde på känsla och fick till det fyra dagar i rad så hoppas vi prickade rätt, det kändes så på kroppen i alla fall :)

Så vår eviga väntan är igång.
  • KNAS2
    apan95 skrev 2021-03-18 21:02:51 följande:

Är det de rosa då kanske? Sett att de finns både rosa och lila!

Egentligen vet ja inte varför jag ska byta från RFSU när det har fungerat hela tiden? Men känns som att folk totalt ratar de testen typ.. ?

Håller tummarna för er, lycka till! <3

Ja precis det är de rosa.

Jag har aldrig testat RFSU så kan inte uttala mig om dem. Det är ju en djungel, så man får nog testa sig fram :)
  • KNAS2
    Stickling skrev 2021-03-22 19:34:11 följande:

ÄL +9 idag, BIM på fredag eller lördag. Fick just en liten ljus blödning. Hoppas förstås nidblödning, men är väl mer sannolikt att cykeln ballat ur och att mensen kommer tidigt... Bara att vänta och se...

Åh vad spännande! Jag håller tummarna för nidblödning såklart! Jag är på ÄL+7 idag ungefär, BIM enligt app antingen sönd eller måndag.

Försöker att inte tänka så mycket på det men sitter man hemma själv och jobbar så dras tankarna mot känningar/symtom ganska snabbt.

Hoppas SÅ att det är vår tur nu!
  • KNAS2
    Sellerin skrev 2021-03-22 21:27:07 följande:

OJ så spännande!! Vad jag håller tummarna riktigt hårt för er två nu!!!

Själv hade jag ju precis samma symtom som vanlig PMS när jag sedan plussade på BIM+2. Inte en endaste skillnad. Enbart en väldigt sen temp-dipp (som jag såklart tog som att mensen kommer snart), som sedan vände och låg hög igen.

Hoppas hoppas! <3

Tack för att du peppar!
  • KNAS2
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-03-23 18:44:50 följande:

Vad spännande! Inte så många dagar kvar nu. Jag har börjat känna typ som lite dragningar i magen, och lite stickningar sen några dagar tillbaks, men det beror säkert på någonting annat. Håller tummarna för er <3

Åh spännande! Håller tummarna för dig!

Jag känner inget mer än ömmande bröst vilket jag alltid gör. Försöker tänka "om jag inte tänker på det kanske det är denna månaden det händer"... För att tre sekunder tänka på om jag är gravid eller inte. Hjärnan, alltså - knasig!
  • KNAS2
    Grapefrukt89 skrev 2021-03-24 14:33:12 följande:

Herregud.... Jag är tydligen gravid! Testen är tagna idag. RFSU imorse kl 10  (och åg lite diffust ut) och clearblue nyligen.

Symptom var ganska likt PMS jag har men mycket mildare... Ska också tillägga att jag varit på akupunktur från runt min ägglossning så jag trodde att det hade påverkan på min eventuella pms... Därför tänkte jag inte så mycket på det... Skillnaden nu är att jag är ganska dålig i magen + lite antydan till halsbränna... Har också lite molvärk då och då (som innan med pms).

STORT GRATTIS!!

Åh så roligt!
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet