BIM Mars 2021 - första barnet
Känner likadant.. vet inte hur man ska orka! Blir tokig!!!.. hur svårt ska det va liksom?!
Tur det är unnsdag i alla fall. Det blir till att unna sig något gott ikväll! ;)
Känner likadant.. vet inte hur man ska orka! Blir tokig!!!.. hur svårt ska det va liksom?!
Upodaterar listan då min mens kom den 3/3. Vart väl besviken men man börjar ju bli van.
Hinner med en ny BIM denna månad så lägger till nytt datum.
talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)
SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket) PLUSSAT
Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)
Link92, 3/3, 29 år (20:e försöket)
Bananmilkshake, 3/3, 35 år (7:e försöket, 2 MA)
Neongirl 5/3, 38 år (5:e försöket, ett missfall)
Weloty, 5/3, 30 år (11:e försöket)
zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)
VirrePirre06, 7/3, 29år (försök 4)
Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket)
Soff 6/3, 33 år (11:e försöket)
Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)
Sellerin, 8/3, 32 år (6:e försöket)
jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)
Carina82, 9/3, 38 år (5:e försöket)
Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)
Molybden, 11/3, 26 år (9:e försöket)
hopeforaplusa 14/3 29år (7:e försöket)
Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket)
MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)
BoringBrick92, 14/3, 28 år (4:e försöket)
Emmalucy, 14/3, 34 år (2:a försöket)
15/3, 28 år (7:e försöket)
Msofie 17/3, 25 år (13e försöket)
apan95, 17/3, 25 år (16:e försöket)
Annne29 19/3 29 år (11:e försöket)
Babymonitor 19/3, 29 år (5:e försöket)
Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)
Rungirl, 20/3, 32 år (5:e försöket)
Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)
Grapefrukt 24/3, 31 år (6:e försöket)
Stickling, 27/3, 33 år (9:e försöket)
Eclipse, 27/3, 31 år (3:e försöket)
Längtartillvår, 27/3, 35 år (8e försöket)
KNAS2, 28/3, 31 år (10:e försöket)
Paperlanterns, 29/3, 32 år (4:e försöket)
Bananmilkshake, 3/3, 35 år (8:e försöket, 2 MA)
Rumpelstiltskin, 31/3, 25 år (7:e försöket)
Jag var helt säker på att även detta försök var över men plussade idag mot alla odds. Jag hejjar på er andra som försöker och är här inne och följer allas resa. Håller tummen att alla får sina plus här framöver. Ni alla verkligen grymma, vilken resa vi gjort/gör. Hur man reser sig upp och kämpar månad efter månad. Sånna kämpar vi är allihopa!
/
Hej!
Jag hoppar in i den här mars-tråden också. Köpte precis Natural Cycles, 100 tamponger och nya bindor igår eftersom jag antog att det inte blev något och ville börja följa min menscykel noggrant :?) Vi har inte aktivt försökt hittills men inte undvikit graviditet heller. Hur som helst idag skulle min mens kommit 13/3 och jag hade ganska låg temp 36,63 när jag vaknade. Samt i början av veckan fick jag mellanblödningar i två dagar då var min tapp låg och mjuk som vid mens. Men när jag kände efter imorse var den nästan försvunnen och vågrät.
Gjorde två tester och jag tror det är positivt, någon som vill hjälpa mig tyda?
Första testet är RFSU testa tidigt och andra är vanliga RFSU stickor. De är tagna på samma kiss som jag lyckades hålla kanske 2 timmar. Inte morgonurin.
Ville bara skriva till er för att kanske ge någon här inne lite hopp. Jag har likt alla andra letat efter tecken varje cykel. Ömmar brösten? Stack det till? Är jag trött? Mår jag illa? Känner jag mig mer arg/ledsen än vanligt? Och kan säga att jag kände absolut ingenting. Inga ömma bröst, inget illamående, inte mer trött än vanligt, och kände inget hugg i livmodern. Mådde precis som alltid precis innan mensen, små plitor kom och den där mensvärken som alltid kommer två dagar innan BIM. Så med mina vanliga symtom för mens och negativa test så trodde jag att det var helt kört denna gång. Så med detta sagt, känner ni inga symtom så kan det fortfarande vara positivt. Ge inte upp, håller tummen för alla!
Jag tycker att det är bra att du belyser denna saken. Och jag kan relatera till känslan av att det skaver. Jag är själv en av dem i denna gruppen som har försökt i 13 månader. Det jag försöker tänka är att detta sannolikt består av genuin okunskap, dels gällande hur smärtan processen är över tid men även okunskap över hur man faktiskt läser av ett graviditetstest. Jag försöker ha det med mig, för att det inte ska skava lika mycket.
Jag tycker att det är bra att du belyser denna saken. Och jag kan relatera till känslan av att det skaver. Jag är själv en av dem i denna gruppen som har försökt i 13 månader. Det jag försöker tänka är att detta sannolikt består av genuin okunskap, dels gällande hur smärtan processen är över tid men även okunskap över hur man faktiskt läser av ett graviditetstest. Jag försöker ha det med mig, för att det inte ska skava lika mycket.
Hej på er kära vänner! Tänkte bara hoppa in och kolla läget lite, jag bestämde mig för att ta en paus från barntrådar på FL. Jag kommer nog försöka fortsätta pausen till så nära BIM som möjligt.
Men så himla kul med alla plus som kommit sen jag försvann! Grattis till er. Vi är på ägglossning och kämpar på. Kram på er!
Känner precis som dig. Är bara provocerande. Det är ju ett uppenbart positivt test så varför vända sig till denna grupp där vi följs åt till ett plus, där många av oss har det väldigt kämpigt. Detta platsar ju i en gravid-tråd. Och är man nu osäker på testet av någon konstig anledning, så kan man ju lägga upp det i en grav.test-tråd och fråga. Vill absolut heller inte vara otrevlig eller så, men det är helt enkelt fel tråd för det inlägget.
Fick tråkiga nyheter idag, började blöda ordentligt på morgonen så de gissar på kemisk graviditet. Jag har fått svagare på graviditetstest och smärtan kom igång nu på eftermiddagen. Fertilitetsutredningen är uppskjuten till nästa mens och jag vågar inte försöka igen förrän utredningen är gjord så vi pausar våra försök tills vidare.
Lycka till alla andra! Hoppas innerligt att det ska gå vägen för er andra. <3