Inlägg från: hopeforaplusa |Visa alla inlägg
  • hopeforaplusa

BIM Mars 2021 - första barnet

Soff skrev 2021-03-02 12:51:55 följande:

Mm :(( näe, har inte bim förns på Fredag eller Lördag, men känner i hela kroppen att det är kört. Efter så många månader av försök så känner man verkligen igen de där menssymptomen som man kanske tidigare inte tänkt på. Jag kan typ börja rysa/frysa lite i kroppen någon/några vecka/dagar innan, sen så får jag som ett litet molande.. och så börjar jag bli lite tröttare i kroppen när jag anstränger mig.. det är liksom typiskt.. och så enormt provocerande när jag gång på gång känner det... 

Åh, ja det är så svårt :( och så fruktansvärt jobbigt, och man blir så arg och ledsen på samma gång av de bristande reaktionerna!... vet inte vart man ska ta vägen!! Jag sa till honom idag "var det allt??" och då blir han bara irriterad på mig. Som att det inte redan är jobbigt att vara förkrossad över att det förmodligen är kört denna gången med, så ska han dessutom bli irriterad på mig.. Näe, usch. Blir så ledsen. Samtidigt försöker jag intala mig att jag kanske inte kan förvänta mig att han reagerar precis så som jag behöver och vill, då han inte kan sätta sig in i min situation riktigt, hur mycket han än vill.. från hans utgångspunkt så ser han ju inte alls varför jag blir så ledsen. Han förstår det inte. Ja.. det är inte lätt... svårare än vad jag någonsin hade kunnat ana. 

Nu har vi pratat ett tag och till slut så sa han att "okey, kan vi ge det 1 försök till, så gör jag det där testet sen". Jag är ju lättad om han gör testet, men känns som att jag tvingar på honom det samtidigt, och det får mig att känna mig som en skurk. Men jag vill ju bara att vi ska komma framåt, och jag orkar inte vänta med att få hjälp för detta knäcker mig totalt. Samtidigt då som man ska respektera att han vill vänta tills det gått ett år.... jag slits itu. 

Tack för att du skriver och för att vi kan dela detta med varandra iallafall <3 skönt att känna att det finns någon/de som förstår. 

Känner precis som du. Får också så tydliga symtom på mens veckan innan. Så otroligt deppigt att man känner dom så tydligt. Man hinner inte ens hoppas..

Hoppas din mens inte kommer och att du får ett plus mot helgen trots att du ser tecken på mens!<3
  • hopeforaplusa
    KNAS2 skrev 2021-03-03 06:49:39 följande:
    Precis. Det är ligg-maskineriet börjar tröttna lite. Vill typ inte gå upp heller för jag vet att mensen kommer komma som ett brev på posten...

Tur det är unnsdag i alla fall. Det blir till att unna sig något gott ikväll! ;)
    Det där tvångsligget är bland det jobbigaste med denna ofrivilliga barnlöshet.

Det gör du helt rätt i! Ät något gott, det förtjänar du!<3
  • hopeforaplusa
    Soff skrev 2021-03-02 19:02:15 följande:

:((( näe precis, hoppet får inte finnas där länge... och man har liksom hunnit sörja innan mensen ens har startat..  

Tack <3 jag såg att ni kanske missat ÄL denna gången, jag hoppas iallafall att ni ändå hinner få till det i tid och att du inte behöver vänta länge till på plus <3 

Ja precis och ändå blir man lika förstörd och ledsen när mensen väl kommer..

Ja eller den kom alldeles för tidigt än vad app och CB sa.. Har varje månad svårt att få till det allt för många gånger med sambons jobb så blev så ledsen. Känns redan kört. Hann bara få till det 2 gånger och det känns för lite. Känns inte som att vi gjort allt vi kan och det är jobbigt..
  • hopeforaplusa

Jag har inte varit med i just den här gruppen så länge och har lite svårt att hänga med men måste säga att det känns så skönt att inte vara ensam i detta. Ni alla är guldvärda och jag hoppas innerligt att vi alla får våra plus snart{#emotions_dlg.flower}

Så himla kul att man kan hjälpas åt, stötta och trösta någon man inte känner i något som är så oerhört jobbigt och personligt. Så tack till er alla här inneHjärta

• hopeforaplusa

Såg att jag ramlat bort så lägger in på nytt!:)

talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

KNAS2, 2/3, 31 år (9:e försöket)

SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket) PLUSSAT

Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)

Link92, 3/3, 29 år (20:e försöket)

Bananmilkshake, 3/3, 35 år (7:e försöket, 2 MA)

Neongirl 5/3, 38 år (5:e försöket, ett missfall)

Weloty, 5/3, 30 år (11:e försöket)

zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

VirrePirre06, 7/3, 29år (försök 4)

Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket)

Soff 6/3, 33 år (11:e försöket)

Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

Sellerin, 8/3, 32 år (6:e försöket)

jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

Carina82, 9/3, 38 år (5:e försöket)

Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

Molybden, 11/3, 26 år (9:e försöket)

hopeforaplusa 14/3 29år (7:e försöket)

Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket)

MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

BoringBrick92, 14/3, 28 år (4:e försöket)

Emmalucy, 14/3, 34 år (2:a försöket)

15/3, 28 år (7:e försöket)

Msofie 17/3, 25 år (13e försöket)

apan95, 17/3, 25 år (16:e försöket)

Annne29 19/3 29 år (11:e försöket)

Babymonitor 19/3, 29 år (5:e försöket)

Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)

Rungirl, 20/3, 32 år (5:e försöket)

Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

Grapefrukt 24/3, 31 år (6:e försöket)

Stickling, 27/3, 33 år (9:e försöket)

Eclipse, 27/3, 31 år (3:e försöket)

Paperlanterns, 29/3, 32 år (4:e försöket)

Bananmilkshake, 3/3, 35 år (8:e försöket, 2 MA)

Rumpelstiltskin, 31/3, 25 år (7:e försöket)

• hopeforaplusa
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-03-04 23:55:53 följande:

Såg att jag ramlat ur listan så lägger till mig igen:) mensen är nu slut, och väntar på ägglossning som nog är nästa helg. Ska se om vi orkar/lyckas ligga varannan/var tredje dag nu i två veckor.. Vi brukar inte ligga så mycket varje cykel, kanske 3 - 4 gånger runt ÄL. Det borde ju egentligen räcka, men blir alltid lite stressad när jag läser om andra som ligger hur mycket som helst runt ägglossning. Hur många gånger kör ni andra?

KNAS2, 2/3, 31 år (9:e försöket)

Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket)

Sellerin, 8/3, 32 år (6:e försöket)

Molybden, 11/3, 26 år (9:e försöket)

hopeforaplusa 14/3 29år (7:e försöket)

Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket)

Emmalucy, 14/3, 34 år (2:a försöket)

Längtartillvår, 27/3, 35 år (8e försöket)

Bananmilkshake, 3/3, 35 år (8:e försöket, 2 MA)

Rumpelstiltskin, 31/3, 25 år (7:e försöket)

Känner precis som dig. Vi har gjort det allt från 2 gånger till 7 gånger men oftast brukar det bli 3-4 gånger per äl tyvärr.. Hade önskat att man kunde göra mer men det är lite svårt :/
  • hopeforaplusa
    jlinnea skrev 2021-03-07 23:28:27 följande:

Jaha, mens även denna månad nu då. Dags att hoppa över till nästa tråd med andra ord. Usch vad detta tär på en, känner mig helt dränerad..

Åh nej vad tråkigt.. Förstår dig och känner exakt likadant. Hatar det här..
  • hopeforaplusa

Jag var helt säker på att även detta försök var över men plussade idag mot alla odds. Jag hejjar på er andra som försöker och är här inne och följer allas resa. Håller tummen att alla får sina plus här framöver. Ni alla verkligen grymma, vilken resa vi gjort/gör. Hur man reser sig upp och kämpar månad efter månad. Sånna kämpar vi är allihopa!{#emotions_dlg.flower}

Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket) PLUSSAT

Sellerin, 8/3, 32 år (6:e försöket) PLUSSAT

Molybden, 11/3, 26 år (9:e försöket) PLUSSAT

Mirabilis89, 13/3, 32 år (8:e försöket)

FruH2, 13/3,28år (6:e försöket)

hopeforaplusa 14/3 29år (7:e försöket) PLUSSAT

Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket) PLUSSAT

Emmalucy, 15/3, 35 år (2:a försöket med ny partner, men 36försök med exet)

Rumpelstiltskin, 26/3, 25 år (7:e försöket)

Längtartillvår, 27/3, 35 år (8e försöket)

KNAS2, 28/3, 31 år (10:e försöket)

Bananmilkshake, 29/3, 35 år (8:e försöket, 2 MA)

Sockerplanta, 30/3, 26 år (7:e försöket)

Villblimamma96, 31/3, 25 år (3:e försöket)

• hopeforaplusa
    BoringBrick92 skrev 2021-03-13 11:00:57 följande:

BIM idag eller imorgon, cd 28 idag. Brukar ha 28 eller 29 dagar oftast. Har inte tempat på någon vecka, men låg på 36,66 idag. Brukar få mens på morgonen, men inget ännu. Har dock lite lite mensvärk. Hoppet är inte stort, men hoppas att mensen håller sig borta, vågar dock inte ta något test än. Hur går det för er andra med BIM i dagarna?

Hoppas den håller sig borta! Jag fick lätt mensvärk dagarna innan jag nu hade bim och det visade sig att jag äntligen fått ett plus så såkallad mensvärk kan vara positivt. Håller tummarna!
  • hopeforaplusa
    Soff skrev 2021-03-12 18:43:23 följande:

Jag tog steget idag och berättade för min mamma faktiskt. Jag har inte svarat på hennes samtal från igår för jag har inte orkat, men idag svarade jag och jag bröt ihop ganska snabbt när hon frågade hur det var och var orolig över hur jag mådde. Som vanligt känner hon ju på sig direkt när det är något utan att jag ens säger något. Så kunde inte göra annat än att berätta kände jag, och fick full support <3 känner mig faktiskt väldigt lättad efter samtalet <3 Hon kommer prata med de närmaste, dvs. sin man, och min bror. Hon frågade om jag ville det, så att alla kan tänka på och ta hänsyn till vår situation <3 Jag ville ju förstås aldrig att det skulle komma dit alls, men tror det är det bästa i nuläget för att minska min stress, och oron över vad alla ska säga när vi ses. 

Åh, det låter som en fruktansvärd börda att bära på <3 :(( förstår verkligen att du blev ledsen över det!!! <3 KRAM

Tycker det är så starkt av dig att du berättade. Var i en likadan situation fast med min syster. Mitt i min värsta smärta, när jag precis än en gång fått negativt test så skriver hon att hon var gravid. Jag älskar min syster mer än allt men där och då gick det inte att vara glad. Kände mig bara så ensam, stressad och avundsjuk. Hade så svårt att visa mig glad i det just pga av att jag befann mig i min värsta mardröm. Min smärta var för tung för att kunnas glädjas åt hennes lycka.  Önskar att jag också sagt något, så hon hade vetat hur pass jobbigt det var för mig.

Så verkligen, så starkt och modigt av dig! Hoppas du slipper känna den där stressen när dina allra närmaste vet och inte behöver prata eller säga något om just det.Hjärta
  • hopeforaplusa
    BoringBrick92 skrev 2021-03-13 21:47:02 följande:

Hoppas på det!

Tack! Och stort grattis till plusset!! kanske är vårt datum 14/3 lyckodatumet :-P stort lycka till med graviditeten!

Sellerin skrev 2021-03-13 21:51:11 följande:

Oj vad kul med ytterligare ett plus! Grattiskramar!

Tack så hemskt mycket!! Ja jag tror det, håller verkligen tummen för att du också får ett plus nu!, 14/3 it is
  • hopeforaplusa
    KNAS2 skrev 2021-03-14 09:46:19 följande:

STORT GRATTIS!!

Häftigt att man på riktigt blir glad för varandra här i forumet men sen när det kommer till folk i sin närhet känner man inte alls samma sak (så är det för mig i alla fall). Jag blir så klart glad för de i min närhet men det blir ju på ett annat sätt när man själv sitter barnlös... I denna grupp vet man hur alla kämpat och ni alla är SÅ värda era plus!

HEJA OSS!

Förresten är jag inne i mitt fertila fönster nu, har valt att inte ta ÄL-tester denna månad. Blir bara stressad över det så går endast på vad appen säger. Vi får se, vad som händer :)

Åh tusen tack! Känner likadant. Varenda plus från vänner, bekanta och influensers har varit så tunga att se. Har fått avfölja så många konton just för att det varit för jobbigt. Men här inne så glädjs man bara åt plussen för som du säger så vet man att alla kämpar här!<3

Kan vara klokt. Det ger en inre stress att hitta strecken, hinna mysa före helst, under tiden och efter. Ta dom varje dag..

Jag började med q-10 och folsyra för två månader sedan och om det var det som gjorde susen vet jag inte men väljer att tro att dom gjort något iaf. Q-10 ska tydligen förbättra både ägg och spermier så om folk inte testat dom kan jag rekommendera dom:)
  • hopeforaplusa
    apan95 skrev 2021-03-14 09:54:48 följande:

STORT grattis! Vad roligt <3

Soff skrev 2021-03-14 10:37:12 följande:

Åh grattis!! Känns hoppfullt att det börjar bli en del som får sina plus efter en längre tid av försök <3 Kram!

Grapefrukt89 skrev 2021-03-14 13:24:52 följande:

Wow! Massa grattis! Aå kul att du och andra börjar få era efterlängtade pluss i denna tråd! Ger en hopp! Lycka till med resterande delen av resan! Hoppas du kan njuta ordentligt också! Kram! <3

Ericky skrev 2021-03-14 17:40:15 följande:

Massa grattis till dig! Jag tycker också det känns hoppfullt att det börjar komma några senare plus i tråden! Hoppas att du får en fin graviditet! <3

Grapefrukt89 skrev 2021-03-14 13:24:52 följande:

Wow! Massa grattis! Aå kul att du och andra börjar få era efterlängtade pluss i denna tråd! Ger en hopp! Lycka till med resterande delen av resan! Hoppas du kan njuta ordentligt också! Kram! <3

Från botten av mitt hjärta, TACK! Ni alla är så fina. Tänk så fantastiskt att denna sida finns så att man kan peppa och stötta varandra när man känner sig som mest ensam i det. Verkligen så fint stöd<3 håller tummen för er alla nu!!
  • hopeforaplusa
    Grapefrukt89 skrev 2021-03-14 14:15:10 följande:

Hej allesammans!

Nu börjar jag med att testa lite saker jag inte testat förut: Akupunktur (10st inbokade på 5 veckor men 2 behandlingar gjorda hittills), q10, vitamin E, magnesium, omega 3, vitamin D, folsyra, vitamin B och zink. Har lovat mig själv att i denna resa också försöka unna mig mer grejer i min vardag - så som att träffa vänner oftare på promenader, beställa trevliga take away måltider oftare, ta hand om om mig själv mer själsligt som fysiskt. Lätt att dras med i vardagsstressen och oron... Pandemin är kanske inte så inspirerande inför barn-verkstaden heller, haha!

Jag har märkt på senaste att jag har så svårt att landa och komma ner i varv i vardagen... Märks mycket på sättet jag hanterar vissa saker, känner mig extremt irriterad / PMS-ig, känner mig rastlös men samtidigt trött och uttråkad osv. Så jag hoppas att akupunkturen hjälper mig att komma ner och mer i balans. När jag gick till gyn så tyckte inte hon att det jag led av lät konstigt (illamående, trötthet, ont i brösten, kraftig mensvärk dag 1 och 2, väldig obalans/irritation/spändhet i kroppen). Så den enda vägen enligt henne var preventivmedel, men det är ju inget alternativ när man försöker skaffa barn :P

Sen var jag ju inne på munkpeppar men blev lite skrämd efter att någon visade mig en homeopat-länk där dem berättade hur det kan rubba cykeln också. Misstro mig inte, länken va sjukt bra och inspirerade mig att att beställa massa nya vitaminer efter att jag sett dem länkarna. Har även ställt om min kost lite utefter det som sades där och mår fysiskt faktiskt bättre (minde sockersug, bättre hy stabilare matrutiner osv). Så jag väntar med munkpepparn.

Har även denna månad struntat i att ta ägglossningstest (kollat livmodersslem istället) och har kört på "hanky panky" varannan dag från att mensen tar slut. Får se hur detta går!

P.S SÅÅÅÅÅÅÅ hiiiiimla kul att en hel del plussat nu! Blir så glad för er skull och ger mig såååå mycket hopp!  

Så klokt gjort. Det är ju oftare lättare sagt än gjort att sluta med äl-test. Där ett tag tog jag 3 olika märken för jag litade inte på dom. En otrolig stress. Håller tummen att du får ditt plus nu! Jag körde q-10 och folsyra och känns som att det kan ha haft en positiv effekt, innan blev det aldrig ett plus:)
  • hopeforaplusa

Ville bara skriva till er för att kanske ge någon här inne lite hopp. Jag har likt alla andra letat efter tecken varje cykel. Ömmar brösten? Stack det till? Är jag trött? Mår jag illa? Känner jag mig mer arg/ledsen än vanligt? Och kan säga att jag kände absolut ingenting. Inga ömma bröst, inget illamående, inte mer trött än vanligt, och kände inget hugg i livmodern. Mådde precis som alltid precis innan mensen, små plitor kom och den där mensvärken som alltid kommer två dagar innan BIM. Så med mina vanliga symtom för mens och negativa test så trodde jag att det var helt kört denna gång. Så med detta sagt, känner ni inga symtom så kan det fortfarande vara positivt. Ge inte upp, håller tummen för alla!Hjärta

• hopeforaplusa
    Molybden skrev 2021-03-15 15:38:01 följande:

Fick tråkiga nyheter idag, började blöda ordentligt på morgonen så de gissar på kemisk graviditet. Jag har fått svagare på graviditetstest och smärtan kom igång nu på eftermiddagen. Fertilitetsutredningen är uppskjuten till nästa mens och jag vågar inte försöka igen förrän utredningen är gjord så vi pausar våra försök tills vidare.

Lycka till alla andra! Hoppas innerligt att det ska gå vägen för er andra. <3

Nej vad ledsen jag blir. Gud vad tråkigt!!:( håller tummen att ni får erat plus snart<3
  • hopeforaplusa
    Msofie skrev 2021-03-17 07:50:54 följande:

Idag ska jag och min fästman på vårt första läkarbesök på kliniken. Vi har nu försökt i 13 månader (rätt säker på att detta inte är månaden heller, ÄL +12 och rätt låg temp). Vi har väntat på provsvaren redan november månad, vi lämnade då spermaprov och blodprov. Jag är så nervös, det känns som det viktigaste mötet i mitt liv!

Ni som har gjort detta tidigare, genomgick ni gyn undersökning på första läkarbesöket? Vet inte alls vad jag ska förvänta mig idag, om det blir fler prover, bara prat eller vad tanken är..

Ingen erfarenhet av detta men håller tummen stenhårt att allt går bra idag!{#emotions_dlg.flower}
  • hopeforaplusa
    Grapefrukt89 skrev 2021-03-24 14:33:12 följande:

Herregud.... Jag är tydligen gravid! Testen är tagna idag. RFSU imorse kl 10  (och åg lite diffust ut) och clearblue nyligen.

Symptom var ganska likt PMS jag har men mycket mildare... Ska också tillägga att jag varit på akupunktur från runt min ägglossning så jag trodde att det hade påverkan på min eventuella pms... Därför tänkte jag inte så mycket på det... Skillnaden nu är att jag är ganska dålig i magen + lite antydan till halsbränna... Har också lite molvärk då och då (som innan med pms).

Wow stort grattis! Jättekul att se!{#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • hopeforaplusa
    KNAS2 skrev 2021-03-26 07:34:57 följande:
    Alltså.

Jag tog just ett CB graviditetstest (det enda jag har hemma) mest för att bli av med det och för att typ få en chans att veta om jag är gravid då vi får besök i helgen och det kommer bli vin till mat och så.

Jag är gravid.

Vågar knappt tro det då jag plussade i juli 2020 och 1 och en halv vecka senare börjar jag blöda. Så denna gången tar vi det nog lugnare, vi springer inte iväg I tankarna.

Min sambo hade precis kört iväg till jobbet när jag testade. Jag får klura på hur jag ska berätta det för honom. Och jag funderar på att ställa in besöket i helgen, ljuga om att vi blivit lite krassliga (vi ska ändå ses nästa helg).

Åh hörrni! JAG KAN INTE FATTA DET!!

Sitter och gråter och håller alla tummar på att denna gången är det som gäller!

Jag kan bara hålla med ni som innan skrivit att symtomen kan verkligen utebli. Känner min nästan bättre än vanligt innan BIM. Ont i brösten men inte så ont som jag brukar ha.
    Största grattis! Blir så glad för eran skull!! <3
  • hopeforaplusa
    bananmilkshake skrev 2021-03-28 09:57:52 följande:
    Plussade imorse! Jag hade mina aningar, men det blev ändå en chock. Med 2 MA i bagaget vågar jag inte mer än att vara försiktigt glad. Men lite glad tänker jag iaf unna mig att vara! {#emotions_dlg.flower}
    Men wow så fantastiskt att se! Största grattis till dig! <3
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet