Inlägg från: hopeforaplusa |Visa alla inlägg
  • hopeforaplusa

BIM Mars 2021 - första barnet

Mensen kom 1 dag sent. Ska försöka plocka ihop hjärtat som än en gång gått sönder. Nu hoppas vi på plus i mars{#emotions_dlg.flower}

talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

paperlanterns, 2/3, 32 år (3:e försöket)

KNAS2, 2/3, 31 år (9:e försöket)

SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket)

Molybden, 2/3, 26 år (9:e försöket)

Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)

zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

Soff 8/3, 32 år (11:e försöket)

Link92, 9/3, 29 år (20:e försöket)

jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

BoringBrick92, 10/3, 28 år (4:e försöket)

Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

Sellerin, 11/3, 32 år (6:e försöket)

MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

Emmalucy, 14/3, 34 år (2:a försöket)

Hopeforaplusa 15/3, 28 år (7:e försöket)

apan95, 19/3, 25 år (16:e försöket)

Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)

Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

Rumpelstiltskin, 31/3, 25 år (7:e försöket)

• hopeforaplusa
    Soff skrev 2021-02-18 21:03:31 följande:

Senaste tiden har jag verkligen fastnat i mentalt att jag kanske är en av dom som faktiskt har problem med att bli gravid, att det kanske blir IVF, tänk om det dröjer 2-3 år innan man blir gravid?!... Har aldrig varit i den tankebanan innan utan mest tänkt att det är jobbigt att det tar sån tid, men jag har nog ändå någonstans tänkt att jaja, det lär väl iallafall hända inom en hyfsat snar framtid.. men känner bara mer och mer att, men tänk om det inte är så?.. Och det här med omgivningen blir ju inte direkt lättare med tiden.. folks prat om barn.. folks frågor kring barn... folks gravidmagar etc... Jag sa till mig själv i bilen idag, snälla, kan jag få bli gravid detta försök, snälla kropp, kan jag få det? Jag vill så himla gärna. Vill ju verkligen inte ge upp hoppet innan vi ens har gett oss på försök 11.. men efter alla dessa försök skriker min hjärna åt mig att det är omöjligt att bli gravid.. 

Känner så igen mig i det du skriver. Känner mig så ensam i detta även fast jag vet att jag inte är det. Frågan varför ekar ofta i huvudet på mig. Varför går det inte? Varför jag? Varför varför varför. Känner att jag ibland knappt känner igen mig själv. Kan känna mig så bitter och avundsjuk gentemot andra som jag ser är gravida. Hatar det här. Resan till ett plus är allt annat är fint och romantiskt..
  • hopeforaplusa

En fråga till er, om ni äter vad äter ni för tillskott? Ex d-vitamin osv osv. Blev tipsad om Q-10 i en annan grupp, läser man om det ska det tydligen förbättra äggkvaliten- Någon som också äter det? :)

Min ÄL bör vara nästa vecka eller denna helg, det har verkligen varierat för mig. Oftast får jag det dag 16-17 men ibland har den överraskat mig och kommit redan dag 12.

Någon annan än jag som får ångest innan ÄL? Så mycket som står på spel. Vill bara spola över den tiden och helst få veta redan nu hur det gått. Allt är en massa väntande.Gråter

• hopeforaplusa
    Emlan93 skrev 2021-02-23 11:16:18 följande:

Hej, jag kommer tillbaka till tråden. I helgen fick jag missfall, först misstänkte de utomkvedshavandeskap men fick som "tur" var efter några vändor med prover och undersökningar konstaterat ett vanligt missfall. Tacksam för att jag slapp operation och att kroppen gjorde allt själv. Men givetvis ledsen efter en traumatisk helg. Även fast jag bara han till v.6 hinner man ju få upp förhoppningar och drömmar. Får se när mensen kommer tillbaka, så provar vi kanske igen efter det om vi vågar <3

Jag har inte varit med i just den här tråden så länge men beklagar verkligen ditt missfall. Kan bara föreställa mig känslorna kring detta. Skickar massa kramar till digHjärta
  • hopeforaplusa

Ser att ni är många som äter munkpeppar och har läst mycket bra men även dåligt om det. Vad tycker ni som äter om det? Rubbar det ens cykel? Har en relativt regelbunden cykel från 25-30 dagar så är rädd att den ska rubbas helt.

• hopeforaplusa

Tänkte höra med er, jag har tagit CB advance och får två nästan lika starka streck ändå bara ett O. Alltså ingen blinkade eller fast smiley. Borde det vara nära då? Min app säger äl tisdag/onsdag men förra cykeln blinkade den 8 dagar innan själva äl och fast gubbe så blir förbryllad att den inte kommit alls nu trots starka streck,.

• hopeforaplusa
    Anonym (LL) skrev 2021-03-01 08:30:04 följande:

Måste bara skriva av mig - min närmsta vän berättade igår att hon är gravid. De har inte försökt, de vill inte ha barn nu egentligen. Ett ligg och pang så blev det barn. Jag gillar inte riktigt vem jag blivit i den här processen att inte lyckas bli gravid - för jag blev så otroligt ledsen. Nu ska jag följa hela hennes graviditet medan missunnsamma jag tycker att det borde varit min tur.. är det helt orimligt att känna så? Jag glädjs ju åt dem också, för deras skull. Men avundsjukan kickar också in..

Förstår dig verkligen. En nära vän till mig berättade förra helgen att dom ska ha ett till barn. Blev så ledsen. Kan inte vara glad för deras skull. Inte nu tyvärr. Det gör för ont själv för att kunna glädjas åt andras lycka. Vi klarar det här ihop{#emotions_dlg.flower}
  • hopeforaplusa

Känns kört här. Missade helt min äl.. så kommer bara hinna få till det 2 gånger. Det känns så deppigt. Det kommer garanterat inte bli något den här gången heller. Bryter ihop..

• hopeforaplusa
    bananmilkshake skrev 2021-03-02 09:31:55 följande:
    hopeforaplusa skrev 2021-03-02 08:52:18 följande:
    Känns kört här. Missade helt min äl.. så kommer bara hinna få till det 2 gånger. Det känns så deppigt. Det kommer garanterat inte bli något den här gången heller. Bryter ihop..
    Stor kram till er. 
    Var det nån i den här tråden som sa att när man känner sig deppig när mensen kommer så kan man tänka att den gången det tar sig, så räknades ju faktiskt den där första mensdagen som ens första graviditetsdag? Kanske var nån annan tråd, men det var så fint sagt tyckte jag. 
    Tack snälla!<3
  • hopeforaplusa
    MAKL skrev 2021-03-02 10:04:57 följande:

Kom det aldrig någon mer stegring/smiley på testen?

Det behöver inte betyda att ni inte lyckades iaf. Det krävs ju bara en bra simmare, och lite tid har man ju på sig iaf innan det är helt kört. Du får hoppas på att det räckte med det ni fick till <3

Det kom en smiley men aldrig någon blinkade. Blev paff för hade inte känt mina vanliga symtom på äl.. vi kommer hinna göra det nu men hade så gärna velat hinna få till det dagarna innan också. Känns redan nu som kört då det blev så få ligg..:(
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet