• Soff

BIM Mars 2021 - första barnet

apan95 skrev 2021-02-20 13:32:16 följande:
    Gud, blir lite Avis på er som har ägglossning tidigt ändå, min brukar komma nästan vid cd 20, väntan är så brutal och försökschanserna blir ju färre liksom...

Åh, ja just den biten klagar jag verkligen inte över.. måste vara jättejobbigt att vänta så pass länge på ÄL, med tanke på att det hela tiden redan handlar om väntan väntan och åter väntan ><......  <3 

• Soff
    Carina82 skrev 2021-02-20 14:42:19 följande:
    Vill bara säga att jag inte alls tycker du bidragit med negativitet Soff! Tvärtom så tycker jag det är skönt hur ärlig du är med dina känslor, jag känner igen mig i så mycket av det du skriver <3 För mig är en viktig del av den här tråden att man kan dela med sig av det som är jobbigt i processen, vad det än kan tänkas vara. Hade det varit en glättig solskenstråd hade den inte hjälpt mig alls; finns så mycket glättigt där ute som det är!

Cd16 här och jag hade hoppats på ÄL idag men inget än så länge ihh! Denna eviga väntan, man tränar ju iaf på tålamodet om inget annat : )

Tack <3 Glad att höra <3 Ja jag håller med dig. Är skönt att kunna vara helt öppen här, med allt som detta innebär.

Åh, hoppas det kommer snart! ><  <3 Jo det kan man ju verkligen säga XD .. 

• Soff
    Sellerin skrev 2021-02-20 17:37:23 följande:
    Tycker inte det är negativt i dessa trådar, varken du eller någon annan! Det var 1 st anonym person som tyckte det, och då gör hon ju rätt i att sluta läsa trådarna, helt enkelt :) tycker personligen dessa trådar är riktigt goa, jag älskar när kvinnor stöttar andra kvinnor! :) <3
    <3 Va bra <3 Ja, precis, det har du så rätt i. Håller helt med! 
  • Soff

Uppdaterar min bim då jag redan CD10 fått positivt ÄL-test efter middagen ^^ hade det på känn imorse.. skönt när bim kan hamna på helgen, så man får tid till att bryta ihop i lugn och ro innan jobbet drar igång. Hoppas förstås att jag inte ska behöva bryta ihop denna gången :) utan istället får världens bästa start på den veckan.

talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

paperlanterns, 2/3, 32 år (3:e försöket)

KNAS2, 2/3, 31 år (9:e försöket)

SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket)

Molybden, 2/3, 26 år (9:e försöket)

Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)

zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

VirrePirre06, 7/3, 29år (försök 4)

Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

Soff 7/3, 32 år (11:e försöket)

Link92, 9/3, 29 år (20:e försöket)

jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

BoringBrick92, 10/3, 28 år (4:e försöket)

Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

Sellerin, 11/3, 32 år (6:e försöket)

MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

Emmalucy, 14/3, 34 år (2:a försöket)

Hopeforaplusa 15/3, 28 år (7:e försöket)

apan95, 19/3, 25 år (16:e försöket)

Babymonitor 19/3, 29 år (5:e försöket)

Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)

Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

Rumpelstiltskin, 31/3, 25 år (7:e försöket)

• Soff
    Ericky skrev 2021-02-21 13:01:49 följande:

Måste bara säga att jag älskar dessa första-barnet trådarna från månad till månad. Klart det är negativt ibland (som någon sa) för det är verkligen inte bara roligt det här utan mycket oro, tidvis desperation och en enorm längtan. Och det är just det jag älskar, att jag kan dela det med andra kvinnor i exakt samma sits <3

Tycker att det är så lugnande också att vi nu är MÅNGA i tråden som kämpat många, många månader. Min oro för att jag inte skulle vara "normal"-fertil har stillat väldigt mycket i att vi delar av oss med hur många försök vi gjort. Så TACK för att ni delar med er alla av högt och lågt! Kram

Kan bara hålla med <3 tack allihop <3 Kram 
  • Soff
    Vickan31 skrev 2021-02-22 09:18:41 följande:
    Ericky skrev 2021-02-21 13:01:49 följande:

Måste bara säga att jag älskar dessa första-barnet trådarna från månad till månad. Klart det är negativt ibland (som någon sa) för det är verkligen inte bara roligt det här utan mycket oro, tidvis desperation och en enorm längtan. Och det är just det jag älskar, att jag kan dela det med andra kvinnor i exakt samma sits <3

Tycker att det är så lugnande också att vi nu är MÅNGA i tråden som kämpat många, många månader. Min oro för att jag inte skulle vara "normal"-fertil har stillat väldigt mycket i att vi delar av oss med hur många försök vi gjort. Så TACK för att ni delar med er alla av högt och lågt! Kram

Ååh det var inte alls meningen att någon skulle behöva be om ursäkt - jag tycker att du/ni bidrar med otroligt mycket positivitet och pepp, och de gånger det är sorgsna inlägg så är ju det viktigt och behövs också! Just att ni är så öppna och ärliga uppskattas jättemycket! Hjärta

Som någon påpekade var det bara en anonym persom som skrev det men jag ville bara varna (inom citationstecken) ifall någon ville hoppa över mitt eget gnälliga inlägg, då jag tänker att det kanske beror på var man är i sin cykel om man behöver solskenshistorier och pepp eller igenkänning i lite mer negativa eller sorgsna tankar.

Jag ÄLSKAR att vi diskuterar alla delar i de här trådarna, för jag skulle inte bara vilja läsa om ena sidan utan behöver både läsa glada, peppande tankar såväl som när någon delar med sig av sånt som känns lite tyngre och som man också kan känna igen sig i. Så tack för allt ni delar med er av i en alltid så välkomnande ton som gör att jag känner mig mindre ensam i den här berg- och dalbanan som barnlängtan kan vara Hjärta

Jag förstår hur du menar, tror jag skrev så själv i ett inlägg en gång lite för att "varna" och för att de som inte är upplagda för det kan läsa vidare nästa inlägg istället. 

Glad att du känner så Hjärta håller helt med dig på allt. Jag tycker det verkligen är värdefullt att vi kan dela med oss av alla känslor här Hjärta

• Soff

Uppdaterar listan. Inte för att ändra bim, utan för att ändra ålder (tyvärr....) Då var man 33 :/ 

talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

paperlanterns, 2/3, 32 år (3:e försöket)

KNAS2, 2/3, 31 år (9:e försöket)

SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket)

Molybden, 2/3, 26 år (9:e försöket)

Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)

Link92, 3/3, 29 år (20:e försöket)

zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

VirrePirre06, 7/3, 29år (försök 4)

Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

Soff 7/3, 33 år (11:e försöket)

jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

BoringBrick92, 10/3, 28 år (4:e försöket)

Carina82, 10/3, 38 år (5:e försök)

Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

Sellerin, 11/3, 32 år (6:e försöket)

Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket)

MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

Emmalucy, 14/3, 34 år (2:a försöket)

Hopeforaplusa 15/3, 28 år (7:e försöket)

Msofie 17/3, 25 år (13e försöket)

apan95, 19/3, 25 år (16:e försöket)

Babymonitor 19/3, 29 år (5:e försöket)

Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)

Rungirl, 20/3, 32 år (5:e försöket)

Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

Rumpelstiltskin, 31/3, 25 år (7:e försöket)

Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket)

• Soff
    Carina82 skrev 2021-02-22 21:19:04 följande:

Förstår känslan till 100% tyvärr! Men grattis på födelsedagen ändå : )

Tack <3
  • Soff
    Vickan31 skrev 2021-02-23 10:27:00 följande:
    Vad bra att du förstår Hjärta Och jag tycker precis som du skriver att det är oerhört värdefullt att kunna dela med sig av alla känslor här - tack för det Hjärta

Sen vill jag ändå säga grattis på födelsedagen (i efterskott), även om jag förstår att det kanske inte är alltigenom roligt. När jag fyller år stämmer ju inte ens mitt nickname Vickan31 längre - men när jag skapade det var jag så övertygad om att jag skulle bli gravid inom några månader. Får se om jag fortsätter att vara 31 några år till då Flört

Hjärta

Tack så mycket Hjärta Näe, känns lite tungt.. Haha ja vi får hoppas på det Tungan ute hah, vore ju så praktiskt om man kunde stanna sin ålder när man försöker få barn Flört :P 

• Soff
    Emlan93 skrev 2021-02-23 11:16:18 följande:

Hej, jag kommer tillbaka till tråden. I helgen fick jag missfall, först misstänkte de utomkvedshavandeskap men fick som "tur" var efter några vändor med prover och undersökningar konstaterat ett vanligt missfall. Tacksam för att jag slapp operation och att kroppen gjorde allt själv. Men givetvis ledsen efter en traumatisk helg. Även fast jag bara han till v.6 hinner man ju få upp förhoppningar och drömmar. Får se när mensen kommer tillbaka, så provar vi kanske igen efter det om vi vågar <3

Men nejjjj va ledsen jag blir för din skull!! :((( beklagar verkligen!! Kramar!!
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet