Inlägg från: Anonym (Enkelt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Enkelt)

Otrohet?

Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-17 10:55:39 följande:
    Enkelt. Om hon nu var så jävligt att hon kunde vara otrogen, varför skulle hon då inte ha förstånd nog att kolla upp grundläggande familjerätt och kört ända in i kaklet. Helt ologiskt att hon skulle lägga sig platt på marken. Bevis eller ej. Så nej jag köper inte din logik för fem öre.
    Jag har efter bästa förmåga försökt, och ansträngt mig och försökt igen, att återge en så korrekt beskrivning som jag förmår.
    Jag har berättat hur det faktiskt ligger till.

Jag kan inte göra särskilt mycket mera åt det faktum att du inte klarar att ta in min beskrivning.
    Men du har självfallet rätt till din åsikt och om du inte klarar att ta in min beskrivning så behöver du självfallet inte köpa min logik.

Du menar att det finns ett samband mellan jävlig och förstånd.
    Förklara gärna hur du menar, för det sambandet förstod jag inte.

Har jag skrivit någonstans att hon lade sig platt på marken? Jag anser att jag det jag skrivit snarare tyder på motsatsen.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Rut) skrev 2021-02-17 11:13:10 följande:
    Hur menar du att ditt förhandlingsläge var bra pga spioneriet?
    Det har jag tydligt förklarat i inlägg här ovan (eller åtminstone försökt att förklara så tydligt som jag förmår...).

De övriga detaljerna avstår jag från att kommentera. Förhoppningsvis av lätt  förståeliga skäl...
  • Anonym (Enkelt)

Känner du aldrig att det är dags återgå till trådens ämne?

• Anonym (Enkelt)
    Anonym (Rut) skrev 2021-02-17 13:33:45 följande:
    Nja jag kanske missat nåt du skrivit men jag kan bara utläsa att du konstaterar att du hade bättre förhandlingsläge pga ditt spioneri men inte varför.
    Ok, med uppbringande av allt mitt tålamod försöker jag igen:

Därför att:
    "I alla förhandlingar (alltså samtliga!) gynnas alltid den part som har mera information och mera korrekt fakta än den andra parten."

Menar du verkligen att det är svårt för dig att förstå? Detta är generellt vedertaget av alla och gällande alla förhandlingar. 
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (en karl) skrev 2021-02-17 14:36:24 följande:
    Jag förstår fullt ut vad du menar!

Självklart insåg din fd fru att det var hennes svek som lett till skilsmässan. Hon kände förmodligen skuld och ville därför inte ta strid om tillgångar. Särskilt inte om såna som du fört med in i det gemensamma boet, men som hon juridiskt kunnat göra anspråk på.

Utan efterforskningar och fakta hade hon enkelt kunnat komma med bortförklaringar och rationaliseringar för att döva sitt egna dåliga samvete. Ja, visst kan man säga att du förmodligen utnyttjade hennes dåliga samvete. Men det är också en metod, så god som någon.
    Tack för det.
    Jag började nästan misströsta om min förmåga att beskriva skeendet verkligen var så bristfällig.
    Började nästan tro att jag var den enda som tyckte att mina metoder (i och för sig i vissa delar tveksamma) ändå kan anses vara någorlunda acceptabla under dessa svåra omständigheter.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-17 17:09:30 följande:
    Tror att du missat en viktig grej. Ibland räcker det med att veta tillräckligt. Har man den minsta koll på familjerätt så spelar det inte den minsta roll hur mycket motparten bevisar. Känns riktigt orimligt att det hadde den minsta betydelse hur mycket bevis du hadde. Kan väl säga som så att skulle du försökt med mig hade du förlorat mer på att komma dragande med en massa bevis än att föra sansad dialog. Konfrontera mig och du väcker min inre Kali-krigare men med en mogen och vuxen dialog är jag oftast mer än villig att hitta en lösning som blir så bra som möjligt för alla parter.
    Jag är rätt så övertygad att mina livsval aldrig någonsin skulle ha varit sådana att jag hade tvingats ha med dig att göra.

Så ditt hypotetiska resonemang saknar alla relevans för mig.

F ö klarar du uppenbarligen inte att läsa och förstå ganska enkel text i ganska enkla sammanhang.
    Jag skrev bl a:
    - Min förhandling handlade om förhandling mellan henne och mig.
    - Det var INGEN formell juridisk förhandling (handlade alltså INTE om familjerätt.)
    - Det gällde inte själva skilsmässan.
    - Utan det handlade om att få klart med ett äktenskapsförord innan skilsmässan.

Vilket innebär att dina hypotetiska resonemang såväl blir ointressant och saknar relevans.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-17 18:49:39 följande:
    Hur tänker du nu. Det skull självklart inte bli tal om att skriva under något äktenskapsförord. Det är exakt det det handlar om. Sköt förhandlingen snyggt så hittar man en lösning. Börjar man med konfrontation då har man valt krig och kommer att få krig. Självklart handlar det om familjerätt även om man har egna samtal. Du måste helt enkel haft turen att ditt ex. var antingen extremt godhjärtad eller helt dum i huvudet.
    Och jag är nu ännu mera övertygad att mina livsval aldrig någonsin skulle ha varit sådana att jag hade tvingats ha med dig att göra.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-18 11:57:24 följande:
    Kan garantera att det i nästan alla finns en drake som man gör klokt i att inte locka fram. I ditt fall bör du nog tacka din skyddsängel för att du inte lockade fram den sidan hos ditt ex. Ingen jag känner hade ens tvekat att köra ångvält och mosat dig under omständigheter som du beskriver och som du tycker är ett gott råd för andra att följa.

Nej, jag tackar inte en skyddsängel. Jag tar själv hand om saker och ting, tror inte på änglar och inte på tur.
    Så jag tackar mig själv för att jag hanterade det så bra och lyckades så väl i en svår situation i livet.
    F ö har du ingen som helst koll på vare sig omständigheterna eller på mig som person, förutom den ytterst lilla del som jag väljer dela här.
    Så du vet absolut ingenting vad du talar om medan jag av naturliga skäl vet precis allt i mitt eget fall.
    Så lägg av nu med dina fantasier.

Mina råd kan ju fungera både avskräckande som dåliga exempel och uppenbarligen som goda råd enligt mitt eget exempel. Hur som så kan de självfallet vara värdefulla för någon.
    Förlåt, men har jag missat din goda och fantastiska råd?

• Anonym (Enkelt)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-18 16:33:48 följande:
    Inte gör det mig något om någon är så dum att man följer dina råd och det visar sig att man väcker en drake. Det skulle jag faktiskt bara gör min dag.
    Så där ja, då tydliggjorde du att det du njuter av och det som gör dig lycklig är att se andra misslyckas.
    Du är en sådan som gillar att gotta dig i andras olycka och misslyckanden.

Ditt största problem med mig är att jag lyckades rätt så bra under svåra omständigheter och det har du svårt att hantera.

Nuff said.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-18 16:47:40 följande:
    Var du glad att det fungerade för dig men räkna som sagt inte med att det är speciellt många det skulle fungera på. Bara att beklaga att ditt ex. var en plattfisk.
    Ha, ha, du blir bara mer och mer pinsam. Så du försöker inbilla dig själv att du känner mitt ex???
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-18 18:16:29 följande:
    Har aldrig trott att TS är något annat än rena fantasier. Har haft lite lite diskussioner med (Enkelt) om hans råd till TS. Har helt enkelt väldigt svårt att tro att det är speciellt vanlig att man lägger sig platt på marken och skriver på ett äktenskapsförord på det sätt som (Enkelt) beskriver. Inte chans att jag eller någon jag känner skulle ha gjort det.
    Du är bara otrolig. Du verkar endast vara ute för att dj.vlas och att få prata sk.t om andra.
    Var har jag skrivit att någon lagt sig platt?
    Var skulle jag ha beskrivit hur undertecknandet av äktenskapsförordet gick till?
    Det där är ju bara dina egna fantasier. Mycket fördömande, tråkiga och direkt okunniga fantasier.
    Du saknar uppenbarligen all kunskap och erfarenhet i sådana saker som den här tråden handlar om.
    Jag har försökt att skriva och svara seriöst, men jag tror jag får ge upp om dig.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-19 09:48:11 följande:
    Har gått igenom skilsmässa och har flera bekanta som gjort det och vet vad det gör med folk så du får ursäkta men jag tror inte för ett ögonblick på att någon i det läget skriver på ett enda papper om det inte är under direkt hot. Har mycket svårt att köpa din berättelse och har du inga konkreta bevis på att det faktiskt är sant det du skriver så är och förblir min tolkning att det är en ren rövarhistora du berättar.
    Jag har försökt att skriva och svara seriöst, men jag tror jag får ge upp om dig.
  • Anonym (Enkelt)
    Frallan78 skrev 2021-02-19 11:36:38 följande:

Men lägg ner nu.

@Enkelt: minsta småunge förstår din logik. Flera bekanta har gemensamt skrivit på äktenskapsförord precis innan skilsmässa. Inget konstigt när man är en normalt funtad människa.

Du inser att alla dessa anonyma namn är samma person va?

Tack, det uppskattas.
    Särskilt uppskattar jag att du vittnar om:
    Flera bekanta har gemensamt skrivit på äktenskapsförord precis innan skilsmässa. Inget konstigt när man är en normalt funtad människa.
Svar på tråden Otrohet?