Anonym (Que?) skrev 2021-02-09 14:21:57 följande:
Du verkar så vettig, jag menar det verkligen. Därför blev jag så förvånad när jag läste om inspelningen. Men kanske är det så att oro och tanken på att förlora det man håller kärt kan trigga igång massor av saker.
I vilket fall så håller jag med i mycket du skriver.
Jag trycket att företeelsen otrohet är en svårt nöt. Det är så vanligt, människor faller för frestelsen men det är också så fult. Enligt vissa är det - det värsta. Otrohet triggar igång en massa känslor hos människor, det är som att de nästan inte vet vad de ska göra av sig själva när otrohet diskuteras. Att hatet blir som en besvärjelse. Iaf här på FL. När man pratar om otrohet i verkliga livet så är tongångarna andra. Jag har aldrig hört människor gå på, på det sätt som sker här. Här finns det människor som skulle sälja ut sina vänner om de berättade om att de varit otrogna - verkligheten är långt ifrån det. Snarare handlar det om förståelse för båda sidor och att livet händer. Det är inte bra - men det händer.
Jag förstår absolut att det blir svårt att läsa av mig när jag förmedlar så olika erfarenheter.
Otrohet triggar ofta igång väldigt svåra känslor. I mitt fall med avlyssningen var det dessutom så att otroheten i kombination med förnekanden, och även under inverkan av vissa allvarliga detaljer som jag har valt att utelämna här, som gjorde att jag var desperat och var beredd ta till i princip alla möjliga metoder.
Vid de flesta svårigheter här i livet, även när jag blivit utsatt för oförrätter, så har jag valt att fatta andra beslut och alls inte tillgripit så drastiska metoder.
Men det av mig beskrivna, inklusive avlyssning, tycker jag kan vara relevant för någon i tråden. Även om jag sannolikt inte i vanliga sammanhang skulle förespråka det.
Men sanningen är ju att desperata människor handlar inte rationellt och i desperata situationer saknar man ofta förmågan till konsekvenstänk.