Inlägg från: Anonym (Enkelt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Enkelt)

Otrohet?

Anonym (Que?) skrev 2021-02-09 12:58:58 följande:
    Helt ärligt. Hur orkar man ens spela in samlagsljud? (Du begick brottet olovlig avlysning ) Om jag var hon skulle jag ha dumpat dig på studs. Man undrar ju hur någon är funtad som tar till dessa extrema åtgärder.
    Det kan finnas väldigt många orsaker som du inte har en aning om. Som i TS fall där det bl a finns mycket viktiga juridiska och ekonomiska skäl. Liknande skäl fanns också i mitt fall.
    Om avlyssningen möjligen skulle vara olaglig eller inte är för mig en helt ointressant detalj i just detta sammanhanget
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Que?) skrev 2021-02-09 14:21:57 följande:
    Du verkar så vettig, jag menar det verkligen. Därför blev jag så förvånad när jag läste om inspelningen. Men kanske är det så att oro och tanken på att förlora det man håller kärt kan trigga igång massor av saker.

I vilket fall så håller jag med i mycket du skriver.

Jag trycket att företeelsen otrohet är en svårt nöt. Det är så vanligt, människor faller för frestelsen men det är också så fult. Enligt vissa är det - det värsta. Otrohet triggar igång en massa känslor hos människor, det är som att de nästan inte vet vad de ska göra av sig själva när otrohet diskuteras. Att hatet blir som en besvärjelse. Iaf här på FL. När man pratar om otrohet i verkliga livet så är tongångarna andra. Jag har aldrig hört människor gå på, på det sätt som sker här. Här finns det människor som skulle sälja ut sina vänner om de berättade om att de varit otrogna - verkligheten är långt ifrån det. Snarare handlar det om förståelse för båda sidor och att livet händer. Det är inte bra - men det händer.
    Jag förstår absolut att det blir svårt att läsa av mig när jag förmedlar så olika erfarenheter.

Otrohet triggar ofta igång väldigt svåra känslor. I mitt fall med avlyssningen var det dessutom så att otroheten i kombination med förnekanden, och även under inverkan av vissa allvarliga detaljer som jag har valt att utelämna här, som gjorde att jag var desperat och var beredd ta till i princip alla möjliga metoder.

Vid de flesta svårigheter här i livet, även när jag blivit utsatt för oförrätter, så har jag valt att fatta andra beslut och alls inte tillgripit så drastiska metoder.

Men det av mig beskrivna, inklusive avlyssning, tycker jag kan vara relevant för någon i tråden. Även om jag sannolikt inte i vanliga sammanhang skulle förespråka det.
    Men sanningen är ju att desperata människor handlar inte rationellt och i desperata situationer saknar man ofta förmågan till konsekvenstänk. 
  • Anonym (Enkelt)

Återigen får vi se exempel på att all otrohet alltid är mannens fel, rent generellt.
    Om mannen är otrogen är han en riktig fähund.
    Om kvinnan är otrogen beror det på att hennes man är en riktig fähund och därmed är hennes otrohet berättigad bland hennes "medsystrar" på FL och i andra sammanhang.
    I det här fallet är fähund och "inte direkt någon drömprins" att betrakta som samma sak.

• Anonym (Enkelt)
    Anonym (Out of bounds) skrev 2021-02-09 18:08:33 följande:
    Håller inte med.
    Kolla då tillbaka i några fler otrohetstrådar här på FL så kan du inte annat än ändra dig till att hålla med.
    Självfallet gäller det inte helt och alltid, men det ligger ändå väldigt mycket i detta uttryck.

Men det är nog fler män än kvinnor som tror att de kan göra som de vill och att de förtjänar kärlek ändå.
    Håller inte med. 
    Min erfarenhet är att kvinnor, t ex kvinnor i ålderskris, är minst lika benägna som män att vara otrogna.
    Enligt mina egna erfarenheter, och i min familj, nära släkt, bland mina nära vänner och bland mina arbetskamrater, är de samlade erfarenheterna att kvinnor faktiskt oftare är otrogna än män. Jag vet, inget statistiskt underlag, men fullt tillräckligt för att jag inte ska hålla med dig.

Dock är det självklart bland kvinnor att kvinnlig otrohet inte alls räknas på samma sätt och därmed blir det också på något sätt en omräkningsfaktor eller något som gör att kvinnors otrohet inte alls ska räknas på samma sätt, vilket gör att kvinnlig otrohet kan räknas som mycket ovanlig.
    Medan alla män däremot bara gör som dom vill och de är väldigt ofta otrogna. Om det finns en omräkningsfaktor så är det en uppräkningsfaktor för om det finns män som ännu inte varit otrogna så är det bara en tidsfråga för de tror de gör som de vill och de kommer förr eller senare att vara otrogna.

Men om en kvinna råkar vara lite otrogen så beror det på helt andra omständigheter, hon är s a s av naturliga skäl nästan tvingad av omständigheter att vara otrogen, t ex på grund av att hennes man är en riktig fähund, eller på grund av en massa andra omständigheter som hon absolut inte råder över.
    Om hon är lite otrogen så finns det så naturliga förklaringar, och hon är egentligen bara väldigt lite otrogen, och nästan tvungen att vara otrogen, så det är berättigat och därmed räknas det liksom inte och man (kvinnor) kan i princip helt bortse från det och i stället fokusera på det verkliga problemet. Nämligen att män är fähundar och att nästan alla män inbillar sig att de kan bära sig åt hur som helst och de är alla att betrakta som otrogna fähundar.
    Så kvinnor är nästan aldrig otrogna, eller det räknas i vart fall inte eftersom det är mannens fel.
    Det viktiga är att fokusera på att nästan alla män är otrogna fähundar. Om de inte redan har varit så går de omkring och väntar och önskar få vara otrogna, för de är ändå fähundar.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Out of bounds) skrev 2021-02-09 18:39:53 följande:
    Jag höll inte med om att otrohet alltid är mannens fel. Det är min åsikt och du varken kan eller ska berätta för mig vad jag tycker.

Men visst, varför skulle du ta emot en win när du kan vältra dig i en rant istället?

*skakar på huvet och går*
    Ok, förlåt om jag missförstod dig.
    Du citerade mitt inlägg och du skrev "håller inte med" och då missförstod jag dig. Jag läser en gång till och tycker fortfarande att det går att missförstå.
    Ber om överseende och hoppas att vi kan släppa det och gå vidare?
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (zacke) skrev 2021-02-11 11:13:36 följande:
    Nej jag tror inte det, egentligen är det ju inte min sak utan det får dem ju hantera inom deras familj. Risken om man ringer som en försmådd äkta man att man inte blir tagen på allvar. Vi får se sådana här saker har ju en tendens att lösa sig själva. Han vet ju inte mina avsikter och kanske beslutar sig för att berätta för sin fru för att förekomma? 
    Rent egoistiskt, för sitt eget välmående, kan det finnas rätt så övertygande skäl till att du vill att hans fru ska få veta.
    Ur ett större och kanske mera moget perspektivs så är det kanske enbart deras egen business.
    Om man ändå vill att hon ska få veta så tycker jag att en variant kan vara att man ställer honom inför ett ultimatum, att han själv för bestämma, typ:
    "Jag anser att din fru har rätt att få veta, jag är inte den personen som tar på mitt ansvar att jag ska hålla det hemligt för henne. Du får chansen att själv berätta annars tvingar du mig att berätta för henne".
  • Anonym (Enkelt)

Jag lyckades få igenom vårt äktenskapsförord efter att jag avslöjat hennes otrohet och efter att jag fattat beslut att vi skulle skilja oss.
    Äktenskapsförordet upprättades och registrerades formellt innan vi omedelbart därefter lämnade in ansökan om skilsmässa.
    Det var väl inte helt enkelt eller friktionsfritt, men jag lyckades ändå, delvis tack vare att mitt förhandlingsläge var hyggligt bl a tack vare tidigare beskrivet "spionarbete".

• Anonym (Enkelt)
    Anonym (Örjan) skrev 2021-02-17 05:38:54 följande:
    På vilket sätt menar du att förhandlingsläge gynnades av ditt spionarbete. Som du säkert vet är det inte på något sätt olagligt att vara otrogen och det har ingen som hälst betydelse för hur tillgångar skall fördelas vid en separation om det har förekommit otrohet eller ej.
    Söker du fel på mig och på det jag skrivit? Lagligt eller olagligt? Vad har du för syfte med ditt inlägg?
    Du kanske förstår att med förhandlingsläge menar jag förhandlingen mellan mig och henne. Självklart ingen formellt juridisk förhandling med någon rättslig instans eller liknande.

Jag är övertygad att de flesta klarade förstå vad jag menade, särskilt de som varit i en liknande situation.

Men för din skull kan jag försöka uttrycka mig tydligare och mera korrekt: Förhandlingsläget gynnades av att jag var utomordentligt väl informerad, jag hade fakta, hon hade ingen möjlighet komma undan med förnekande eller döljande av sanningen. Detta till stor del tack vare spionarbetet.

OBS: Helst stavas med e, inte ä som du har skrivit i "hälst". Ett tips till dig är att du kollar stavningen innan du sänder nästa inlägg.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Örjan) skrev 2021-02-17 07:53:37 följande:
    Förstår fortfarande inte på vilket sätt ditt sponerande gjorde skillnad i förhandlingsläget. Du hade fått exakt samma läge av att bara tala om att du vill skiljas. Vad som är sant eller osant när det gäller otroheten gör ingen skillnad på minsta sätt när det gäller fördelning av tillgångar eller rätten att ta ut skilsmässa. Ditt resonemang är bara ett sätt att försvara ditt spionerande.
    Jag tycker det är märkligt att du inte klarar av att förstå.
    Ännu mera förstärker du intrycket, och motiverar min fråga, om ditt syfte endast är att söka fel på mig och det jag skriver? Varför? Du gillar inte mig och du gillar inte det jag skriver?

Men jag försöker igen.
    Förhandlingsläget gynnades av att jag var utomordentligt väl informerad, jag hade fakta.

I alla förhandlingar (alltså samtliga!) gynnas alltid den part som har mera information och mera korrekt fakta än den andra parten.

Du har inga som helst fakta och ingen kunskap som stöder ditt påstående att jag i förhandlingen hade "fått exakt samma läge" om jag inte hade haft information och fakta.
    Du har inget annat att gå på än att acceptera att jag vet medan du inte vet.
    Jag vet att jag inte hade fått exakt samma läge.
    Denna information kan faktiskt ha ett värde för någon i tråden.
    Detta faktum har du bara att acceptera.

OBS: Det heter spionerade. Inte "sponerade" som du skrev.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-17 09:50:40 följande:
    Är minst lika frågande. Hur hade detta slutat om du helt enkelt bara sagt att jag vill skiljas menar du.

Har minst sagt svårt att se någon logik i ditt resonemang.
    Hur hade detta slutat om du helt enkelt bara sagt att jag vill skiljas menar du.
    Jag menar att det högst sannolikt hade varit svårt för mig att få klart med ett äktenskapsförord mellan avslöjandet och skilsmässoansökan.
    Hur kan du vara frågande till det?

I alla förhandlingar (alltså samtliga!) gynnas alltid den part som har mera information och mera korrekt fakta än den andra parten.

Är detta något att vara frågande inför?

Du måste ha missat att:
    - Min förhandling handlade om förhandling mellan henne och mig.
    - Det var ingen formell juridisk förhandling.
    - Det gällde inte själva skilsmässan.
    - Utan det handlade om att få klart med ett äktenskapsförord innan skilsmässan.

Hur kan du ha svårt att se någon logik i det?

Du bringar mig uppfattningen att du inte gillar det jag skriver och därför söker du bara anledningar att ifrågasätta mig.
    Var istället ärlig med att du inte gillar det jag skriver och/eller att du inte delar min uppfattning för du har självfallet rätt till din egen uppfattning.
Svar på tråden Otrohet?