Anonym (zacke) skrev 2021-02-05 09:54:38 följande:
Ja rent uppenbara tillgångar kan det vara för sent för beroende på hur länge mitt psyke pallar för att dra ut på tiden men äktenskapsförordet det gäller obönhörligen från det datum tingsrätten stämplar och det var det viktiga. Då kan hon inte komma åt vad jag och min familj gick in med i bygget. Vilket borde betyda att jag kan bo kvar. Har möte med min bankman efter lunch.
Rena pengar kan du inte smussla undan så lätt men fundera på vilka släktklenoder eller arvegods du fått genom åren som du är rädd om. Sånt skulle jag stuva undan på "mammas" vind, eller annan släkting, tills vidare.
Jag tror tyvärr inte många är förvånade att det visade sig vara som man kunde tro men bra att du hittade din handlingskraft iaf. Iofs trodde jag du skulle få vänta mycket längre än så för bevis.
Ledsen för din skull ts, men du hade åtminstone lite förvarning. Försök tänk på barnen i det här bara, om ni ska diskutera så se till att ha dem sovandes hos någon annan. Be frun/exet tänka på hur ni beter er hemmavid tills ni kan flytta isär och att ni pratar med barnen först när det är spikat datum att ni flyttar isär osv.
Just det, prata med din kompis advokaten om det här med boende och umgänge. Minns inte om du sagt ålder på barnen men små barn brukar oftast hamna hos mamman som boendeförälder men om de är lite äldre kan du lätt få igenom att ha dem hos dig på halvtid. Barn behöver båda sina föräldrar. Be henne att för allt i världen inte tjafsa om det här inför barnen, om hon känner nåt behov av det (fast det egentligen borde vara du eftersom det är hon som förstört allt) så kan ni boka bort barnen en kväll längre fram. Jag tror det räcker om du säger ditt, ni kan ha en kvälls diskussioner men sen behövs det inte mer. Och var väldigt tydlig med att det ÄR slut, inte att hon ska fjanta runt och försöka vinna dig tillbaka med sex/närhet/gullegull, det mår alla bara sämre av. Clean break är bäst. Lycka till.