• molly50

Exet ger mig inte kläderna

Anonym (Pappa) skrev 2021-01-24 15:07:34 följande:

Ja ni säger att jag får skylla mig själv för att exet fick barn för att jag inte använde skydd? Vi använde den naturliga metoden där det var meningen att hon skulle ha koll på när hon var fertil så vi kunde låta bli då elleer ha kondom... Så hade vi gjort i mer än 2 år efter att hon slutade med p-piller och det funkade ju då, sen måste hon ha räknat jävligt fel på nått sätt så det kan ju inte skyllas på mig, inte mitt jobb att hålla koll på hennes mens och skit...

Att föreslå att jag ska "ta mitt ansvar" och ha barnet 50% för det? När det var hon som ville ha barnet. inte jag... sure... Men ni har rätt, han ska snart börja på förskolan och då kan ju exet fortsätta studera eller jobba eller vad som helst, så kommer ju hon ha riktig inkomst men jag är ju fortfarande skyldig att betala massa underhåll...

Min sambo har inga problem med att ta emot urvuxna kläder, som nån antydde. Tror ni inte vi pratat om det eller? Min sambo är smart och inser ju att det är bara just kläder, som vårt barn kommer växa ur lika fort, så varför skulle det vara ett problem?

träffade faktiskt exet på HM för ett tag sen. Hade skrivit på fb att jag skulle dit så antagligen såg hon väll det och gick dit samtidigt för det... Så himla pinsamt. Blockat henne efter det. Hon kom fram och småpratade, pratade om sonen mest, typ att han snart kan gå. Frågade om jag ville hålla honom men då började han ju gallskrika... Sen frågade hon mig om hon skulle köpa den ena eller den andra outfiten åt honom, jag valde en och så köpte hon ju den. Då är det ju ändå underförstått att jag skulle få den sen när den är urvuxen, varför skulle hon annars frågat mig?

Ja,du har väl ansvaret för var dina spermier hamnar.
    Om du inte ville ha barn med ditt ex så hade du 2 val. Antingen använda kondom eller avstå från att ha sex med henne.
    Säkra perioder är inte så pålitligt som du tycks tro.
  • molly50
    Tage Tyrann skrev 2021-01-24 20:08:56 följande:
    Jag tycker man kan fråga.
    Tråkigt ifall du hör till gänget som inte förstår ord som försoning.
    Överlag verkar folk på det här forumet vara riktigt bittra. 

Det finns en handfull signaturer som huserat här på forumet i tio år och blivit bittrare och argare för varje år (tror inte du hör dit). Tyvärr har det sänkt nivån till sandlåda för alla andra också.

Det är nog inte forum för vuxna det här.
    TS ex verkar ju hellre vilja ha en försoning än TS.
    Detta trots att TS inte ville ha barnet,inte bryr sig om det alls och dessutom var otrogen.
    Men barnets kläder ska han ha ändå.
    Jag hade också hellre gett kläderna till mina syskonbarn då.
  • molly50
    molly50 skrev 2021-01-25 09:08:14 följande:
    TS ex verkar ju hellre vilja ha en försoning än TS.
    Detta trots att TS inte ville ha barnet,inte bryr sig om det alls och dessutom var otrogen.
    Men barnets kläder ska han ha ändå.
    Jag hade också hellre gett kläderna till mina syskonbarn då.
    Jag ska tillägga att har man inte ens råd att köpa kläder till sitt första barn så ska man inte skaffa ett barn till.
  • molly50
    Anonym (X) skrev 2021-01-25 01:00:53 följande:
    TS betalar ju i te ens underhåll, så vad menar du?
    TS betalar underhåll. Det står redan i trådstarten.
  • molly50
    Anonym (X) skrev 2021-01-25 10:42:48 följande:
    Nej.
    Anonym (Pappa) skrev 2021-01-23 22:44:42 följande:

Jag betalar underhåll för honom via FK, eller, jag blir skuldsatt.

Anonym (Idiot) skrev 2021-01-25 11:41:17 följande:
    Nej det gör han inte. FK betalar till exet,
    Ja,så kanske det är. Det är nog jag som har missuppfattat.

• molly50
    Tage Tyrann skrev 2021-01-25 12:27:03 följande:
    Barnen kommer ju att bli (halv)syskon. Förhoppningsvis kommer dom att ha nån form av relation i framtiden. Tycker både ts och exet verkar extremt omogna.
    TS ville inte ens ha det första barnet från början och skyller på sitt ex för att han valde att ha oskyddat sex med henne.
    Och han bryr sig inte om barnet nu.
    Så vad är det som säger att barnen kommer att få en relation i framtiden?
  • molly50
    Tage Tyrann skrev 2021-01-25 12:27:03 följande:
    Barnen kommer ju att bli (halv)syskon. Förhoppningsvis kommer dom att ha nån form av relation i framtiden. Tycker både ts och exet verkar extremt omogna.
    Jag ska tillägga att den som beter sig mest omoget här är TS.
    Exet försöker åtminstone få honom att engagera sig i deras barn.
    Och hon verkar mer öppen för en försoning trots att han varit otrogen och inte ens bryr sig om barnet.
Svar på tråden Exet ger mig inte kläderna