• Friger

Exet ger mig inte kläderna

Du gjorde min dag! Kan inte sluta le!

Jag kan begripa hur du gjorde tjej 1 på smällen. Även hur du gjorde tjej 2 på smällen när du var otrogen mot tjej 1. Fullt begripligt. Sånt kan hända den bäste.

Det är grejen att tro att tjej 1 ska hjälpa dig med kläder åt din "älskarinnas" unge som roar mig! Du kan ju även be tjej 1 att sitta barnvakt när du är på dejt med tjej 2! Det kommer hon säkert också säga nej till, har du något mer att klaga på! :)

Sen är det onödigt att straffa pojke 1. För oavsett vad du tycker så måste du hålla med om att ungen är helt oskyldig och man har en långt gående plikt mot sitt eget kött och blod.

Du får väl skaffa dig ett jobb samtidigt som du pluggar. Det gör de flesta.

• Friger
    Tow2Mater skrev 2021-01-24 19:33:37 följande:
    Att han inte kan få en del av de kläder hans underhåll faktist var avsett för och varit med och betalat.
    Juridiskt har han inte rätt till ens en liten strumpa.

Bara enfaldigt att fråga givet den historiken.
  • Friger
    Tage Tyrann skrev 2021-01-24 19:55:41 följande:
    Nej, ingen juridisk rätt.
    Fråga kan man göra för det. Hade ts och exet haft en sund relation så hade han nog fått en del av dom gamla kläderna. Lite sniket är det nog och en del bitterhet som ligger bakom. Från båda sidor antagligen.
    Nä, man frågar inte ens. Det är som att smälla till någon i ansiktet och sedan fråga om man får låna bilen.

Folk som blir bedragna har en tendens att bli lite bittra. Fullt förståeligt.

Jag säger inte det för att jag är någon moralens mästare. Tvärt om. Jag är en enastående skitstövel, men jag är inte korkad på det sättet.
Svar på tråden Exet ger mig inte kläderna