• nnnnnnnn

Exet ger mig inte kläderna

Anonym (Pappa) skrev 2021-01-24 04:41:25 följande:
    Haha visst... Vem som helst fattar väll att ett barn på 1 år inte kostar så mycket? Sure, ge mig räkneexempel... Vad är det som skulle kosta så himla mycket menar ni? Maten blöjorna? Exet köper ju allt begagnat som jag sa så inga stora kostnader för barnvagn, spjälsäng, skötbord och så, om hon inte till och med fick de gratis... Sånt som jag och sambon måste köpa själva till vårt barn utan massa gratis pengar nånstans ifrån. Och exet får ju hela barnbidraget, och föräldrapenning, alltså får hon betalt för att gå hemma och göra ingenting bara för hon födde barn... Så får hon väll bostadsbidrag också, och så underhållet från mig då. Måste ju vara rätt gott att leva så då och bara få massa pengar utan att göra något.

Eftersom du uppenbarligen är barnkär, då du skaffar två barn så tätt, så är det väl betydligt bättre att du tar ditt pappa-ansvar för båda dina barn?
    Diskutera en lämplig fördelning av dagar att ha det äldre barnet, har du inte haft barnet så mycket så behöver du givetvis börja jobba på den relationen så fort som möjligt. Det kanske kan leda till att barnet bor hos dej enligt ett schema tex 2-3-2-3-2- osv eller något annat som passar er och barnet bra.
    Gissningsvis kommer det äldsta barnet börja förskolan snart och då kan det underlätta hämta/lämna om ni tajmar era byten med att barnet är på förskolan under dagen.
    När du tar halva ansvaret för ditt äldsta barn så kommer det bli mer naturligt för dej att även ta halva kostnaden.

Om du inte velat ha barn så hade jag kunnat förstå varför du inte är så aktiv i äldsta barnets liv, men när du uppenbarligen vill ha en familj och gillar barn så är det bara elakt att stänga ute ditt egna barn ur ditt liv.

Och vilken chans för barnen att bli tajta syskon! De är tätt i ålder och kommer inte komma ihåg den första tiden då du inte var en så stor del av livet, så de kommer växa ihop i er familj.

Lycka till!

Svar på tråden Exet ger mig inte kläderna