Anonym (Pappa) skrev 2021-01-24 02:15:13 följande:
Alltså, tycker väll inte att urvuxna kläder ska vara så himla mycket begärt eller? Nej, vi har det kanske inte suveränt ekonomiskt men vi får det att gå ihop och vi ville inte vänta med att skaffa barn, vi kommer få det bättre ekonomiskt när vi studerat klart och har jobb. Barnet med exet var ju som jag skrev oplanerat. Att jag behöver betala för det i 18 år fast det var helt upp till exet att bestämma att behålla barnet känns ju faktiskt rätt surt... Ska jag alltså ta extrajobb för att köpa kläder åt vårt barn när exet har massor liggandes som inte ens används, som alltså hennes barns halvsyskon skulle kunna ha istället? Det fattar jag verkligen inte hur det skulle kunna vara rimligt...
Vi hade varit ihop i 3 år och jag tänkte inte starta familj, tyckte vårt förhållande var på väg mot sitt slut redan innan hon blev gravid för hade träffat min nuvarande sambo då redan och fått känslor för henne direkt. Så berätta exet att hon var gravid, då trodde jag hon märkt att jag var på väg bort och sa så för att få mig att stanna bara. Trodde ju inte det var sant men nu var det ju det, och det ska diktera hela mitt liv nu?
Så du fortsatte att knulla exet trots att du kärat ner dig i den nya?
Exet hade ingen aning om att du var på väg bort och du lämnar henne efter att ha gjort henne med barn.
Sen sitter du och lipar för att hon inte GER er gratis kläder... vad är det som fattas skallen på dig?